Page 7 - EYLÜL-EKİM2021
P. 7
Yeni Audi Q8
udi’nin Q model ailesinin en kısmı daha fazla yol tutuşuna sahip olan
büyüğü olan Audi Q8, dış aksa yönlendiriliyor. Buna ek olarak 254
tasarımı, geniş ve zarif iç me- milimetrelik zemin yüksekliği, ön ve arka
A kanı, ileri teknoloji ürünü nav- çıkıntıların kısalığı ve yokuş aşağı iniş kon-
igasyon, bilgi ve eğlence sistemleriyle trolü sayesinde Audi Q8, asfaltın bittiği
dikkat çekiyor. Dört kapılı lüks bir coupé noktadan sonra da aynı performansla yol-
aracın pratik çok yönlülüğünü, geniş bir una devam edebiliyor. İlerici Direksiyon’un
SUV modelin avantajlarıyla buluştur- standart olarak sunulduğu modelde, dört
an Audi Q8, aynı zamanda son derece tekerlekten yönlendirme sistemi de op-
donanımlı, kapsamlı bir bağlanabilirlik siyonel. Bu sistemde 5 dereceye kadar
sunuyor. quattro dört tekerlekten çekiş yön değiştirebilen arka tekerlekler düşük
özelliğiyle arazi sürüşleri için de sıradışı hızlarda yapılan dönüşlerde çevikliği artır-
bir dayanıklılığa sahip model, hem iş mak için dönüş yönünün tersine, yüksek
seyahatleri hem de keyif amaçlı sürüşler hızlarda ise dengeyi artırmak için dönüş
için ideal bir yol arkadaşı. Esnek, sportif yönüne çevriliyor. Hassas ve net kon-
ve zarif: Audi’nin diğer tüm SUV mod- trol ve göstergeler: Yeni Audi Q8’in MMI
ellerinden alışık olunan sportif dinamizm dokunmatik ekranlı yönetim konsepti
ve üst düzey premium kalite hissi, Audi sayesinde otomobilin hemen tüm fonksi-
Q8’de daha da belirginleşmiş. 4,99 me- yonlarına iki geniş ekran vasıtasıyla ulaş-
tre uzunluğunda, 2 metre genişliğinde ve mak mümkün. Üstteki 10,1 inçlik ekran,
1,71 metre yüksekliğindeki SUV, kardeşi bilgi ve eğlence sistemi ile navigasyon
Q7’den daha geniş, daha kısa ve daha tarafından kullanılırken, sürücü ise 8,6
yere yakın. Neredeyse 3 metreye ulaşan inçlik ekran üzerinden otomobilin ısıtma 7
aks mesafesi sayesinde, iç mekan uzun- ve havalandırma sistemi ile konfor fonksi-
luk ve yükseklik yönünden rakiplerinden yonlarını yönetebiliyor ve yazı yazabiliyor.
daha ferah. Arka koltuklar yatırıldığında Kullanıcı bir düğmeye bastığında titreşim
ise, bagajın toplam hacmi 1.755 litreye ve sesle geribildirim alıyor. Buna ek
ulaşıyor. Q ailesi için yeni dış tasarım; Q olarak, sesli kumanda sistemi sayesinde MAGAZINE.COM.TR
model ailesinin yeni yüzü olarak lanse Audi Q8 akıllı bir konuşma arkadaşına
edilen Q8, ilk bakışta sekizgen tek parça dönüşüyor. Sürücü, sisteme sesli komut
ızgarasıyla fark ediliyor. Dik konumdaki verirken belirli kalıplara bağlı kalmak zo-
güçlü radyatör ızgarası, öne doğru uza- runda değil, örneğin yakındaki restoran-
tılan spoiler ve sert çizgilere sahip hava ları bulması için “Acıktım” demesi yeterli.
kanallarıyla birleşmiş ve otomobile ken- Otomobilin göstergeleri, tümüyle dijital
dine güvenen bir görünüm kazandırmış. Audi sanal kokpitinde yer alıyor. Yük- AUTOMOBILE
Zarif bir kavisle arkaya uzanan tavan, hafif sek çözünürlüklü 12,3 inçlik ekran, çok
eğimli D sütunuyla buluşuyor ve 22 inçlik fonksiyonlu direksiyon yardımıyla değiştir-
tekerleklere ev sahipliği yapan tekerlek ilebilen iki farklı görünüm seçeneğine sa-
kemerlerinin üzerindeki quattro çizgisinde hip. Opsiyonel plus seçeneği ise spor-
son buluyor. Standart olarak LED farlarla tif üçüncü bir görünüm daha sunuyor.
alınabilen Q8’de, HD Matrix LED tekno- Baş üstü göstergesi ayrıca navigasyona
lojisi ise opsiyonel bir donanım olarak yardımcı olan kapsamlı bir şerit asistanı
sunuluyor. Hem gündüz farları hem de gibi önemli bilgileri ön cama yansıtıyor.
arka lambaları üç boyutlu görünümleri ile
dijital bir karaktere sahip. Sportif sürüş:
Audi’nin en üst sınıf SUV’u da, markanın
diğer modellerinde olduğu gibi quattro
ile bütünleşmiş. Tümüyle mekanik orta
diferansiyel motorun ürettiği gücü ön ve
arka aksa standart olarak 40:60 oranında
aktarıyor. Gerektiğinde ise, gücün büyük
10.YIL