Page 53 - ARALIK2024-OCAK2025
P. 53
enault Group Türkiye, Uluslararası ye’nin en ileri üretim merkezlerinden biri MAİS Genel Müdürü Dr. OYAK Genel Müdürü Sayın
Oyun Planı 2027 kapsamında Tür- haline getiriyor. Bu çalışmalar, Renault’un Berk ÇAĞDAŞ, “Duster, Süleyman Savaş Erdem’in
Rkiye'nin otomotiv endüstrisinde- bölgede kalıcı bir endüstriyel varlık oluştur- uzun yıllardır dünya gene- vizyonu çok önemli. Bu
ki rolünü pekiştirecek ilk adımı attı.Tür- ma hedefini de destekliyor. Renault Group linde oldukça popüler olan yalnızca ekonomik ve ticari
bakımdan bir başarı değil,
ve severek kullanılan bir
kiye’nin Duster’ı Renault Duster, Bursa Türkiye CEO’su Jan Ptacek, “Türkiye, Re- model. Böylesine önemli bir aynı zamanda başta Türki- 53
Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda nault Group için kritik bir merkez olarak modelin Türkiye’de üretili- ye otomotiv endüstrisi ol-
üretilmeye başlandı. Renault Group’un önemli bir rol üstleniyor. Bugün Türkiye'de- yor olması, gerek Türkiye mak üzere OYAK şirketleri
Türkiye’deki 55 yıllık güçlü ortağı OYAK ile ki her 7 otomobilden biri, Renault logosunu otomotiv endüstrisi gerekse olarak bizim için büyük
gerçekleştirdiği yatırımlar, markanın dünya taşıyor. Stratejimiz; yerli üretim, yeni ürün- Türkiye’deki kullanıcı kitle- bir gurur kaynağı. Renault
çapındaki rekabetçiliğini artırırken, Türki- ler ve elektrifikasyon üzerine odaklanıyor. si açısından büyük önem Duster’ın A’dan Z’ye Tür- MAGAZINE.COM.TR
arz ediyor. OYAK’ın gi-
kiye’de gerçekleşen üretim
ye’nin endüstriyel potansiyelini destekle- Hedefimiz, Türkiye'deki pazar liderliğimizi rişimi ve destekleriyle Tür- süreci ile hem Renault’nun
meye devam ediyor. Bugüne kadar yak- daha da güçlendirmek. Bunun için Bursa kiye’de hayata geçirdiğimiz Türkiye’deki başarısını pe-
laşık 100 ülkede 1,7 milyonun üzerinde fabrikamızın endüstriyel varlığı büyük önem ‘Renault Uluslararası kiştiriyor hem de ülkemiz-
satılan Duster’ın üretimine, Türkiye’nin en taşıyor. Oyak Renault fabrikası, Türkiye'nin Oyun Planı’ kapsamında, in sanayisi ve ekonomisine
büyük binek otomobil üretim kapasitesine en büyük binek otomobil üretim kapasites- Duster’ın üretimi Renault önemli katkılar sağlıyoruz.
Bundan daha büyük bir
markası altında Bursa’da
sahip olan Bursa Oyak Renault Otomobil ine sahip. Aralık 2023’te açıkladığımız ‘Re- bulunan Oyak Renault gurur ve mutluluk olabi- AUTOMOBILE
Fabrikaları’nda start verildi. Tüm dünyanın nault Uluslararası Oyun Planı’ kapsamında, Otomobil Fabrikaları’nda leceğini düşünmüyorum.”
severek kullandığı Duster, Aralık 2023’te 2027 yılına kadar Türkiye’de 4 yeni modelin gerçekleşiyor. Bu başarıda, dedi.
İstanbul’da açıklanan “Renault Uluslararası üretimine başlanacağını duyurmuştuk. Bu
Oyun Planı” çerçevesinde Renault markası planın ilk adımını, Oyak Renault’ta Renault
altında Bursa’da üretilerek tüm Türkiye’de Duster üretimine geçerek attık. 2027’ye ka-
satışa sunuluyor. Türkiye otomotiv endüs- dar devreye alacağımız 3 yeni modelle Tür-
trisi için oldukça önemli olan bu girişim, Re- kiye pazarındaki liderliğimizi güçlendirmeyi
nault’nun uzun yıllara dayanan vizyonunun ve Bursa fabrikasını sadece Avrupa için
Türk teknolojisiyle birleşmesinin somut bir değil, dünya genelindeki diğer ülkeler için
sonucu olarak öne çıkıyor. Renault Group de bir ihracat merkezi haline getirmeyi
ve güçlü ortağı OYAK’ın 55 yıldır Türki- hedefliyoruz. Ayrıca, 2025 yılının ilk yarısın-
ye’de hayata geçirdiği yatırımlar, ülkenin da yeni nesil hibrit motor üretimine geçm-
sanayi altyapısını güçlendirirken uluslar- eye hazırlanıyoruz. Tüm bu gelişmelerle bir-
arası kalite standartlarının sağlanmasına likte, mühendislik ekiplerimizi güçlendirme
da katkı sunuyor. Oyak Renault’da yapılan çalışmalarımıza da hız kesmeden devam
modernizasyon ve yenilikler, tesisi Türki- ediyoruz.” diye konuştu.
14.YIL