Page 14 - AĞUSTOS 2013
P. 14

Continental GT3





                                                                                                                                                                                                                            üç, karbon fiber malzemeden
                                                                                                                                                                                                                            yapılan tahrik mili aracılığıyla arka
                                                                                                                                                                                                                            tekerleklerden en uygun ağırlık
                                                                                                                                                                                                                            dağılımının sağlanması amacıyla
                                                                                                                                                                                                               Genine dingil olarak monte edilen
                                                                                                                                                                                                               sınırlı kayma diferansiyeline sahip Xtrac altı ardışık
                                                                                                                                                                                                               hıza sahip vites kutusuna aktarılıyor. Vites değiştir-
                                                                                                                                                                                                               meler, direksiyon üzerindeki pedallarla kontrol edilen
                                                                                                                                                                                                               hava basınçlı vites değiştirme sistemiyle tamam-
                                                                                                                                                                                                               lanıyor. Dört yönlü ayarlanabilir yarış amortisörleriyle
                                                                                                                                                                                                               donatılan ön ve arka çift çatallı süspansiyon yapısı,
                                                                                                                                                                                                               standart otomobillerdeki havalı yayların yerini alıyor.
                                                                                                                                                                                                               Direksiyon sistemi hidrolik güç destekli; frenleme ise
                                                                                                                                                                                                               öndeki altı pistonlu kaliperler ve arkadaki dört pis-
                                                                                                                                                                                                               tonlu kaliperlerle birlikte havalandırmalı çelik disklerle
                                                                                                                                                                                                               yapılıyor. Otomobilin dış tasarımı, en uygun sürtün-
                                                                                                                                                                                                               meyle bastırma gücünü azami düzeye çıkarmak
                                                                                                                                                                                                               amacıyla kapsamlı bir aerodinamik pakete sahip.
                                                                                                                                                                                                               Üst tarafa monte edilen karbon fiber malzemeden
                                                                                                                                                                                                               yapılmış arka kanat, arka bastırma gücünü ve
                                                                                                                                                                                                               dengeyi sağlarken, karbon fiber dağıtıcı da otomo-
                                                                                                                                                                                                               bilin ön kısmındaki aerodinamik güçleri dengeliyor.
                                                                                                                                                                                                               Ayrıca, otomobilin sürtünme katsayısını en uygun
                                                                                                                                                                                                               hale getirmek ve motor soğutmaya yardımcı olmak
                                                                                                                                                                                                               amacıyla kaporta, tampon, çamurluk ve eşiklerde
                  Motor: 4.0 litrelik çift turbo V8, motor                                                                                                                                                     revizyonlar yapıldı.
                  bölümünün arka kısmına yeniden konum-
                  landırıldı, Cosworth motor yönetim sistemi.
                                                                                                                                                                                                                  ç mekan döşemesinde deri ve ahşap kul-
                  Güç: Kısıtlama olmaksızın yaklaşık 600 HP.
                                                                                                                                                                                                                  lanımının bırakılması, seri üretim elektrik
                  Yağ: Kuru Karter                                                                                                                                                                                sistemleri ve ContinentalGT’yi güçlü bir yüksek
                  Direksiyon: Hidrolik destekli direksiyon.                                                                                                                                                       performanslı otomobil yapan gelişmiş malzem-
                                                                                                                                                                                                              İelerle Continental GT3 1.300 kilogramlık hedef
                  Güvenlik: FIA standartlarına uygun çelik rolo
                  kafes, Sparco altı noktalı FIA güvenlik emniyet                                                                                                                                              ağırlığın altına indirildi. Yarış özelliklerine rağmen,
                  kemeri, yangın söndürücü, havalı kriko sistemi.                                                                                                                                              GT3 tamamı elle dikilen direksiyon, kapı kolları ve
                                                                                                                                                                                                               koltuklara sahip ve böylece tamamen elle yapılmış
                                                                                                                                                                                                               bir Bentley olma özelliğini de korumuş oluyor.



















             asarım, Continental GT3’ün Teknik Ortağı M-Sport. Ltd tarafından   Continental GT3, şimdi de simülasyonlara göre otomobilin performansını
             desteklenen Bentley Motors bünyesindeki uzman mühendis ekip   en üst düzeye çıkarmaya ve otomobilin özelliklerini rafine etmeye odaklanan
        T  tarafından yapıldı. Tasarım aşamalarının ve ilk otomobilinin üretiminin   gelişime yönelik pist çalışmalarını başlatıyor. FIA’dan onay alınması sürecinin
        ayrıntıları için M-Sport’ta Bentley’nin Crewe fabrikasında bulunan bu işe tahsis   tamamlanmasıyla birlikte GT3 önce ilk gelişim yarışlarına katılacak daha sonra
        edilmiş bir motor sporları tesisinden yönetilen ek bir tasarım ofisi oluşturuldu.     ise 2014 yılındaki FIA Blancpain Serisi’nde tam bir yarışa girmiş olacak.


      14 - Automobile mAgAzine                                                                                                                                                                                                    AutomobilemAgAzine.com.tr - 15
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19