Page 57 - 2018 OCAK
P. 57

Automobile Magazine | Ocak 2018




 Dakar Peru’ya dönüyor


 Dakar organizatörleri şöhreti bol yarışın 40. yıldönümü için gerçekten özel bir şeyler hazırlamayı ihmal etmedi. Bunlardan ilki, Dakar’ın Peru’ya
 dönecek olması. Peru, beş yıllık bir aradan sonra Dakar’a sahne olacak ve başlangıçtaki 6 etaba ev sahipliği yapacak. Bu durum da elbette
 yarışı biraz daha zorlu ve uzun hale getirecek. KAMAZ’ın efsane sürücüsü Eduard Nikolaev de heyecanlananlar arasında. “2018’de Dakar
 ciddi bir savaş olacak” diyen Rus yıldız, KAMAZ’ın kamyonet kategorisindeki hükümranlığını devam ettireceğinden de emin.
 9.000 km, 14 etap


 Peru’nun kum tepelerinden başlayıp, Bolivya’ya doğru ilerleyecek olan yarışçılar toplamda 9.000 kilometrelik bir yolun ardından yarışı Arjan-
 tin’in Cordoba şehrinde sonlandıracaklar.
 14 etaptan oluşacak yarışta pilotların en zorlanacağı yer ise yine Bolivya’nın yüksek rakımlı tepeleri olacak. İklime uyum sağlayamayan birçok
 yarışçı mücadeleyi orada bırakabiliyor. Otomobil kategorisinde 13 şampiyonluğu bulunan Peugeot pilotu Stéphane Peterhansel, “Bir kez
 daha yüksek rakımda geçireceğimiz günlerin bu yarışın anahtarı olduğunu görebiliyorum. Aşırı yükseklikte geçirmemiz gereken dört veya beş
 günümüz var ve bu yönetilmesi asla kolay bir süreç değil,” diyerek konunun ne kadar ciddi olduğunu da ortaya koyuyor.

 “Her ne kadar rota açıklanmış olsa da ve bizler bu konuda tecrübe sahibi olsak da, oraya çıkıp yarışmaya başlayana dek Dakar’ın ne getire-
 ceğini asla bilemiyorsun,” diyor eski Dakar şampiyonlarından Toby Price.












                                                            40. kez düzenlenecek dünyanın   performansını arttırmak üzere bir dizi
                                                            en zor yarışı Dakar Rallisi’nin 2018   detay  iyileştirme  yapıldı.  Peugeot
                                                            edisyonuna sayılı günler kaldı. Ralli   Sport mühendis ve mekanikerleri
                                                            öncesinde her yıl olduğu gibi en çok   sürücülere zorlu görev için mümkün
                                                            beklenen şey yeni araç tanıtımları   olan en güvenilir otomobili sağlamak
                                                            idi. Hangi takımın hangi yeni aracıyla   için çok çalıştı. Dört ekibin her biri
                                                            yarışa katılacağı her zaman mer-  de, yeni Peugeot 3008DKR Maxi’yi
                                                            ak konusu olmuştur. Bu sene ilk   Fas, Portekiz ve Fransa organi-
                                                            açılışlardan birini KTM yaptı.Daha   zasyonlarında 18.000 kilometrenin
                                                            önce de Dakar’da zaferler elde   üzerinde kapsamlı olarak test ettiler.
                                                            eden bir ekiple yola çıkan KTM yine   Regülasyonlarda yapılan değişik-
                                                            gözünü  zirveye  dikmiş  durumda.   likler Team Peugeot Total’in araçta
                                                            Yeni motosikletleri KTM 450’nin   küçük bazı değişiklikler yapmasını
                                                            tanıtımını ise Fas çöllerinde son Da-  gerektirdi.  Peugeot’ya  daha  fazla
                                                            kar şampiyonu Sam Sunderland ile   ağırlık eklenirken, rakipler çok daha
                                                            yaptılar ve şimdiden diğer ekiplere   fazla kilo eklemesi yaparak başka
                                                            “biz hazırız” mesajı verdiler. Bakalım   alanlarda daha fazla mağduriyet
                                                            dünyanın en zorlu yarışında düzenli    yaşadılar. Ancak her Dakar yarışında
                                                            başarılar elde eden KTM, 2018’de   olduğu gibi, en büyük zorluk yarışın
                                                            de hedeflediği zafere ulaşabilecek   kendisi. Peugeot ekipleri motosiklet
                                                            mi?                        ve otomobil olmak üzere 19 Dakar
                                                            Team Peugeot Total ekiplerinde   zaferinin yanı sıra 148 etap zaferiyle
                                                            2018 sezonu için herhangi bir   tüm zamanların en başarılı Dakar
                                                            değişiklik yapılmadı. Ancak per-  katılımcısı olarak öne çıkıyor. Her ne
                                                            formansı en üst düzeye çıkarmak   kadar ilki 30 yıl önce 1987’de Peu-
                                                            için yarış otomobilinde bazı önemli   geot 205T16 Grand Raid ile olmak
                                                            değişiklikler gerçekleştirildi ve adı   üzere toplam altı zafer ile son derece
                                                            Peugeot 3008DKR Maxi olarak   başarılı bir geçmişe sahip olsa da,
                                                            değiştirildi.  “2017  Avrupa’da  Yılın   Peugeot etkinliğin 40. yıldönümünü
                                                            Otomobili” ödülünü kazanan stand-  ve Dakar’ın Güney Amerika’daki 10.
                                                            art Peugeot 3008 SUV ile aynı teknik   yıldönümü olan 2018 Dakar önc-
                                                            mimariyi kullanan aracın teknik mi-  esinde  mütevazı  davranarak  umut-
                                                            marisinde herhangi bir değişiklik   larını koruyor.
                                                            yapılmadı: 3,0 litre hacimli çift turbo
                                                            motor yine gücünü iki tekerleğe ak-  Kazandıktan sonra yapması en zor
                                                            tarıyor. Sürüş stabilitesini arttırmak   şey, bunu tekrar etmektir.”
                                                            için iz genişliğinin her iki tarafta 10
                                                            santimetre genişletilmesi en belirgin   Stéphane PETERHANSEL,
                                                            değişiklik olarak öne çıkıyor. Bunun   Team Peugeot Total pilotu
                                                            dışında süspansiyon sisteminde yol

 56  Automobile Magazine | www.automobilemagazine.com.tr                 www.automobilemagazine.com.tr | OCAK 2018   57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60