Page 19 - KASIM-ARALIK2021
P. 19
350 HP V6
50 HP V6 benzinli motorun per-
formans değerlerini sunan hibrit
sistem, WLTP normuna göre ben-
zine kıyasla yüzde 18 ve dizele
kıyasla yüzde 3 oranında CO2
3 emisyonlarında azalma sağlıyor.
Levante’nin motoru 330 HP güç ve 450 Nm tork
üretiyor. Maksimum torkunu 2.250 d/d’de üreten
motor henüz 1.750 d/d’de maksimum torkunun
yüzde 90’ını kullanıma sunuyor ve bu değerlerle 19
dört tekerlekten çekişli Levante Hybrit’i sadece
6 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaştırıyor. Aynı
zamanda 240 km/s maksimum hıza da olanak
tanıyor. Levante Hybrid, V6 benzinli ile eşdeğer
ve dizelden daha yüksek güç üretiyor. Dizel versi-
yondan daha yüksek beygir gücü üreten sistem, MAGAZINE.COM.TR
165 HP/lt ile benzinliden daha yüksek litre başına
güç üretimine sahip, WLTP normuna göre 231- AUTOMOBILE MAGAZINE.COM.TR
252 gr/km CO2 emisyon değerine ulaşıyor ve 350
HP V6 versiyonuna kıyasla yüzde18’nin üzerinde
yakıt tasarrufu sağlıyor. Maserati 48 volt hibrit
sistemi ise; BSG, batarya, eBooster ve bir DC/DC AUTOMOBILE
dönüştürücü olmak üzere dört bölümden oluşuy-
or. Alternatör görevi gören BSG (Kayışlı Marş Jen-
eratörü) fren ve yavaşlama anında oluşan enerjiyi
geri kazanıyor ve bagajdaki bataryayı şarj ederek
eBooster motora güç sağlıyor. eBooster, moto-
run düşük devirdeki güç üretimini arttırmak üzere
geleneksel turbo beslemeyi destekliyor. Hibrit
sistem çalışma stratejisi gereği, ister batarya is-
terse de BSG aracılığıyla olsun eBooster’ın ihtiyaç
duyulduğunda kullanılabilir olmasını sağlıyor. BSG
ve eBooster kombinasyonu, Spor modda motor
en yüksek devire ulaştığında ekstra bir destek
sağlayarak performansı en üst seviyeye taşırken,
Normal modda ise yakıt tüketimi ve performansı
dengeliyor.
10.YIL
10.YIL