Page 38 - KASIM 2017
P. 38
MINI’ye içeriden baktığımızda sorun- ve yeşil ECO mod ile de kullandığım
suz bir işçilik ve malzeme kalitesi ciddi zamanlar oldu. Amortisörlerin daha uy-
anlamda kaliteli bir araçta olduğunuz gun olması ve gaz tepkileri bakımından
hissiyatını size ve kesinlikle binenlere uy- en rahat mod ise bence yine MINI nor-
andırmaktadır. Ön tarafta sertte dönük
mal mod olduğuna karar verdim. ECO
TEST yüksek kaliteli bir malzeme dolgusu mod kullanımında ise akü ve fren ener-
jisini geri kazanım sistemi ile BMW ‘de
MINI’ de yer almakta. Daha önce orta
olduğu gibi size + puanlar toplatarak
konsolda yer alan Km göstergesi ve de-
vir saati bu sefer direksiyonun arkasına,
ve unutamayacağım şey O Motor sesi idi. Özellikle sport mod ta
yor. Fakat düşük hızlarda ve trafikte kul-
direksiyon ile bir bütün olarak konmuş. göstergede bunu yeşil renkler ile gösteri- MINI Countryman ALL4 ‘te belki de en iyi diye tabir edebileceğim
Bir bütün olarak konulmasını anlamış lanımı bu mod için uygun diyebilirim. ve manuel vites kullanımlarında duyabileceğiniz yırtıcı motor sesi,
değilim. Benim bu çok hoşuma gitti di- MINI Countryman ALL4, anlaşılacağı sizi bir WRC araç içinde olduğunuzu hissettiriyor.
yemem. Çünkü direksiyonu yukarı aşağı üzere elektrikli ve sürekli otomatik 4x4
olarak ayarladığınızda ön tarafta yer alan çekiş sistemine sahip. Yol şartlarına hıza
gösterge grubu direksiyon ile birlikte bağlı şekilde alt tarafta sürekli olarak
hareket ederek aşağı yukarı doğru hare- işleyen aks grubunda gücün tork’ un
ket ediyor. Bu da duruş pozisyonunu hangi tekerliğe ve ne zaman verilmesi
etkilerken hareket etmesi daha çok ba- gerektiği dakika da binlerce kez otoma-
sit motosiklet grubu olabilecek araçları tik olarak gözden geçirilerek dağılan güç
bana anımsattı diyebilirim. Bu ayrıntıyı dağılım sistemi sayesinde gerçekleşme-
beğenenlerde olacaktır. Direksiyon sim- kte. İhtiyacı olan tekere, ihtiyacı kadar az
idi üzerinde sol kısımda Cruise kullanım ya da çok olarak güç dağılım dört teker
tuşu ve aracın hız sabitleme sistemi arasında bazen eşit miktarda bazen de
konularak, işlevsel bir şekilde kullanıma eşit olmayan miktarda olur. Bu genelde
uygunluk sağlanmış. Uzun yolda yapmış sürekli dört çeker araçlarda bu şekilde
olduğum MINI Countryman ALL4 testin- ayarlanmıştır. Tabii MINI Cooper Coun-
de özellikle bu Cruise kontrol kullanımı- tryman ALL4 modelinin sürekli 4 çeker
na hayran kaldım. Çünkü çoğu araçta bir araç olması gerek yol tutunması
özellikle frenleme ve hız azaltmalarında gerek virajlar da ki dönüş kabiliyeti ger-
bu şekilde olan iyi bir fren tepkisi ile hiç ekse güvenli sürüş bakımından ön plana
karşılaşmadım. MINI ‘de yer alan Cruise çıkan ve gözden kaçırılmaması gereken
kontrol hız sistemi ile uzun yolda rahat önemli bir güvenlik ve sürüş özelliğidir.
edeceğiniz garanti. Özellikle hızı kesmek Uzun yol MINI Countryman ALL4 ile
istediğinizde anında hızın düşmesi ve yaptığım 3-4 günlük testimde, sürek-
fren yaparak aracı yavaşlatması kusur- li olarak Sport mod ile yol durumuna
suz olmuş. Testini yaptığım, MINI’ de göre 190 – 200 km hız ile gittiğim oldu.
1,5 litrelik 3 silindirli 136 beygir gücünde MINI’ nin bu anlamda bana hızı hisset-
benzinli motor yer alıyor. Steptronic tirmediğini gördüm. 1.5 litrelik 3 silindir
şanzımana sahip. 3 farklı vites kullanım 136 beygir benzinli motorun MINI Coun-
özelliğine sahip. Vites kolunun altında tryman ALL4 gibi tonajlı bir araca %80
yer alan tuş ile Eco yeşil mod, normal oranında yettiğini gördüm. Benzinli mo-
MINI mod ve Sport Kırmızı mod olarak torun yakıt sarfiyatı başlangıçta hoşu-
kullanım yapabilirsiniz. Ben nerede ise muza gitmese de sonraki zamanlar da
%70 oranında aracı Sport mod ile kul- ise performanslı kullanımlarımda daha
landım. Genel olarak ise normal mod verimli olduğuna şahit olduk.
38 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr