Page 12 - HAZİRAN 2018
P. 12

Automobile Magazine | Haziran 2018
      Mercedes-Benz Türk, Sanal Gerçeklik Teknolojisi ile geleceği tasarlıyor




































                                                                                                                           Dünyanın en büyük havalimanının
         Yatırımlarını aralıksız sürdüren Mercedes-Benz Türk,
         Aksaray Kamyon Fabrikası’nda kullanmaya başladığı                                                                 inşaatında kullanılan lastiklerin
         yeni “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” ve “Karma Gerçeklik
         Teknolojisi” sayesinde Daimler’in Global Sanal Atölyesi’ne                                                        %50’si Goodyear
         entegrasyon sürecini devam ettiriyor. Daimler kamyon
         dünyasında, Aksaray Fabrikası’nda devreye girecek                                                                  Yatırım maliyeti 10.2 Milyar Euro olan İstanbul’un yeni
         kapsamların doğruluğunu güvence altında tutmak amacı                                                               havalimanı tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon
         ile sanal gerçeklik sistemleri, İş Hazırlama  Atölyesi’nde                                                         yolcuya hizmet edecek ve 100 bin kişiye istihdam sağlay-
         devreye alındı. Sanal Gerçeklik Teknolojisi, Daimler’in                                                            acak. Tek bir çatı altında ve sıfırdan yapılan dünyanın en
         tüm lokasyonlarındaki mühendislerinin dijital ortamda bir                                                          büyük havalimanındaki 6 pistten 350 destinasyona uçuş
         araya gelerek aynı araç üzerinde eş zamanlı olarak daha                                                            gerçekleşecek. İstanbul’un yeni havalimanının ilk fazı bu
         gerçekçi model incelemeleri yapmasına olanak sağlıyor.                                                             sene içinde hizmete  açılacak. Goodyear, 3. havalimanı
         Bu sayede çalışanlar, kendilerini, seçimi önceden yapılan                                                          konsorsiyum firmasının sözleşmeli tedarikçisi olarak,
         bir ortamda ve önceden hazırlanmış araçların yanında                                                               tüm lastik tüketiminin %50’sini karşılıyor. Çalışmaların
         buluyor. Sisteme giriş yapan çalışanlar; sanal olarak, iste-                                                       başlangıcından itibaren yaklaşık olarak 22.000 lastik
         dikleri  takdirde  yürüyerek  aracın etrafında  dolaşabiliyor,                                                     satışı  gerçekleştirerek projeye  büyük  katkılar  sağlayan
         istedikleri takdirde parçaya eğilip yakından bakabiliyor ya                                                        Goodyear, projede ağırlıkla Goodyear MSD II ve MSS II
         da  ellerindeki kumandaların  özelliklerini  kullanarak  iste-                                                     lastiklerinin satışını gerçekleştirdi. Ayrıca, proje etapların-
         dikleri parçayı söküp takabiliyorlar. Sisteme eklenen yeni                                                         da karşılaşılan farklı yol ve zemin şartları nedeniyle Good-
         özellikler sayesinde istenilen parçadan ya da yerden ölçü                                                          year ORS ve ORD Offroad ağır şantiye ürünleri de tercih
         de alınabiliyor. AR-GE çalışmaları devam eden araçların                                                            edildi. Çoğunlukla dört ve beş akslı dorse olan kamyon-
         üzerine ayrıca kablolar veya borular çizebiliyor ya da                                                             lara tedarik edilen lastikler, şantiye sahalarına  malzeme
         bu  parçaların  yerçekimi  etkisi  altında  nasıl  etkilendikleri                                                  taşınması gibi karayolu ve arazi hizmet uygulamalarına
         ölçümlenebiliyor. 2017 yılında ilk kurulumları yapılan “Kar-                                                       yönelik kullanılan Goodyear’ın Omnitrac II kamyon las-
         ma Gerçeklik Teknolojisi” ile “Sanal Gerçeklik Teknolojisi”                                                        tikleri olarak öne çıkıyor. Bunlar da Goodyear Omnitrac
         sayesinde montaj-demontaj işlemleri sırasında yaşanabi-                                                            MSS II önden çekişli lastikler ile Omnitrac MSD II arkadan
         lecek herhangi bir iş kazası riski de ortadan kaldırılıyor.                                                        çekişli lastiklerin birlikteliğinden oluşmaktadır. Bu lastikler-
         Sanal Gerçeklik Teknolojisi, özel donanımlı bir gözlüğe, iki                                                       in özelliği, bu mega projenin zorlu koşullarında kaçınılmaz
         adet kablosuz kumandaya ve bu donanımları takip eden                                                               olan hasara daha yüksek direnç göstermeleri, azami
         iki adet baz istasyonuna sahip. Kullanılan IC.IDO (I see. I                                                        çekiş ve yüksek kilometre performansı sağlamalarıdır.
         do) programı fizik parametrelerini (yer çekimi, kablo/hor-                                                         Omnitrac MSS II ve MSD II lastikler, Goodyear tarafından
         tumlardaki esneme ya da bükülme tansiyonunu vb.) he-                                                               geliştirilen Max Teknolojisi’ne sahiptir. Bu lastikler; karma
         saplayarak, örneğin 50 kg ağırlığındaki bir direksiyon ku-                                                         servis kullanımı, bir diğer deyişle havalimanı sahası gibi
         tusunun döndürme, kaydırma gibi hareketlerinin gerçek                                                              hem asfaltsız zeminde hem de kumda kullanılması için
         dünyadakine en yakın şekilde olmasına olanak sağlıyor.                                                             geliştirilmiştir. Kullanılan en son teknoloji ürünü malzem-
                                                                                                                            eler ve tasarım özellikleri, özellikle yüksek sıcaklık olmak
                                                                                                                            üzere tüm koşullarda dayanıklılığın yanı sıra yüksek kilo-
    12     Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                                                              metre performansı ve çekiş gücü de sağlamaktadır.                www.automobilemagazine.com.tr | HAZİRAN 2018   13
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17