Page 18 - ARALIK2024-OCAK2025
P. 18
issan Motor Co., Ltd. ("Nissan") ve Honda Motor Co., Ltd. rek, dünya çapında markalarımızı takdir eden müşterilerimize benzer-
("Honda"), ortak bir holding şirketi kurulması yoluyla iki şirket siz bir değer sunabileceğimize inanıyorum. Birlikte, hiçbir şirketin tek
arasında ticari entegrasyona yönelik görüşmelere ve değer- başına başaramayacağı benzersiz bir yol yaratabiliriz."Honda Direktörü
N lendirmelere başlamak üzere bir mutabakat zaptı (MOU) ve İcra Kurulu Başkan Vekili Toshihiro Mibe şunları söyledi: "Bilgi, ye-
imzaladı. Karbon-nötr ve sıfır trafikli bir topluma ulaşma çabalarını tenek ve teknolojileri içeren kaynakları bir araya getirerek yeni mobilite
daha da hızlandırmak için, Nissan ve Honda 15 Mart'ta araç zekâsı değerinin yaratılması Honda ve Nissan'ın uzun yıllardır geliştirmekte
ve elektrifikasyon çağına yönelik stratejik bir ortaklığa ilişkin bir Muta- olduğu bir yaklaşım. Otomobil endüstrisinin karşı karşıya olduğu zorlu
bakat Zaptı imzalamıştı. O tarihten bu yana iki şirket çeşitli alanlarda çevresel değişimlerin üstesinden gelmek için elzem bir plandır. Honda
işbirliğini amaçlayan görüşmeler gerçekleştirdi. 1 Ağustos'ta her iki ve Nissan farklı güçlere sahip iki şirkettir. Henüz incelememize başlama
şirket de stratejik ortaklığın çerçevesini derinleştirmek üzere bir Muta- aşamasındayız ve henüz bir iş entegrasyonuna karar vermedik, ancak
bakat Zaptı daha imzalamıştı. Şirketler ayrıca ortak araştırma yürütme Ocak 2025'in sonuna kadar iş entegrasyonu olasılığına bir yön bul-
18 konusunda anlaştıklarını da duyurdular. BAçıklamayı yapan Nissan Di- mak için, yalnızca iki ekibin senteziyle yönlendirilebilecek yeni mobilite
rektörü, Başkan, CEO ve İcra Temsilcisi Makoto Uchida şunları söyle- değeri yaratan tek ve lider şirket olmaya çalışıyoruz." Nissan ve Honda,
sorunsuz bir entegrasyonu kolaylaştırmak için bir entegrasyon hazırlık
di: "Bugün, geleceğimizi şekillendirme potansiyeline sahip iş entegra-
MAGAZINE.COM.TR ediyor. Gerçekleşmesi halinde, her iki şirketin güçlü yönlerini birleştire- da entegrasyonu, 30 trilyon yeni aşan satış geliri hedefliyor.
komitesi kuracak ve odaklanmış görüşmeler yürütecek. Nissan ve Hon-
syonuna ilişkin görüşmelere başladığımız çok önemli bir ana işaret
VavaCars’ın gerçekleştirdiği analize göre, 2024 yılının
kasım ayında yakıt tipine göre en az süre ilanda kalan
AUTOMOBILE ikinci el araçlar hibrit araçlar oldu. Hibrit araçlar orta-
lama 44 gün ilanda kalırken, benzinlilerin 51, dizellerin
54 gün ilanda kaldığı görüldü. Sıfır araç satışları arasın-
daki payı giderek artan elektrikli araçların ise ikinci el
tarafında ortalama 63 gün ilanda kaldığı tespit edil-
di. Analiz değerlendirmelerine göre ikinci el araçların
segment tipi de ortalama ilanda kalma süresine büyük
etki ediyor. Çalışma kapsamında, C segment ikinci el
araçların 48, D segment araçların 62 ve E segment
araçların 76 gün ortalama ilanda kalma süresine sahip
olduğu belirlendi. Bu sonuçla birlikte, ikinci el üst seg-
ment araçların daha uzun süre ilanda kaldığı sonucu
ortaya çıktı. . Piyasada sıkça karşılaşılan modellerden
Fiat Egea 40 gün ile en hızlı alıcı bulan araç olarak
öne çıkarken; Toyota Corolla 41, Renault Megane ve
Honda Civic 44, Ford Focus 46, Skoda Octavia 54 ve
Opel Astra 57 gün ile dikkat çekiyor. Siyah renge sa-
hip araçlar 65 güne kadar ilanda kalırken, beyaz renkli
araçlarda bu süre 50 gün olarak görülüyor.
Automobile Magazine | ARALIK 2024 - OCAK 2025