Page 11 - KASIM-ARALIK2021
P. 11
Castrol, Türkiye’de
yılı rekor büyümeyle
kapatıyor...
Sıvı mühendisliğinde bölgenin üretim üssüyüz.
Dünyanın en çok bilinen madeni yağ markası Castrol’ün Türkiye,
Ukrayna ve Orta Asya Direktörü Ayhan Köksal ile Pazarlama Di-
rektörü Nilay Tatlısöz, sektörde ve Castrol dünyasında pandemi
sonrası dönemi değerlendirdi. Çevrim içi düzenlenen basın to-
plantısında pandemi gölgesinde geçen 2020 ve küresel toparlan-
ma yılı 2021’i değerlendiren Ayhan Köksal, sektörle ilgili bilgi verdi.
Otomotiv sektörünün potansiyeline paralel olarak madeni yağ sek-
törünün de büyüdüğünü belirten Köksal, “Küresel ölçekte madeni
yağ pazarındaki büyümeyi endüstriyel gelişim de destekliyor. Tür-
kiye’de ekonominin lokomotiflerinden otomotiv sektörü dünyadaki
tüm olumsuz gelişmelere rağmen büyümeye devam ediyor. Mad-
eni yağ sektörü bu büyümeden doğru orantılı etkileniyor. Sektör
Türkiye’de son iki-üç senede yüzde 6–7 oranında, geçen yıl ise
pandemiye rağmen yüzde 9 büyüme gösterdi. Bu yılın ilk 6 ayında
pazarın yüzde 30’un üzerinde büyüdüğünü görüyoruz. Yılın kalan
bölümünde büyümenin biraz daha dengeleneceğini ve sektörün
2021’i de büyüme ile kapatacağını öngörüyoruz” dedi. Ayhan Kök-
sal, pandeminin dünyadaki her ülke gibi Türkiye’yi de etkilediğini
vurgulayarak, 2020 ve 2021’de Castrol’ün performansı hakkında
şunları söyledi: “Türkiye’de Castrol olarak kazanan taraftayız. Pan-
demiden çok şey öğrendik. Dönemin en önemli ihtiyacı empatiydi.
Sadece çalışanlarımıza değil tüm paydaşlarımıza, iş ortaklarımıza
ve müşterilerimize bu yaklaşım ile maddi ve manevi birçok destek
sağladık. Onların işlerini, çalışanlarını ve kendilerini koruyabilmeleri
adına cesur adımlar attık. Bu sayede 2020 yılında Castrol dünyasın-
da hacimsel büyüme elde eden tek ülke olduk. Çift dereceli motor
yağlarında pazar payımızı ilk 6 ayda yüzde 3’ün üzerinde büyüter-
ek yüzde 31’e taşıdık. Yine hem binek araç hem ağır vasıta hem de
endüstriyel yağlar segmentlerinde pazar payımızı eş zamanlı artır-
arak liderliğimizi sürdürüyoruz. Bu büyüme ile Castrol’ün dünyada 11
performansıyla öne çıkan ülkelerinden biri durumundayız. Türkiye,
Çin‘den sonra en çok büyüyen ikinci pazar. Ayrıca dünyadaki en
büyük beşinci pazarız.” Castrol’ün Avrupa’daki 8 üretim tesisinden
biri olan Gemlik fabrikasında yılda yaklaşık 90 milyon litre mad-
eni yağ ürettiklerini ifade eden Köksal, “İşimiz sıvı mühendisliği. MAGAZINE.COM.TR
120 yılı aşkın süredir dünyanın hareket etmesine katkı sağlıyoruz.
Castrol’ün dünyadaki inovasyon ve fikir üretim merkezlerinden
biriyiz. Gemlik, Avrupa tesisleri arasında hem lokasyon hem kap-
asite artırımı uygunluğu hem de üretim maliyetlerimizin rekabetçi
olması sebebi ile yatırımları artırmaya karar verdiğimiz bir tesis.
Gelecek 5 yıl içinde fabrikaya toplam 30 milyon dolar yatırım yap- AUTOMOBILE
mayı planlıyoruz. Böylece kapasiteyi artıracağız. Bunun 10 milyon
dolarlık bölümünü 2021 ve 2022 yılı içerisinde tamamlıyoruz. Bu
sayede artan ihracatımızı daha da ileriye taşıyarak Gemlik tesisimizi
büyüteceğiz. Bu sene ihracat yaptığımız ülkelerin arasına İspanya, Nilay Tatlısöz, 2021’de gerçekleştirilen Marka Sağlığı Araştır-
Katar, Afganistan ve Litvanya’yı da ilave ederek toplam 24 ülkeye ması’na göre ustaların bir numaralı tercihinin bu sene de Castrol
ihracat yapmaya başladık. Bölgemizin madeni yağ üssüyüz. Cas- olduğunu söyleyerek sözlerine devam etti: “Binek otomobil bakım
trol Türkiye’yi Castrol dünyasında eşsiz bir örnek ve büyük bir güç ve onarımı yapan yetkili, özel servis, yağ değişim noktaları sahibi
haline getirdik. Türkiye, Castrol dünyasında üretim, ihracat ve insan ve ustalarıyla gerçekleştirilen araştırmada, katılımcıların yüzde 90’ı
kaynağı alanlarında gelişmekte olan birçok ülkenin önüne geçerek birinci veya öncelikli olarak Castrol’ü tercih ediyor. Yüzde 53’ünün
Çin’den sonra en stratejik ikinci pazar konumunda” diye konuştu. birinci tercihi olması da Castrol’ü en yakın rakibinden 2 katından
Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Pazarlama Direktörü Nilay fazla öne çıkarıyor” diyerek özellikle madeni yağ seçiminin usta-
Tatlısöz, Türkiye’de 65 yıldan fazladır faaliyet gösteren bir marka lara bırakıldığında Castrol’ün ilk tercih olduğunu vurguladı. Tatlısöz
olarak tüm paydaşların, endüstriden otomotive tüm müşterilerin araştırmada “Aklınıza ilk gelen madeni yağ markası” sorusuna da
ihtiyaçlarını en iyi şekilde gözlemleyerek ve geliştirdikleri teknolojik son tüketicilerin yüzde 42’sinin ilk marka olarak Castrol yanıtını
yenilikleri ortaya koyarak yağın ötesinde hizmet vermeyi hedefle- verdiğini, bunun da marka bilinirliği konusunda yaptıkları çalışma-
diklerini ve bunun da karşılığını gördüklerini belirtti. ların sonucu olduğunu vurguladı.
10.YIL