Page 31 - EYLÜL-EKİM2021
P. 31
eni EQE, IAA MOBILITY 2021’de tanıtıldı. Sportif üst
sınıf sedan, EQS’in tüm temel işlevlerini biraz daha
kompakt bir oluşumla sunuyor. Yeni EQE, ilk etapta
Y 292 BG (215 kW) gücündeki EQE 350 (WLTP’ye göre
enerji tüketimi: 19,3-15,7 kWsa/100 km; CO2 emisyonu: 0 gr/ 31
km) versiyonu ile satışa sunuluyor. Yeni EQE için, yaklaşık 500
kW’lık bir de performans versiyonu planlanıyor. Yeni EQE, Bre-
men’deki Mercedes-Benz Fabrikası’nda küresel pazarlar için
üretilecekken, Pekin’deki Alman-Çin ortak girişimi BBAC’de de
Çin yerel pazarı için üretimi yapılacak. EQS ile karşılaştırıldığın- MAGAZINE.COM.TR
da, EQE biraz daha kısa dingil mesafesi, daha kısa ön ve arka
uzantıları ve daha fazla girintili omuzlarla daha aerodinamik bir
duruş sergiliyor. Duyusal Saflık, pürüzsüz ve düzgün yüzeyler
ve kesintisiz geçişlerle kendini gösteriyor. Çıkıntılar ve burun
tasarımı kısa tutuluyor, keskin bir arka spoyler ile arka kısmın di-
namizm vurgusu güçlendiriliyor. Çamurluklarla aynı hizada olan AUTOMOBILE
19 ile 21 inçlik jantlar, kaslı omuz çizgisiyle birlikte EQE’ye atle-
tik bir karakter kazandırıyor. Boyut açısından (Uzunluk/genişlik/
yükseklik: 4946/1961/1512 milimetre) EQE, CLS ile benzerlik
gösteriyor. CLS gibi, yeni model de sabit bir arka cama ve bir
bagaj kapağına sahip. Örneğin; öndeki omuz boşluğu (Artı
27 mm) veya iç uzunluk (Artı 80 mm) olmak üzere iç boyutlar,
günümüzün E-Serisi’nin (213 model serisi) boyutlarını aşıyor.
İsteğe bağlı olarak sunulan MBUX Hyperscreen ile gösterge
paneli tek parça geniş bir ekrana dönüşüyor. Bu uygulama, tüm
kokpitin ve iç mekanın estetiğini belirliyor. Yüksek çözünürlüklü
ekranlar tek bir cam panelin altında kusursuz bir şekilde birleşi-
yor. MBUX içeriğinin yüksek çözünürlüklü grafikleri benzersiz
bir görsel şöleni beraberinde getiriyor. Ön yolcuya ait 12,3 inçlik
OLED ekran, yolcuya kendi ekran ve kumanda alanını sağlıyor.
Ekran, Avrupa’da yolcunun hareket halindeyken de video, TV
veya internet gibi dinamik içerikleri izlemesine izin veriyor.
10.YIL