Page 32 - EYLÜL-EKİM2021
P. 32
eni EQE’nin ilk olarak 292 BG (215 kW)
gücündeki EQE 350 ve bu aracın ikinci bir
versiyonu ile satışa sunulması planlanıyor.
Y Bu ikiliyi farklı versiyonlar izleyecek. Tüm
EQE versiyonlarının arka aksında bir elektrikli güç-ak-
tarma sistemi (eATS) bulunuyor. Daha sonra sunula-
cak olan 4MATIC versiyonlarının aynı zamanda ön
aksında da eATS bulunuyor. Elektromotorlar, her iki
örnekte de sürekli tahrik edilen senkron motorlardan
(PSM) oluşuyor. PSM ile AC motorun rotoru sabit
mıknatıslarla donatılıyor ve bu nedenle güç ile beslen-
mesi gerekmiyor. Bu teknik, yüksek güç yoğunluğu,
yüksek verimlilik ve yüksek güç sabitliği gibi avantajları
beraberinde getiriyor. Arka akstaki motor, her biri üç
fazlı iki sargılı olmak üzere altı fazlı tasarımı sayesinde
yüksek güç üretimi sağlıyor. EQE, güç kaybı olmadan
etkileyici hızlanma ve yüksek performans seviyeleri
sunuyor. Sistem aynı zamanda gelişmiş bir termal
konsept ve enerji geri-kazanımı çözümü de içeriy-
or. Bu çözümde, mekanik dönme hareketi, süzülme
veya fren anında elektrik enerjisine dönüştürerek
yüksek voltajlı batarya şarj ediliyor. Sürücü, yavaşla-
ma yoğunluğunu üç aşamada (D+, D, D-) ve ayrıca
süzülme işlevini direksiyon simidinin arkasındaki
vites değiştirme kulakçıklarıyla ayarlayabiliyor. Bunun
dışında bir DAuto modu da bulunuyor. ECO Assist
ile yavaşlama yoğunluğu ayarlanıyor. Ayrıca, örneğin
trafik ışıklarında duran, sürüş yönündeki araçlar için
de fren enerjisi geri-kazanım sistemi uygulanıyor.
kıllı elektrik ile navigasyon, birçok fak-
töre bağlı olarak, şarj molaları dahil ol-
32 na veya sürüş tarzındaki değişikliğe de dinamik
mak üzere en hızlı ve en uygun rotayı
MAGAZINE.COM.TR A planlıyor ve örneğin trafik sıkışıklığı-
olarak cevap veriyor. Ayrıca MBUX bilgi-eğlence
sistemi, mevcut batarya kapasitesinin şarj ol-
madan başlangıç noktasına dönmek için yeterli
olup olmadığını görselleştiriyor. Bagaj kapağı
olan geleneksel yapıdaki bir sedan olarak EQE,
Rijitlik) sunuyor. Elektrikli aktarma organlarının
AUTOMOBILE yüksek düzeyde NVH konforu (Gürültü, Titreşim,
(eATS) mıknatısları, rotorların içinde NVH için
optimize edilerek (“Sac kesim” olarak da bilinen)
yerleştiriliyor. Ayrıca, eATS’nin her noktasında
NVH örtüsü olarak özel bir köpük mat bulunuyor.
İnvertör kapağında bir sandviç yapı kullanılıyor.
eATS, elastomerik yataklarla gövdeden çift kat
ayrılıyor.Son derece etkili yay/kütle bileşenleri,
ön camın altındaki traversten bagaj tabanına ka-
dar ses yalıtımı sağlıyor. Gövde taşıyıcı evliliğinde
yoğun olarak akustik köpükler kullanılıyor. Yine
de EQE’deki sürüş, akustik bir deneyim haline
gelebiliyor. Burmester surround ses sistemi ile
EQE’de; “Gümüş Dalgalar” ve “Canlı Akış” olmak
üzere iki ses ortamı bulunuyor. “Gümüş Dalgalar”
duyusal ve temiz bir ses. Elektrikli araç merak-
lılarını hedefleyen “Canlı Akış” ise, kristalimsi,
sentetik ancak insani bir sıcaklık sunuyor.
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2021