Page 15 - AĞUSTOS 2013
P. 15

Continental GT3





                                                                                               üç, karbon fiber malzemeden
                                                                                               yapılan tahrik mili aracılığıyla arka
                                                                                               tekerleklerden en uygun ağırlık
                                                                                               dağılımının sağlanması amacıyla
                                                                                  Genine dingil olarak monte edilen
                                                                                   sınırlı kayma diferansiyeline sahip Xtrac altı ardışık
                                                                                   hıza sahip vites kutusuna aktarılıyor. Vites değiştir-
                                                                                   meler, direksiyon üzerindeki pedallarla kontrol edilen
                                                                                   hava basınçlı vites değiştirme sistemiyle tamam-
                                                                                   lanıyor. Dört yönlü ayarlanabilir yarış amortisörleriyle
                                                                                   donatılan ön ve arka çift çatallı süspansiyon yapısı,
                                                                                   standart otomobillerdeki havalı yayların yerini alıyor.
                                                                                   Direksiyon sistemi hidrolik güç destekli; frenleme ise
                                                                                   öndeki altı pistonlu kaliperler ve arkadaki dört pis-
                                                                                   tonlu kaliperlerle birlikte havalandırmalı çelik disklerle
                                                                                   yapılıyor. Otomobilin dış tasarımı, en uygun sürtün-
                                                                                   meyle bastırma gücünü azami düzeye çıkarmak
                                                                                   amacıyla kapsamlı bir aerodinamik pakete sahip.
                                                                                   Üst tarafa monte edilen karbon fiber malzemeden
                                                                                   yapılmış arka kanat, arka bastırma gücünü ve
                                                                                   dengeyi sağlarken, karbon fiber dağıtıcı da otomo-
                                                                                   bilin ön kısmındaki aerodinamik güçleri dengeliyor.
                                                                                   Ayrıca, otomobilin sürtünme katsayısını en uygun
                                                                                   hale getirmek ve motor soğutmaya yardımcı olmak
                                                                                   amacıyla kaporta, tampon, çamurluk ve eşiklerde
 Motor: 4.0 litrelik çift turbo V8, motor                                          revizyonlar yapıldı.
 bölümünün arka kısmına yeniden konum-
 landırıldı, Cosworth motor yönetim sistemi.
                                                                                     ç mekan döşemesinde deri ve ahşap kul-
 Güç: Kısıtlama olmaksızın yaklaşık 600 HP.
                                                                                     lanımının bırakılması, seri üretim elektrik
 Yağ: Kuru Karter                                                                    sistemleri ve ContinentalGT’yi güçlü bir yüksek
 Direksiyon: Hidrolik destekli direksiyon.                                           performanslı otomobil yapan gelişmiş malzem-
                                                                                 İelerle Continental GT3 1.300 kilogramlık hedef
 Güvenlik: FIA standartlarına uygun çelik rolo
 kafes, Sparco altı noktalı FIA güvenlik emniyet                                   ağırlığın altına indirildi. Yarış özelliklerine rağmen,
 kemeri, yangın söndürücü, havalı kriko sistemi.                                   GT3 tamamı elle dikilen direksiyon, kapı kolları ve
                                                                                   koltuklara sahip ve böylece tamamen elle yapılmış
                                                                                   bir Bentley olma özelliğini de korumuş oluyor.



















 asarım, Continental GT3’ün Teknik Ortağı M-Sport. Ltd tarafından   Continental GT3, şimdi de simülasyonlara göre otomobilin performansını
 desteklenen Bentley Motors bünyesindeki uzman mühendis ekip   en üst düzeye çıkarmaya ve otomobilin özelliklerini rafine etmeye odaklanan
 T  tarafından yapıldı. Tasarım aşamalarının ve ilk otomobilinin üretiminin   gelişime yönelik pist çalışmalarını başlatıyor. FIA’dan onay alınması sürecinin
 ayrıntıları için M-Sport’ta Bentley’nin Crewe fabrikasında bulunan bu işe tahsis   tamamlanmasıyla birlikte GT3 önce ilk gelişim yarışlarına katılacak daha sonra
 edilmiş bir motor sporları tesisinden yönetilen ek bir tasarım ofisi oluşturuldu.     ise 2014 yılındaki FIA Blancpain Serisi’nde tam bir yarışa girmiş olacak.


   14 - Automobile mAgAzine                                                                          AutomobilemAgAzine.com.tr - 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20