Page 18 - EYLÜL-EKİM2021
P. 18

Opel Manta GSe ElektroMOD





         200 km menzil sunuyor...
         Manta GSE ElektroMOD dikkatleri üzerine çekecek



























              ahip  olduğu  üstün  Alman  tekno-  Opel, Manta GSe Elek-
              lojisini en çağdaş tasarımlarla bu-  troMOD’u geliştirirken
              luşturan Opel, neo-klasik modeli   geleneksel tasarımını
        S Manta GSe ElektroMOD’la dikkatleri   koruyarak aracın sürüş
         toplamaya devam ediyor. Modern güç ak-  deneyimini de bir
         tarma sistemlerine sahip klasik araçlar olan   üst seviyeye taşıyor.
         ‘restomod’  trendine  doğru  başlayan  eğilim   Otomobili çalıştırmak
         Opel Manta’yı da elektriklendirdi. Yeni Opel   için kontak anahtarını
         Manta GSe’de modern çağın gereğini yer-  çevirmeniz yeterli
         ine getiren sıfır emisyonlu 108 kW / 147 HP   oluyor. ElektroMOD’da
         gücündeki batarya elektrikli elektromotor,   doğrudan sürüşe
   18    200  km’lik  menziliyle  beklentileri  karşılıyor.   başlamak için dördüncü
         Bununla birlikte Opel’in elektrikliye geçiş   vitesi seçmek gerekiy-
         hamlesi, Opel Mokka-e gibi yeni modellerle   or. Elektrik motorunun
     MAGAZINE.COM.TR  ElektroMOD’u geliştirmek için üzerinde   ve tork sayesinde en
                                            ürettiği maksimum güç
         tüm hızıyla devam ediyor. Yeni Manta GSe
                                            yüksek vites oranında
         çalışılan orijinal otomobil otomatik şanzıma-
                                            bile hareket edebilen
         na sahipti. Mühendisler milyonlarca insanın
                                            Manta GSe, otomatik
         tercih ettiği dört ileri manuel şanzımanı ara-
         ca uyarlamak için teknik değişiklikler uygu-
                                            şanzımanlı bir otomo-
                                            bile sahipmişsiniz gibi
         ladı. Daha büyük bir kavramaya sahip olan
     AUTOMOBILE  ElektroMOD için yeni bir volan ve normalin-  hissettiriyor.
         den uzun şaft kullanan mühendisler, aracın
         fren sisteminde de iyileştirmeler yaptı. Yeni
         Manta  GSe’nin 31 kWsa  kapasiteli lityum
         iyon bataryası, her zaman mümkün olan en
         iyi tutuş ve düşük ağırlık merkezi için baga-
         jda mümkün olduğunca ileriye yerleştiril-
         di.  ElektroMOD dönüşümünün ardından
         Manta, yaklaşık 1.137 kg ağırlığa ulaştı.
         Bu, orijinal Manta A’dan 175 kg daha faz-
         la bir kütle gövde ağırlığı anlamına gelse de
         normal sürüş koşullarında araç 200 km’lik
         menzile ulaşabiliyor. Corsa-e ve Mokka-e
         modellerinde olduğu gibi elektrikli Manta,
         enerji geri kazanım özelliklerini de bünye-
         sinde barındıyor. Konsolda bulunan düğme
         yardımıyla aktif hale gelen bu geri kazanım
         sayesinde daha uzun menzillere ulaşmak
         mümkün.


      Automobile Magazine  | EYLÜL-EKİM 2021
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23