Page 15 - AĞUSTOS 2013
P. 15
Continental GT3
üç, karbon fiber malzemeden
yapılan tahrik mili aracılığıyla arka
tekerleklerden en uygun ağırlık
dağılımının sağlanması amacıyla
Genine dingil olarak monte edilen
sınırlı kayma diferansiyeline sahip Xtrac altı ardışık
hıza sahip vites kutusuna aktarılıyor. Vites değiştir-
meler, direksiyon üzerindeki pedallarla kontrol edilen
hava basınçlı vites değiştirme sistemiyle tamam-
lanıyor. Dört yönlü ayarlanabilir yarış amortisörleriyle
donatılan ön ve arka çift çatallı süspansiyon yapısı,
standart otomobillerdeki havalı yayların yerini alıyor.
Direksiyon sistemi hidrolik güç destekli; frenleme ise
öndeki altı pistonlu kaliperler ve arkadaki dört pis-
tonlu kaliperlerle birlikte havalandırmalı çelik disklerle
yapılıyor. Otomobilin dış tasarımı, en uygun sürtün-
meyle bastırma gücünü azami düzeye çıkarmak
amacıyla kapsamlı bir aerodinamik pakete sahip.
Üst tarafa monte edilen karbon fiber malzemeden
yapılmış arka kanat, arka bastırma gücünü ve
dengeyi sağlarken, karbon fiber dağıtıcı da otomo-
bilin ön kısmındaki aerodinamik güçleri dengeliyor.
Ayrıca, otomobilin sürtünme katsayısını en uygun
hale getirmek ve motor soğutmaya yardımcı olmak
amacıyla kaporta, tampon, çamurluk ve eşiklerde
Motor: 4.0 litrelik çift turbo V8, motor revizyonlar yapıldı.
bölümünün arka kısmına yeniden konum-
landırıldı, Cosworth motor yönetim sistemi.
ç mekan döşemesinde deri ve ahşap kul-
Güç: Kısıtlama olmaksızın yaklaşık 600 HP.
lanımının bırakılması, seri üretim elektrik
Yağ: Kuru Karter sistemleri ve ContinentalGT’yi güçlü bir yüksek
Direksiyon: Hidrolik destekli direksiyon. performanslı otomobil yapan gelişmiş malzem-
İelerle Continental GT3 1.300 kilogramlık hedef
Güvenlik: FIA standartlarına uygun çelik rolo
kafes, Sparco altı noktalı FIA güvenlik emniyet ağırlığın altına indirildi. Yarış özelliklerine rağmen,
kemeri, yangın söndürücü, havalı kriko sistemi. GT3 tamamı elle dikilen direksiyon, kapı kolları ve
koltuklara sahip ve böylece tamamen elle yapılmış
bir Bentley olma özelliğini de korumuş oluyor.
asarım, Continental GT3’ün Teknik Ortağı M-Sport. Ltd tarafından Continental GT3, şimdi de simülasyonlara göre otomobilin performansını
desteklenen Bentley Motors bünyesindeki uzman mühendis ekip en üst düzeye çıkarmaya ve otomobilin özelliklerini rafine etmeye odaklanan
T tarafından yapıldı. Tasarım aşamalarının ve ilk otomobilinin üretiminin gelişime yönelik pist çalışmalarını başlatıyor. FIA’dan onay alınması sürecinin
ayrıntıları için M-Sport’ta Bentley’nin Crewe fabrikasında bulunan bu işe tahsis tamamlanmasıyla birlikte GT3 önce ilk gelişim yarışlarına katılacak daha sonra
edilmiş bir motor sporları tesisinden yönetilen ek bir tasarım ofisi oluşturuldu. ise 2014 yılındaki FIA Blancpain Serisi’nde tam bir yarışa girmiş olacak.
14 - Automobile mAgAzine AutomobilemAgAzine.com.tr - 15