Page 32 - EYLÜL-EKİM2021
P. 32

eni EQE’nin ilk olarak 292 BG (215 kW)
                    gücündeki EQE 350 ve bu aracın ikinci bir
                    versiyonu ile satışa sunulması planlanıyor.
             Y Bu ikiliyi farklı versiyonlar izleyecek. Tüm
             EQE versiyonlarının arka aksında bir elektrikli güç-ak-
             tarma sistemi (eATS) bulunuyor. Daha sonra sunula-
             cak olan 4MATIC versiyonlarının aynı zamanda ön
             aksında  da  eATS  bulunuyor.  Elektromotorlar,  her  iki
             örnekte de sürekli tahrik edilen senkron motorlardan
             (PSM) oluşuyor. PSM ile AC motorun rotoru sabit
             mıknatıslarla donatılıyor ve bu nedenle güç ile beslen-
             mesi gerekmiyor. Bu teknik, yüksek güç yoğunluğu,
             yüksek verimlilik ve yüksek güç sabitliği gibi avantajları
             beraberinde getiriyor. Arka akstaki motor, her biri üç
             fazlı iki sargılı olmak üzere altı fazlı tasarımı sayesinde
             yüksek güç üretimi sağlıyor. EQE, güç kaybı olmadan
             etkileyici hızlanma ve yüksek performans seviyeleri
             sunuyor.  Sistem  aynı  zamanda  gelişmiş  bir  termal
             konsept ve enerji geri-kazanımı çözümü de içeriy-
             or. Bu çözümde, mekanik dönme hareketi, süzülme
             veya fren anında elektrik enerjisine dönüştürerek
             yüksek voltajlı batarya şarj ediliyor. Sürücü, yavaşla-
             ma yoğunluğunu üç aşamada (D+, D, D-) ve ayrıca
             süzülme işlevini direksiyon simidinin arkasındaki
             vites değiştirme kulakçıklarıyla ayarlayabiliyor. Bunun
             dışında bir DAuto modu da bulunuyor. ECO Assist
             ile yavaşlama yoğunluğu ayarlanıyor. Ayrıca, örneğin
             trafik ışıklarında duran, sürüş yönündeki araçlar için
             de fren enerjisi geri-kazanım sistemi uygulanıyor.






                      kıllı elektrik ile navigasyon, birçok fak-
                      töre bağlı olarak, şarj molaları dahil ol-
   32         na veya sürüş tarzındaki değişikliğe de dinamik
                      mak üzere en hızlı ve en uygun rotayı
     MAGAZINE.COM.TR A planlıyor  ve örneğin trafik  sıkışıklığı-

              olarak cevap veriyor. Ayrıca MBUX bilgi-eğlence
              sistemi, mevcut batarya kapasitesinin şarj ol-
              madan başlangıç noktasına dönmek için yeterli
              olup olmadığını görselleştiriyor. Bagaj kapağı
              olan geleneksel yapıdaki bir sedan olarak EQE,

              Rijitlik) sunuyor. Elektrikli aktarma organlarının
     AUTOMOBILE  yüksek düzeyde NVH konforu (Gürültü, Titreşim,
              (eATS) mıknatısları, rotorların içinde NVH için
              optimize edilerek (“Sac kesim” olarak da bilinen)
              yerleştiriliyor. Ayrıca, eATS’nin her noktasında
              NVH örtüsü olarak özel bir köpük mat bulunuyor.
              İnvertör kapağında bir sandviç yapı kullanılıyor.
              eATS, elastomerik yataklarla gövdeden çift kat
              ayrılıyor.Son derece etkili yay/kütle bileşenleri,
              ön camın altındaki traversten bagaj tabanına ka-
              dar ses yalıtımı sağlıyor. Gövde taşıyıcı evliliğinde
              yoğun olarak akustik köpükler kullanılıyor. Yine
              de EQE’deki sürüş, akustik bir deneyim haline
              gelebiliyor. Burmester surround ses sistemi ile
              EQE’de; “Gümüş Dalgalar” ve “Canlı Akış” olmak
              üzere iki ses ortamı bulunuyor. “Gümüş Dalgalar”
              duyusal ve temiz bir ses. Elektrikli araç merak-
              lılarını hedefleyen “Canlı Akış” ise, kristalimsi,
              sentetik ancak insani bir sıcaklık sunuyor.



      Automobile Magazine  | EYLÜL-EKİM 2021
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37