Page 16 - ARALIK2024-OCAK2025
P. 16
Ya da sudan çıkarken bu kadar full yakıt este, 3. Viteste arazide azami 40-45km/
ve yük ayrıca insan dolu bir araç Tes- hız kadar yol alabilirken 3. Viteste hafif
timiz esnasında sadece 2. Viteste basit eğimli arazi yapısında tam gaz esnasında
bir yükseklik engelde dahi sudan çıkar aracın gücünün kaldırmadığına şahit old-
pozisyonda gaza sonuna kadar basılı um. Yani 4.viteste bu kadar torka sahip
şekilde hız bakımından zorlanıyor ise araç bir aracın hafif eğime sahip arazide zaten
operasyon anında full dolu iken bu şekil- başarılı bir şekilde yol alabilmesi gerekli
de nasıl bir performansı olabilir? Bunun idi. Aracın motorunu ve gücünü bu ka-
bir handikaplı tarafı olarak yayınımızdan, saya göre oldukça zayıf buldum. Aracın
dergimizden bağımsız şekilde yazar arazi de çok daha rahat çok daha stabil
görüşü, test editörü şahsi güvenlik ve test çok daha dengeli ve güçlü bir şekilde
profesyonel uzmanlık fikrim, görüşümdür. yol alabilmesini beklerdim. Bu araç öze-
Bu şekilde de aracın kullanımına yönelik linde Yetx N1200 4x4 fiyat ve performans
ayrıca teste tabi tutulmasını öneririm. Su bakımında baz modifikasyon yapılmamış
da ki performansımıza döndüğümüzde olan test aracını ayrıca değerlendirecek
aracın sağa-sola ve geriye dönüşleri çok olursak teknoloji bakımından devletimiz-
16 sınırlı şekilde düşük hızda ve yavaş tatbik in temel ihtiyacı olan bu tarz araçlarda
olduğu izlendi. Aracın ani geri manevrası konuşlandırılması ve bulunması gerek-
MAGAZINE.COM.TR yavaş. Su da gidiş hareket hızını opera- zlar bakımından da benzer donanımlara
ve dönüşleri için farklı ek fonksiyonel
en son teknolojik, radar sistemi cihazlar,
donanımlar eklenebilir. Dönüş hızı çok
uydu iletişim cihazları, elektronik ciha-
baz modelde sahip olmayışı, devletimiz
syonel açıdan yavaş buluyorum. Ayrıca,
tarafından bu sistemlerin sonradan eklen-
aracın ön camı gerek su kullanımı ger-
mek sureti ile aracın kullanım amacına
ek arazi kullanımı esnasında görüş açısı
de aracın fiyatını zaten oldukça arttıra-
dahi aracın ön camını pilotların açısın-
AUTOMOBILE bakımından mükemmel derecede olsa göre farklı donanımların eklenmesinin
cağı kanısındayım. Benim beklentim son
dan dışarından oluşabilecek herhangi
teknolojik ve aracın içerisinin daha fazla
olumsuz koşullara istinaden güven-
teknolojik son sistemlere uygun olması
li bulmadım. Aracın arazi off-road per-
formansına baktığımızda lastiklerin dev
da gerek içeride yer alan malzemeler
şekilde büyük oluşundan ve birbirine çok yönünde idi. Fakat bu araca baktığımız-
yakın konuşlandırılmak sureti ile tasar- ve kullanım sertliği, kolaylığının da son
landığından derin yarıklarda düz yolda derece eski tarz sistem kaldığı, sert kul-
başarılı şekilde geçişi sağlayabiliyor. lanımlar da dayanıklılığın ne derecede
Fakat, eğim aşağı engebeli bozuk arazi olmadığı yönünde bir izlenimdir. Kendimi
şartlarında aracı motor kompresörü ile bu bakımdan devletime, milletime özel-
yavaşça indirme sağlamaz iseniz yani ani likle bu araç özelinde sorumlu hissederek
frene basma durumları söz konusu olacak ve bir görev bilerek test yazımı her zaman
doğa şartı ortamlarında arka iki tekerlek olduğu gibi tarafsız ve her şekli ile değer-
havaya kalkmak sureti ile aracın stabili- lendirmek sureti ile yazmayı bir borç ve
tesinin de bozulması söz konusu. Aynı görev edinmiş vaziyette gerekli bilgi ve
zamanda bahsedilen yüksek torka sahip açıklamalarımı özellikle sizlerle paylaşmış
bu araç test sürüşüm esnasında 2. Vit- bulunmaktayım.
Automobile Magazine | ARALIK 2024 - OCAK 2025