Page 13 - HAZİRAN 2018
P. 13

Automobile Magazine | Haziran 2018
 Mercedes-Benz Türk, Sanal Gerçeklik Teknolojisi ile geleceği tasarlıyor




































   Dünyanın en büyük havalimanının
 Yatırımlarını aralıksız sürdüren Mercedes-Benz Türk,
 Aksaray Kamyon Fabrikası’nda kullanmaya başladığı   inşaatında kullanılan lastiklerin
 yeni “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” ve “Karma Gerçeklik
 Teknolojisi” sayesinde Daimler’in Global Sanal Atölyesi’ne   %50’si Goodyear
 entegrasyon sürecini devam ettiriyor. Daimler kamyon
 dünyasında, Aksaray Fabrikası’nda devreye girecek   Yatırım maliyeti 10.2 Milyar Euro olan İstanbul’un yeni
 kapsamların doğruluğunu güvence altında tutmak amacı   havalimanı tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon
 ile sanal gerçeklik sistemleri, İş Hazırlama  Atölyesi’nde   yolcuya hizmet edecek ve 100 bin kişiye istihdam sağlay-
 devreye alındı. Sanal Gerçeklik Teknolojisi, Daimler’in   acak. Tek bir çatı altında ve sıfırdan yapılan dünyanın en
 tüm lokasyonlarındaki mühendislerinin dijital ortamda bir   büyük havalimanındaki 6 pistten 350 destinasyona uçuş
 araya gelerek aynı araç üzerinde eş zamanlı olarak daha   gerçekleşecek. İstanbul’un yeni havalimanının ilk fazı bu
 gerçekçi model incelemeleri yapmasına olanak sağlıyor.   sene içinde hizmete  açılacak. Goodyear, 3. havalimanı
 Bu sayede çalışanlar, kendilerini, seçimi önceden yapılan   konsorsiyum firmasının sözleşmeli tedarikçisi olarak,
 bir ortamda ve önceden hazırlanmış araçların yanında   tüm lastik tüketiminin %50’sini karşılıyor. Çalışmaların
 buluyor. Sisteme giriş yapan çalışanlar; sanal olarak, iste-  başlangıcından itibaren yaklaşık olarak 22.000 lastik
 dikleri  takdirde  yürüyerek  aracın etrafında  dolaşabiliyor,   satışı  gerçekleştirerek projeye  büyük  katkılar  sağlayan
 istedikleri takdirde parçaya eğilip yakından bakabiliyor ya   Goodyear, projede ağırlıkla Goodyear MSD II ve MSS II
 da  ellerindeki kumandaların  özelliklerini  kullanarak  iste-  lastiklerinin satışını gerçekleştirdi. Ayrıca, proje etapların-
 dikleri parçayı söküp takabiliyorlar. Sisteme eklenen yeni   da karşılaşılan farklı yol ve zemin şartları nedeniyle Good-
 özellikler sayesinde istenilen parçadan ya da yerden ölçü   year ORS ve ORD Offroad ağır şantiye ürünleri de tercih
 de alınabiliyor. AR-GE çalışmaları devam eden araçların   edildi. Çoğunlukla dört ve beş akslı dorse olan kamyon-
 üzerine ayrıca kablolar veya borular çizebiliyor ya da   lara tedarik edilen lastikler, şantiye sahalarına  malzeme
 bu  parçaların  yerçekimi  etkisi  altında  nasıl  etkilendikleri   taşınması gibi karayolu ve arazi hizmet uygulamalarına
 ölçümlenebiliyor. 2017 yılında ilk kurulumları yapılan “Kar-  yönelik kullanılan Goodyear’ın Omnitrac II kamyon las-
 ma Gerçeklik Teknolojisi” ile “Sanal Gerçeklik Teknolojisi”   tikleri olarak öne çıkıyor. Bunlar da Goodyear Omnitrac
 sayesinde montaj-demontaj işlemleri sırasında yaşanabi-  MSS II önden çekişli lastikler ile Omnitrac MSD II arkadan
 lecek herhangi bir iş kazası riski de ortadan kaldırılıyor.   çekişli lastiklerin birlikteliğinden oluşmaktadır. Bu lastikler-
 Sanal Gerçeklik Teknolojisi, özel donanımlı bir gözlüğe, iki   in özelliği, bu mega projenin zorlu koşullarında kaçınılmaz
 adet kablosuz kumandaya ve bu donanımları takip eden   olan hasara daha yüksek direnç göstermeleri, azami
 iki adet baz istasyonuna sahip. Kullanılan IC.IDO (I see. I   çekiş ve yüksek kilometre performansı sağlamalarıdır.
 do) programı fizik parametrelerini (yer çekimi, kablo/hor-  Omnitrac MSS II ve MSD II lastikler, Goodyear tarafından
 tumlardaki esneme ya da bükülme tansiyonunu vb.) he-  geliştirilen Max Teknolojisi’ne sahiptir. Bu lastikler; karma
 saplayarak, örneğin 50 kg ağırlığındaki bir direksiyon ku-  servis kullanımı, bir diğer deyişle havalimanı sahası gibi
 tusunun döndürme, kaydırma gibi hareketlerinin gerçek   hem asfaltsız zeminde hem de kumda kullanılması için
 dünyadakine en yakın şekilde olmasına olanak sağlıyor.   geliştirilmiştir. Kullanılan en son teknoloji ürünü malzem-
     eler ve tasarım özellikleri, özellikle yüksek sıcaklık olmak
     üzere tüm koşullarda dayanıklılığın yanı sıra yüksek kilo-
 12  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr  metre performansı ve çekiş gücü de sağlamaktadır.  www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18