Page 53 - ARALIK2024-OCAK2025
P. 53

enault Group Türkiye, Uluslararası   ye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri   MAİS  Genel  Müdürü  Dr.   OYAK Genel Müdürü Sayın
           Oyun Planı 2027 kapsamında Tür-  haline getiriyor. Bu çalışmalar, Renault’un   Berk  ÇAĞDAŞ,  “Duster,   Süleyman  Savaş  Erdem’in
     Rkiye'nin otomotiv endüstrisinde-  bölgede kalıcı bir endüstriyel varlık oluştur-  uzun  yıllardır  dünya  gene-  vizyonu  çok  önemli.  Bu
      ki  rolünü  pekiştirecek ilk adımı  attı.Tür-  ma hedefini de destekliyor. Renault Group   linde  oldukça  popüler  olan   yalnızca ekonomik ve ticari
                                                                                               bakımdan  bir  başarı  değil,
                                                                           ve  severek  kullanılan  bir
      kiye’nin Duster’ı Renault Duster, Bursa   Türkiye CEO’su Jan Ptacek, “Türkiye, Re-  model. Böylesine önemli bir   aynı zamanda başta Türki-  53
      Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda   nault Group için kritik bir merkez olarak   modelin Türkiye’de üretili-  ye  otomotiv  endüstrisi  ol-
      üretilmeye başlandı. Renault Group’un   önemli bir rol üstleniyor. Bugün Türkiye'de-  yor  olması,  gerek  Türkiye   mak üzere OYAK şirketleri
      Türkiye’deki 55 yıllık güçlü ortağı OYAK ile   ki her 7 otomobilden biri, Renault logosunu   otomotiv endüstrisi gerekse   olarak  bizim  için  büyük
      gerçekleştirdiği yatırımlar, markanın dünya   taşıyor. Stratejimiz; yerli üretim, yeni ürün-  Türkiye’deki kullanıcı kitle-  bir gurur kaynağı. Renault
      çapındaki  rekabetçiliğini  artırırken,  Türki-  ler ve elektrifikasyon üzerine odaklanıyor.   si  açısından  büyük  önem   Duster’ın  A’dan  Z’ye  Tür-  MAGAZINE.COM.TR
                                                                           arz  ediyor.  OYAK’ın  gi-
                                                                                               kiye’de  gerçekleşen  üretim
      ye’nin endüstriyel potansiyelini destekle-  Hedefimiz, Türkiye'deki pazar liderliğimizi   rişimi ve destekleriyle Tür-  süreci ile hem Renault’nun
      meye devam ediyor. Bugüne kadar yak-  daha  da  güçlendirmek.  Bunun  için  Bursa   kiye’de hayata geçirdiğimiz   Türkiye’deki  başarısını  pe-
      laşık  100  ülkede  1,7 milyonun  üzerinde   fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem   ‘Renault   Uluslararası   kiştiriyor  hem  de  ülkemiz-
      satılan Duster’ın üretimine, Türkiye’nin en   taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye'nin   Oyun  Planı’  kapsamında,   in sanayisi ve ekonomisine
      büyük binek otomobil üretim kapasitesine   en büyük binek otomobil üretim kapasites-  Duster’ın  üretimi  Renault   önemli  katkılar  sağlıyoruz.
                                                                                               Bundan  daha  büyük  bir
                                                                           markası  altında  Bursa’da
      sahip olan Bursa Oyak Renault Otomobil   ine sahip. Aralık 2023’te açıkladığımız ‘Re-  bulunan  Oyak  Renault   gurur  ve  mutluluk  olabi-  AUTOMOBILE
      Fabrikaları’nda start verildi. Tüm dünyanın   nault Uluslararası Oyun Planı’ kapsamında,   Otomobil  Fabrikaları’nda   leceğini  düşünmüyorum.”
      severek kullandığı Duster, Aralık 2023’te   2027 yılına kadar Türkiye’de 4 yeni modelin   gerçekleşiyor.  Bu  başarıda,   dedi.
      İstanbul’da açıklanan “Renault Uluslararası   üretimine  başlanacağını duyurmuştuk.  Bu
      Oyun Planı” çerçevesinde Renault markası   planın ilk adımını, Oyak Renault’ta Renault
      altında Bursa’da üretilerek tüm Türkiye’de   Duster üretimine geçerek attık. 2027’ye ka-
      satışa sunuluyor. Türkiye otomotiv endüs-  dar devreye alacağımız 3 yeni modelle Tür-
      trisi için oldukça önemli olan bu girişim, Re-  kiye pazarındaki liderliğimizi güçlendirmeyi
      nault’nun uzun yıllara dayanan vizyonunun   ve Bursa fabrikasını sadece Avrupa için
      Türk teknolojisiyle birleşmesinin somut bir   değil, dünya genelindeki diğer ülkeler için
      sonucu olarak öne çıkıyor. Renault Group   de  bir  ihracat merkezi  haline  getirmeyi
      ve güçlü ortağı OYAK’ın 55 yıldır Türki-  hedefliyoruz. Ayrıca, 2025 yılının ilk yarısın-
      ye’de hayata geçirdiği yatırımlar, ülkenin   da yeni nesil hibrit motor üretimine geçm-
      sanayi  altyapısını güçlendirirken  uluslar-  eye hazırlanıyoruz. Tüm bu gelişmelerle bir-
      arası  kalite  standartlarının sağlanmasına   likte, mühendislik ekiplerimizi güçlendirme
      da katkı sunuyor. Oyak Renault’da yapılan   çalışmalarımıza da hız kesmeden devam
      modernizasyon ve yenilikler, tesisi Türki-  ediyoruz.” diye konuştu.
                                                                                                              14.YIL
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58