Page 57 - 2018 OCAK
P. 57
Automobile Magazine | Ocak 2018
Dakar Peru’ya dönüyor
Dakar organizatörleri şöhreti bol yarışın 40. yıldönümü için gerçekten özel bir şeyler hazırlamayı ihmal etmedi. Bunlardan ilki, Dakar’ın Peru’ya
dönecek olması. Peru, beş yıllık bir aradan sonra Dakar’a sahne olacak ve başlangıçtaki 6 etaba ev sahipliği yapacak. Bu durum da elbette
yarışı biraz daha zorlu ve uzun hale getirecek. KAMAZ’ın efsane sürücüsü Eduard Nikolaev de heyecanlananlar arasında. “2018’de Dakar
ciddi bir savaş olacak” diyen Rus yıldız, KAMAZ’ın kamyonet kategorisindeki hükümranlığını devam ettireceğinden de emin.
9.000 km, 14 etap
Peru’nun kum tepelerinden başlayıp, Bolivya’ya doğru ilerleyecek olan yarışçılar toplamda 9.000 kilometrelik bir yolun ardından yarışı Arjan-
tin’in Cordoba şehrinde sonlandıracaklar.
14 etaptan oluşacak yarışta pilotların en zorlanacağı yer ise yine Bolivya’nın yüksek rakımlı tepeleri olacak. İklime uyum sağlayamayan birçok
yarışçı mücadeleyi orada bırakabiliyor. Otomobil kategorisinde 13 şampiyonluğu bulunan Peugeot pilotu Stéphane Peterhansel, “Bir kez
daha yüksek rakımda geçireceğimiz günlerin bu yarışın anahtarı olduğunu görebiliyorum. Aşırı yükseklikte geçirmemiz gereken dört veya beş
günümüz var ve bu yönetilmesi asla kolay bir süreç değil,” diyerek konunun ne kadar ciddi olduğunu da ortaya koyuyor.
“Her ne kadar rota açıklanmış olsa da ve bizler bu konuda tecrübe sahibi olsak da, oraya çıkıp yarışmaya başlayana dek Dakar’ın ne getire-
ceğini asla bilemiyorsun,” diyor eski Dakar şampiyonlarından Toby Price.
40. kez düzenlenecek dünyanın performansını arttırmak üzere bir dizi
en zor yarışı Dakar Rallisi’nin 2018 detay iyileştirme yapıldı. Peugeot
edisyonuna sayılı günler kaldı. Ralli Sport mühendis ve mekanikerleri
öncesinde her yıl olduğu gibi en çok sürücülere zorlu görev için mümkün
beklenen şey yeni araç tanıtımları olan en güvenilir otomobili sağlamak
idi. Hangi takımın hangi yeni aracıyla için çok çalıştı. Dört ekibin her biri
yarışa katılacağı her zaman mer- de, yeni Peugeot 3008DKR Maxi’yi
ak konusu olmuştur. Bu sene ilk Fas, Portekiz ve Fransa organi-
açılışlardan birini KTM yaptı.Daha zasyonlarında 18.000 kilometrenin
önce de Dakar’da zaferler elde üzerinde kapsamlı olarak test ettiler.
eden bir ekiple yola çıkan KTM yine Regülasyonlarda yapılan değişik-
gözünü zirveye dikmiş durumda. likler Team Peugeot Total’in araçta
Yeni motosikletleri KTM 450’nin küçük bazı değişiklikler yapmasını
tanıtımını ise Fas çöllerinde son Da- gerektirdi. Peugeot’ya daha fazla
kar şampiyonu Sam Sunderland ile ağırlık eklenirken, rakipler çok daha
yaptılar ve şimdiden diğer ekiplere fazla kilo eklemesi yaparak başka
“biz hazırız” mesajı verdiler. Bakalım alanlarda daha fazla mağduriyet
dünyanın en zorlu yarışında düzenli yaşadılar. Ancak her Dakar yarışında
başarılar elde eden KTM, 2018’de olduğu gibi, en büyük zorluk yarışın
de hedeflediği zafere ulaşabilecek kendisi. Peugeot ekipleri motosiklet
mi? ve otomobil olmak üzere 19 Dakar
Team Peugeot Total ekiplerinde zaferinin yanı sıra 148 etap zaferiyle
2018 sezonu için herhangi bir tüm zamanların en başarılı Dakar
değişiklik yapılmadı. Ancak per- katılımcısı olarak öne çıkıyor. Her ne
formansı en üst düzeye çıkarmak kadar ilki 30 yıl önce 1987’de Peu-
için yarış otomobilinde bazı önemli geot 205T16 Grand Raid ile olmak
değişiklikler gerçekleştirildi ve adı üzere toplam altı zafer ile son derece
Peugeot 3008DKR Maxi olarak başarılı bir geçmişe sahip olsa da,
değiştirildi. “2017 Avrupa’da Yılın Peugeot etkinliğin 40. yıldönümünü
Otomobili” ödülünü kazanan stand- ve Dakar’ın Güney Amerika’daki 10.
art Peugeot 3008 SUV ile aynı teknik yıldönümü olan 2018 Dakar önc-
mimariyi kullanan aracın teknik mi- esinde mütevazı davranarak umut-
marisinde herhangi bir değişiklik larını koruyor.
yapılmadı: 3,0 litre hacimli çift turbo
motor yine gücünü iki tekerleğe ak- Kazandıktan sonra yapması en zor
tarıyor. Sürüş stabilitesini arttırmak şey, bunu tekrar etmektir.”
için iz genişliğinin her iki tarafta 10
santimetre genişletilmesi en belirgin Stéphane PETERHANSEL,
değişiklik olarak öne çıkıyor. Bunun Team Peugeot Total pilotu
dışında süspansiyon sisteminde yol
56 Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018 57