Page 40 - KASIM 2017
P. 40
TEST
Aracın hızlanması büyük ve yüksek kapasite- lanıldığı, raylı sisteme sahip yolcu koltuklarına
sine oranla çok daha akıcı ve seri olarak hare- sahip, üç kollu multifonksiyonel direksiyon
ket etmesini sağlıyor. Şöför kullanım rahatlığı sistemi ilk dikkatimizi çeken özelliklerinden.
bakımından ön planda. Sağ ve Sol kapı açma Bunların yanında orta konsola yerleştirilen 5.8
tuşları sayesinde şöför mahali her iki kapıya da inç ebatında TFT ekranlı sistem ile krom kap-
müdahale edebilmeyi ve arka ışık sistemine malı gösterge tablosu, kapı kolları ve kontrol
fonksiyonel şekilde kullanım kolaylığı da old- düğmeleri, ısıtmalı sürücü koltuğu, dinamik
ukça hoş olmuş. Aracın iç havalandırması ve geri görüş kamerası, Hız sabitleyici, Stand-
klima sistemi yine son derece iyi çalışmakta. art SD bellek kartı yuvalı ve USB bağlantısı,
Aracın yolcu bölümünde yer alan 3 sıra orta- deri döşeme yeni Vito Select Plus modelinde
da 3 sıra arka koltuklar oldukça ergonomik ve standart olarak bulunmakta. Aracımızın biraz
kolay silinebilen temizlenme özelliği sayesinde da motor ve sürüş özelliklerinden bahsedecek
yıpranmalara karşı malzeme kalitesi oldukça olursak; Yeni nesil Vito Tourer Select’in motor
yüksek kullanılmış. kaputunun altında yer alan 190 HP gücündeki
4-silindirli dizel motor, sadece 1400-2400 rpm
Aracın yolcu koltuklarının özellikle arkaya doğ- aralığında 440 Nm’lik maksimum tork sunuy-
ru yatması yolcular içinde oldukça ergonomik or. Bu motor ve tork aralığı Mercedes-Benz
rahat bir oturma pozisyonu sunmakta. Yine Vito Select Plus kasası ile oldukça uyum
aracın yolcular içinde düşünülmüş olan bar- içerisinde çalışması ile bununneticesinde
daklık koyma alanları yeni vito select plus- aracın 0-100 km hızlanma zamanı ise doğal
ta dikkat çekiyor. Aracın arka tarafında yer olarak 9.2 saniye olarak test verilerimize
alan camların oldukça siyah ve koyu olması yansıyor. 7 ileri 7G-Tronic Plus şanzımana sa-
dışarıdan aracın içini görebilmeyi oldukça hip Vito Select Plus test aracının şehir içinde
engelliyor, bu da yolcular için vip bir taşıma ki yakıt sarfiyatımız ise ortalamada 7.0 litre ile
hizmeti havasını vermeyi kesin şekilde Vito 8.0 litre arasında gerçekleşti. Aslında uzun
Select Plus’ta ortaya koymuş. Şöför mahal- yolda görebileceğimiz ve elde edebileceğimiz
linden üst tarafta yer alan panoramik cam bu yakıt tüketim verilerini, Mercedes-Benz
tavanı ve perdesini açıp kapatma tuşu da Vito Select Plus’ın 3 kadeli olan sürüş modları
yine kullanım açısından önemli bir özellik. arasında yer alan ECONOMIC sürüş seçeneği
Cam tavan çok fonksiyonlu olarak açılıp-kap- sayesinde elde etmeyi başardık. Ayrıca, özel-
anabilmekte. Vito’nun iç tasarımına göz ata- likle dur-kalk gibi trafiklerde aracın start-stop
cak olursak saklama gözlerinin bolca kul- motoru kapatma özelliği katkı sağladı.
40 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr