Page 46 - MAYIS 2018
P. 46

Automobile Magazine | Mayıs 2018

           SEAT sanal gerçeklikle                                                                                                    Faraday Kafesi’nde





           üretim süresini yüzde 30                                                                                                  bir Audi!





           azalttı...




                                                                                                                                     Audi’nin elektrikli SUV prototipi e-tron, marka için yeni  ni kurduğu bir şeyi simgeliyordu: yıldırımları yakalamak
                                                                                                                                     bir çağın doğuşunu simgeliyor. Audi, bu model ile klasik  ve sahip oldukları enerjiyi kullanmak. Günümüzde dahi
                                                                                                                                     bir otomobil üreticisinden, müşterilerine kişiye özel şarj  elektrikli bir otomobili şarj etmek için yıldırımın enerjisini
                                                                                                                                     hizmeti  veren  bir  tedarikçi  olarak  konumlanıyor.  Audi  kullanmak imkansız. Fakat bu mühendisler yıldırım hızın-
                                                                                                                                     e-tron, sadece 30 dakika şarjla yola çıkmaya hazır  da şarj hayalini gerçeğe dönüştürmeye bir adım daha
                                                                                                                                     olurken, lityum iyon pilleri tam şarj ile 400 kilometre  yaklaşmış durumdalar. Audi e-tron prototipinin seri üre-
                                                                                                                                     bir menzil sunuyor. Siemens’in Berlin’deki şalt tesis-  tim modeli, piyasadaki diğer otomobiller arasında şarj
                                                                                                                                     lerindeki yüksek gerilim test sahasında bulunan Fara-  istasyonlarında 150 kW’a kadar şarj olabilen ilk otomobil
                                                                                                                                     day kafesinin ölçüleri: 42 x 32 x 25 metre. Dünyanın  olma özelliğini taşıyor. Doğru akımla hızlı şarj özelliğine
                                                                                                                                     en büyük şalt tesisinde bulunan elektrik teknisyenleri  ek olarak bu elektrikli SUV aynı zamanda AC şarj ünitel-
                                                                                                                                     ve mühendislerden oluşan bir ekip üç milyon volta ka-  erinden elde edilen alternatif akımla da yoldayken şarj
                                                                                                                                     dar ulaşan gerilimlerdeki yıldırımları araştırıyor. 1958’de  edilebiliyor. SUV’nin piyasaya çıkmasıyla Audi de şah-
                                                                                                                                     üretilen parabolik yapının içerisinde ev büyüklüğünde bir  si şarj hizmeti vererek e-tron müşterilerinin Avrupa’nın
                                                                                                                                     şok gerilim jeneratörü bulunuyor; Audi e-tron prototipi  65 bin noktasındaki şarj istasyonlarına kolay bir şekilde
                                                                                                                                     ise bunun tam ortasında. Flaş ışıklar otomobilin tav-  erişmesini sağlayacak. Müşterilerin bu hizmetten fayda-
                                                                                                                                     anının üzerindeki şimşeğe benzer akım ile dans ederek  lanmak için tek ihtiyacı olan bir kart. myAudi portalından
                                                                                                                                     25 metre yüksekliğindeki yapının içini aydınlatmaya ye-  yapılan tek seferlik bir kayıt işlemi ve ardından imzala-
                                                                                                                                     tiyor. Çalışmaları sırasında uzmanlar bir atlama gerilimini  nan bireysel şarj sözleşmesi ile bu hizmetten tüm e-tron
                                                                                                                                     otomobile doğrulttular.  150 kW’a kadar şarj olabilen  müşterileri faydalanabilecek.
                                                                                                                                     ilk otomobil Bu deney insanların binlerce yıldır hayali-


    SEAT markası, sanal gerçekliği kul-  sürece dahil oluyor. Böylece
    lanarak prototiplerin üretim süresi-  tasarımcılar yaratıcı süreçlere ek
    ni  yüzde  30  oranında  azaltıyor.  olarak projelerin daha işlevsel
    Geliştirme aşamasındaki modeller  boyutlarını da değerlendirebiliyor
    için 95 bin simülasyon uygula-  ve başlangıçtaki çizimlerin uygu-
    narak, 3 milyona yakın bileşen  lanabilir  olup  olmadığını  yüzde  90
    değerlendiriliyor. SEAT bu tekno-  oranında belirleyebiliyorlar.
    lojiyi aynı zamanda işçilerin üretim
    hattındaki çalışma biçimlerini analiz  Her model için 95 bin
    etmek ve ergonomiyi geliştirmek  simülasyon
    için de kullanıyor.             Sanal gerçeklik, proje geliştirme
    Kullanım alanı her geçen gün ar-  süreçlerinin her aşamasında önem-
    tan sanal gerçeklik teknolojisi,  li bir rol oynuyor. Örneğin, yeni
    günümüzde  otomotiv  endüstrisi  SEAT Ibiza için toplamda 95 bin
    gibi daha birçok sektörde kul-  simülasyon  uygulanıyor.  Yapılan
    lanılıyor… Son  yıllarda ise  3D te-  diğer  testlerin  yanı  sıra,  gelece-
    knolojisi otomobillerin oluşum ve  kteki otomobillerin her zaman-
    geliştirilme süreçlerinde çığır açıyor.  kinden daha güvenli olması için
    Full HD gözlük kullanan         sanal  çarpışmalar  gerçekleştiriliy-
    tasarımcılar                    or. Bir otomobilin geliştirilmesi için
    Bu gözlükler sayesinde tasarımcılar  geçen ortalama üç buçuk yıllık
    üç  boyutlu  sürüş  ile  müşterilerin  süre içerisinde yapılan analizlere
    gelecekte yaşayacaklarına benzer  bakıldığında; bu süreç 30 yıl önce
    deneyimlerde bulunabiliyorlar. Her  yalnızca 5 bin bileşenle sınırlıyken
    ne kadar bir otomobilin tasarımı  günümüzde üç milyona kadar
    başlangıçta kağıt kalemle başlasa  simülasyon  kullanılarak  analiz
    da, 3D teknolojisi çok geçmeden  edilebiliyor.
    46     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                                                                                                  www.automobilemagazine.com.tr | MAYIS 2018   47
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51