Page 9 - EYLÜL-EKİM2021
P. 9
ünyanın en büyük otomotiv pazar Yeni Audi S3 Sedan
sınıfı olarak nitelendirilen kompakt
sedan sınıfına 2013 yılında A3 Se-
D dan ile giriş yapan Audi, bu modelin
satışa sunulmasından kısa bir süre sonra,
ailenin en sportif üyesi S3 Sedan’ı da satışa
sunmuştu. Audi’nin sportif S Ailesi’nin üyesi
olduğunu ilk bakışta fark ettiren S3 Sedan,
S modellerinin dinamizmiyle, günlük kul-
lanım rahatlığını birleştiriyor. quattro sürekli
dört tekerden çekiş sistemine sahip S3 Se-
dan, 2.0 TFSI motoruyla ürettiği 310 PS’lik
güç ve 400 Nm tork değeriyle son derecek
etkileyici. 0’dan 100 kilometreye sadece
4.8 saniyede ulaşan model, 7 ileri S-tronic
otomatik şanzımana sahip. quattro ve S’ye
özel spor süspansiyonun yanısıra, isteğe
bağlı alınabilen amortisör kontrolüyle sıradışı
bir yol deneyimi sunan S3 Sedan’da bir dizi
yeni özellikler de yer alıyor: işletim konsepti,
bilgi-eğlence ve asistan sistemler. Selefleriyle
karşılaştırıldığında, S3 Sedan’ın boyut olarak
daha büyüdüğü görülüyor: 4 santimetre daha Yeni S3 Sedan, ilk bakışta dinamik karakteriyle dikkat
uzayarak 4,50 metre uzunluğa sahip olmuş. çekiyor. Geniş eşkenar dörtgen desenli ızgarası ve
Genişliği de 2 santimetre artırılmış. Modelin etkileyici yapısıyla Singleframe’in baskın olduğu ön
iz genişliği 1,82 m aks mesafesi ise 2,63 m. kısımda, hava girişleri ve dış aynaların çerçeveleri parlak
Daha fazla omuz genişliği ve diz mesafesi su- bir alüminyum görünüme sahip. Omuz çizgisi farlardan
nan S3 Sedan’ın 325 litrelik bagaj bölmesi, arka stoplara kadar güçlü bir şekilde uzanıyor. Aşağıdaki
arka koltuk sırasının konumuna bağlı olarak alanlar içe doğru kavislidir ve çamurluklar vurgulu
1.145 litreye ulaşabiliyor. şekilde tasarlanmış.
eni KONA Electric, dış tasarım Hyundai KONA Electric Şimdi Türkiye’de
makyajıyla beraber bir dizi yeni-
likleri beraberinde getiriyor. Sade
Y ve şık bir görünümü bir arada su-
nan KONA’nın kullanışlı B-SUV gövde tipi,
üst düzey elektrik teknolojisiyle de birleşerek
kullanıcısına rahatlık sağlamış oluyor. Kona
Electric, zengin donanımlar sunan Progres- 9
sive donanım paketiyle satın alınabiliyor.
Motor ve menzil olarak ise 2 farklı alternatif
ile tercih edilebiliyor. Yeni modelde 64 kWh
bataryalı uzun menzilli versiyon, maksimum
204 PS (150 kW) güç üretiyor ve 7,6 sani-
yede 100 km/s hıza çıkabiliyor. Baz versiy- MAGAZINE.COM.TR
on ise 39,2 kWh pil kapasitesine sahip. Bu
motor da 136 PS (100 kW) üretiyor ve 9,9
saniyede 100 km/s hıza çıkabiliyor. Her iki
güç aktarma organı da 395 Nm anlık tork
sağlayarak ilk saniyeden itibaren tam güçle
sürüşü eğlenceli hale getiriyor. Segmentinde- AUTOMOBILE
ki en uzun sürüş menzillerinden birine sahip
olan KONA EV, tek bir şarjla 484 kilometre
(WLTP-64 kWh pilli versiyon) yol gidebiliyor.
“Akıllı Ayarlanabilir Rejeneratif Fren Sistemi”,
aracın frenleme seviyesini otomatik olarak
ayarlamasına izin veriyor. Direksiyon simidinin
arkasındaki vites kulakçıkları ise sürücünün
rejeneratif frenlemenin yoğunluğunu ayarla-
masına izin veriyor. Rejeneratif frenleme ayrı-
ca, sürücünün frenleri kullanmadan aracı tam
olarak durdurmasına da olanak tanıyor. Li-
tyum iyon polimer pili (64kWh versiyon-yüzde
10 ila 80 arasında) şarj etmek için yaklaşık 47
dakikaya gereksinim duyuluyor. KONA EV, üç
fazlı AC şarj istasyonlarında veya evdeki özel
bir elektrik kabiniyle 45 dakika (yüzde 80 şarj)
gibi kısa sürede şarj edilebiliyor.
10.YIL