Page 47 - MAYIS 2018
P. 47

Automobile Magazine | Mayıs 2018

 SEAT sanal gerçeklikle   Faraday Kafesi’nde





 üretim süresini yüzde 30   bir Audi!





 azalttı...




              Audi’nin elektrikli SUV prototipi e-tron, marka için yeni  ni kurduğu bir şeyi simgeliyordu: yıldırımları yakalamak
              bir çağın doğuşunu simgeliyor. Audi, bu model ile klasik  ve sahip oldukları enerjiyi kullanmak. Günümüzde dahi
              bir otomobil üreticisinden, müşterilerine kişiye özel şarj  elektrikli bir otomobili şarj etmek için yıldırımın enerjisini
              hizmeti  veren  bir  tedarikçi  olarak  konumlanıyor.  Audi  kullanmak imkansız. Fakat bu mühendisler yıldırım hızın-
              e-tron, sadece 30 dakika şarjla yola çıkmaya hazır  da şarj hayalini gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha
              olurken, lityum iyon pilleri tam şarj ile 400 kilometre  yaklaşmış durumdalar. Audi e-tron prototipinin seri üre-
              bir menzil sunuyor. Siemens’in Berlin’deki şalt tesis-  tim modeli, piyasadaki diğer otomobiller arasında şarj
              lerindeki yüksek gerilim test sahasında bulunan Fara-  istasyonlarında 150 kW’a kadar şarj olabilen ilk otomobil
              day kafesinin ölçüleri: 42 x 32 x 25 metre. Dünyanın  olma özelliğini taşıyor. Doğru akımla hızlı şarj özelliğine
              en büyük şalt tesisinde bulunan elektrik teknisyenleri  ek olarak bu elektrikli SUV aynı zamanda AC şarj ünitel-
              ve mühendislerden oluşan bir ekip üç milyon volta ka-  erinden elde edilen alternatif akımla da yoldayken şarj
              dar ulaşan gerilimlerdeki yıldırımları araştırıyor. 1958’de  edilebiliyor. SUV’nin piyasaya çıkmasıyla Audi de şah-
              üretilen parabolik yapının içerisinde ev büyüklüğünde bir  si şarj hizmeti vererek e-tron müşterilerinin Avrupa’nın
              şok gerilim jeneratörü bulunuyor; Audi e-tron prototipi  65 bin noktasındaki şarj istasyonlarına kolay bir şekilde
              ise bunun tam ortasında. Flaş ışıklar otomobilin tav-  erişmesini sağlayacak. Müşterilerin bu hizmetten fayda-
              anının üzerindeki şimşeğe benzer akım ile dans ederek  lanmak için tek ihtiyacı olan bir kart. myAudi portalından
              25 metre yüksekliğindeki yapının içini aydınlatmaya ye-  yapılan tek seferlik bir kayıt işlemi ve ardından imzala-
              tiyor. Çalışmaları sırasında uzmanlar bir atlama gerilimini  nan bireysel şarj sözleşmesi ile bu hizmetten tüm e-tron
              otomobile doğrulttular.  150 kW’a kadar şarj olabilen  müşterileri faydalanabilecek.
              ilk otomobil Bu deney insanların binlerce yıldır hayali-


 SEAT markası, sanal gerçekliği kul-  sürece dahil oluyor. Böylece
 lanarak prototiplerin üretim süresi-  tasarımcılar yaratıcı süreçlere ek
 ni  yüzde  30  oranında  azaltıyor.  olarak projelerin daha işlevsel
 Geliştirme aşamasındaki modeller  boyutlarını da değerlendirebiliyor
 için 95 bin simülasyon uygula-  ve başlangıçtaki çizimlerin uygu-
 narak, 3 milyona yakın bileşen  lanabilir  olup  olmadığını  yüzde  90
 değerlendiriliyor. SEAT bu tekno-  oranında belirleyebiliyorlar.
 lojiyi aynı zamanda işçilerin üretim
 hattındaki çalışma biçimlerini analiz  Her model için 95 bin
 etmek ve ergonomiyi geliştirmek  simülasyon
 için de kullanıyor.  Sanal gerçeklik, proje geliştirme
 Kullanım alanı her geçen gün ar-  süreçlerinin her aşamasında önem-
 tan sanal gerçeklik teknolojisi,  li bir rol oynuyor. Örneğin, yeni
 günümüzde  otomotiv  endüstrisi  SEAT Ibiza için toplamda 95 bin
 gibi daha birçok sektörde kul-  simülasyon  uygulanıyor.  Yapılan
 lanılıyor… Son  yıllarda ise  3D te-  diğer  testlerin  yanı  sıra,  gelece-
 knolojisi otomobillerin oluşum ve  kteki otomobillerin her zaman-
 geliştirilme süreçlerinde çığır açıyor.  kinden daha güvenli olması için
 Full HD gözlük kullanan   sanal  çarpışmalar  gerçekleştiriliy-
 tasarımcılar  or. Bir otomobilin geliştirilmesi için
 Bu gözlükler sayesinde tasarımcılar  geçen ortalama üç buçuk yıllık
 üç  boyutlu  sürüş  ile  müşterilerin  süre içerisinde yapılan analizlere
 gelecekte yaşayacaklarına benzer  bakıldığında; bu süreç 30 yıl önce
 deneyimlerde bulunabiliyorlar. Her  yalnızca 5 bin bileşenle sınırlıyken
 ne kadar bir otomobilin tasarımı  günümüzde üç milyona kadar
 başlangıçta kağıt kalemle başlasa  simülasyon  kullanılarak  analiz
 da, 3D teknolojisi çok geçmeden  edilebiliyor.
 46  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | MAYIS 2018   47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52