Page 32 - AĞUSTOS 2013
P. 32

TEST                                                                                                                                                                                                                       Bmw1 M Desing








































































                     Desing 118 serisi aracımızın daha çok performansına   süresince ister istemez araçların kullanım koşullarına alışıyorsunuz. Sonrasında   akat belirtmiş olduğum gibi, aracın dış yüzeyinde ekstra bir şekilde   laştırılmış jantlar ise dört renkten oluşan M logosu ile beraber sunulmakta.
                     dayalı bir test sürüşünü ekip olarak gerçekleştirdik. Normal   ise direksiyon simidi bana herhangi bir rahatsızlık vermedi. Fakat diğer ekip   M perfomance dizaynına dayalı aerodinamik bir hat bizim test   Aracımızın ivmelenmesi ve viraj kabiliyeti daha çok bu aksesuar ve modifiyenin
                     BMW 1 serisi ile M dizayn pakete sahip oluşundan kaynaklı   arkadaşlarımında bu olay ilgisini çekti. BMW 1 modelinde performance dayalı   aracımızda çok fazla bulunmadığından dolayı aracın normal motor   etkisine bağlı şekilde değişiyor. BMW 1 serilerinde geniş kapsamlı yapılan
                     kullanımındaki farklılıklar, artılardan öncelikle bahsedelim.   kullanılan M dizayn modelinde kullanmış olduğumuz 1.8 lt’lik motorun hacmini   kullanımı testimize yansımakta. BMW 1 modelinin testlerini daha   testler sonucunda amortisörler, amortisör kovanları ve viraj demirleri yarış
       MKullanmış olduğumuz BMW 118 aracımızın M performance     normal kullanım şartlarımız ile göz önünde bulunduracak olursak daha çok  Fönce de gerçekleştiren biri olarak, 1 serisinin dinamik ve çevikliğini   sporlarına uygun ve birbiri ile uyum içinde tasarlanmış vaziyette. Sonuç: Yol
        direksiyon simidi oldukça kalın deri kaplı bir yapıya sahip. (Normal’de M per-  görselliğe ve iç konfora dayalı aynı zaman da sportif sürüşe duyarlı orta sertlikte   özellikle virajlardaki başarısı hakkında deneyim kazanmış biriyim. Bunu aynı   üzerindeki düzlüklerden ve virajlardan bağımsız olarak daha dinamik bir sürüş
        formance ile zor sürüş koşulları için mükemmel tutuş sağlayan Alcantara kaplı,   bir kullanım paket içinde sunulmakta. Kullanmış olduğumuz aracımızın motor   şekilde 1.18 modelinde de tekrar ederek olumlu sonuçlar almayı başarıyoruz.   hissiyatı. M perfomans modellerinde ön hava kanalları, splitter ve ön tampona
        alt tarafı düzleştirilmiş direksiyon simidi) ifadesi BMW’nin M performance ak-  perfomansında BMW performance özel Power Kit bulunmadığından dolayı artı   Tabi ki M performance  donanımımızın aracımıza en önemli katmış olduğu   takılabilen parçalar, arka difüzörü ve marşbiyeller için kanatlar, ilave olarak M
        sesuarları kataloğunda yer almış olsa da kullandığımız test modelimiz de buna   bir güç ve tork ile ilgili bir şey söylemek normal kullanım performansının dışında   özelliklerden performansımızı arttırmaya yönelik Lastik, Jantlar ve Fren sistemi.   Performance logosu olan marşbiyel folyoları mevcut. Bunlar aracın daha iyi
        benzer bir direksiyon simidine rastlamağımız için tam olarak hangi malzemeden   yanlış olur. Aracımızın normal kullanım performansı ise aracın “normal” modun   İçten havalandırmalı ve hafif yapılı spor fren diskleri. Sportif sürüş ve yüksek   hava almasını sağlayarak performans ve aerodinamik özelliğini arttırmakta.
        üretilen bir madde olduğunu anlayamadım. İlk olarak araçta ısınamadığım kısım   dışında “sport” kullanım seçili iken tüm ivmelenmeyi maksimumda kullanmanı-  sıcaklık ile baş edecek şekilde üretilmiş. Ön aksta 2 pistonlu sabit alüminyum   Kullanmış olduğumuz 118 test modelimizin ön kısımın da tamponun alt bölme-
        ve bana oldukça kalın gelen deri kaplı yapılı benimseyemediğim direksiyon sim-  za olanak sağlıyor. Özellikle manuel ve sport kullanımlarda esp devrede yada   fren kaliperi, arka aksta 2 pistonlu sabit alüminyum fren kaliperi mevcut. İsteğe   sinde sis lambalarının ortasında geniş hava kanalı tam olarak bu işe yaramakta.
        idi oldu. Fakat kullanmaya başladığımda belirli bir süre sonra bu hissin yavaş   devre dışında iken aracın performansı ve hızlanması 1.18 lt’lik motor hacmine   göre M Performance kırmızısı, M Performance sarısı veya M Performance   M performance dizaynına sahip aracımızın yine iç bölümüne baktığımız da vites
        yavaş ortadan kalktığınıda hissettim. Sonuç olarak araçla geçirdiğimiz test   göre normal koşullara oranla gayet tatmin edici boyutta.   turuncusu olarak bunu seçebiliyorsunuz. Ağırlığı optimize edilmiş ve sağlam-  ve kontrol paneli etrafında yer alan alüminyum karbon ile kaplanmış.


      32 - Automobile mAgAzine                                                                                                                                                                                                    AutomobilemAgAzine.com.tr - 33
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37