Page 19 - Temmuz-Agustos2024
P. 19

OSS DERNEĞİ İLK KEZ SATIŞ SONRASI PAZARININ
                                                      BÜYÜKLÜĞÜNÜ ORTAYA ÇIKARDI...
                                                      Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve  2023 yılı geliri, 6,466 milyar dolar olarak
                                                      Hizmetleri Derneği (OSS), sektörde bir ilk  kayda geçti.  Rapora  göre  2028 yılın-
                                                      olarak satış sonrası yenileme pazarı için  da bu büyüklüğün 7,877 milyar dolara
                                                      özel bir çalışma gerçekleştirdi. Frost &  ulaşması bekleniyor. Ağır ticari araç
                                                      Sullivan’ın, OSS Derneği için hazırladığı  grubu da eklendiğinde 2023 yılı sonu iti-
                                                      Türkiye Otomotiv Satış Sonrası Yenileme  barıyla satış sonrası yenileme pazarının
                                                      Pazarının Stratejik Analizi, binek araç  geliri 8,85 milyar dolara ulaşıyor. OSS
                                                      ve hafif ticari araç kapsamında sektörü  Derneği Başkanı Ali Özçete, “Türkiye’nin
                                                      mercek altına aldı. Rapora göre, araçları  önde gelen sektörlerinden biri olan,
                                                      daha uzun süre tutma eğilimi, parktaki  aynı zamanda ihracatta yadsınamaz
                                                      hafif taşıtlarda artış, finansal dalgalan- bir paya sahip otomotiv satış sonrası
                                                      ma ve fiyat enflasyonu, özel nitelikli  sektörünün, bugüne kadar yurt içi pa-
                                                      işgücünde düşük elde tutma oranı, kent- zar büyüklüğünün ve pazardaki ürün-
                                                      ten kırsala araç göçü ve iş çeşitlendirme  lerin  grup  kırılımlarının  resmi  verilere
                                                      (e-ticaret, elektrifikasyon ve düzenli  dayandırılamıyor olması sektörümüzün
                                                      bakım) gibi konuların Türkiye satış son- en büyük eksikliği idi. OSS  Derneği
                                                      rası yenileme pazarını etkileyen başlıca  olarak nihai sonucuna ulaştırdığımız bu
                                                      trendleri olarak öne çıkıyor. Türkiye araç  pazar büyüklüğü analizi sayesinde ger-
                                                      parkının, 2018 yılında 4,24 milyon hafif  ek yerli yatırımcıların sektörel kararlarına
                                                      ticari araç, 12,4 milyon da binek araçtan  gerçek  verilere  dayanarak  yön  vere-
                                                      oluştuğunu belirleyen raporda, 2024 yılı  bilmesini,  gerekse  de  ülkemize  yatırım
                                                      itibarıyla bu rakamların 5,13 milyon hafif  yapmayı planlayan yabancı yatırımcının
                                                      ticari araç ve 15,53 milyon binek araç  Türkiye pazarının gerçek potansiyeline
                                                      olacak şekilde yükseldiği belirtiliyor.  vakıf olmasını ve bir anlamda yatırım için
                                                      Satış sonrası yenileme pazarının binek  motive olmasını sağlamayı hedefledik”
                                                      araç ve hafif ticari  araç kapsamında  açıklamasında bulundu.

                                              TÜRKİYE OTOMOTİV PAZARI 2024’TE YÜZDE 30-35 DARALMAYACAK
                                              1 MİLYON ADEDİ AŞACAK...
                                              Otomotiv sektörünün en büyük veri ve ikin- anacağını düşünüyoruz. Sene başından bu
                                              ci el fiyatlandırma şirketi Cardata’nın Genel  yana yapılan kimi analiz ve yorumlardaki gibi
                                              Müdürü Hüsamettin Yalçın, gündeme dair  pazarın yüzde 30-35 düşmesi söz konusu
                                              açıklamalarda bulundu. Yılın ilk 5 aylık döne- olmayacaktır. İkinci el pazarı ise yılı yaklaşık
                                              minde 480 bin adet seviyesinden kapanan sıfır  5 milyon adetle kapatacaktır” dedi. 2024’ün
                                              kilometre otomotiv satışlarının haziran ayıyla  ikinci yarısının yoğunlukla sıfır kilometre   19
                                              birlikte 600 bin adet seviyesine çıkacağını  araçlar için kampanyalar dönemi olacağını
                                              söyleyen Hüsamettin Yalçın, “Haziran ayında  vurgulayan Hüsamettin Yalçın, “İç pazarda
                                              pazarın bayram tatiline rağmen 100-120 bin  düşüşe geçen yerli payı ve Türkiye'ye yatırımın
                                              adet seviyesinde kapanacağını öngörüyoruz.  teşvik edilmesi hedeflenerek yapıldığı açıkla-
                                              Sene başından beri devam eden kampanyalar  nan ek vergi kararı bugüne kadar Avrupalı
                                              özellikle haziran ayında çok daha iddialı bir  rakiplerine göre daha düşük fiyattan araç sa-  MAGAZINE.COM.TR
                                              boyuta çıktı. Şöyle ki haziran ayında pazarda  tan Çinli markaların fiyatlarının yükselmesine
                                              satılan araçların yüzde 26’sı yani her 4 araçtan  sebep olacak. Çinli markalar, fiyat stratejile-
                                              biri indirime girdi. Ayrıca 7 Temmuz’a kadar  riyle diğer markaların da fiyatlarını baskılıyor-
                                              stoklardaki bazı araçların markalar tarafından  du. Fakat bu sefer Avrupalı markalar da fiyat
                                              eritilmesi için hazırlanan kampanyalar ve Çinli  artıracak; rekabette fiyat, satış gibi stratejiler   AUTOMOBILE
                                              markaların 8 Temmuz sonrası fiyatlarını artıra- ve  dinamikler  değişecek.  Büyük  ve  sağlam
                                              cağı gerçeği haziran satışlarını ciddi boyutta  Çinli  markalar  bu  düzenleme  sebebiyle  Tür-
                                              artırdı. Tüm bunlar düşünüldüğünde pazarın  kiye’den çıkmazlar; farklı satış, pazarlama ve
                                              yıl sonunda 1 milyon adedin üzerinde kap- fiyat stratejileri deneyeceklerdir” diye konuştu.


                                             OPEL, OTOMOTİV ÜRETİMİNİN 125. YILINI RÜSSELSHEIM'DA KUTLADI...
                                             Bu yıl otomobil üretimindeki 125. yılını kut- rian Huettl ile üretim tesisiyle birlikte birçok
                                             layan  Opel,  Rüsselsheim’da  yer  alan  genel  farklı alanı ziyaret ettiler. Ayrıca tur sırasında
                                             merkezinde “1899’dan bu yana daima ileriye”  Stellantis İnsan Kaynakları Dönüşüm Direk-
                                             sloganı ile büyük bir tören düzenledi. Adam  törü ve Opel Denetim Kurulu Başkanı Xavier
                                             Opel Haus’ta gerçekleştirilen törende, Alman- Chéreau da grEEn-campus projesi, ilerleyen
                                             ya Şansölyesi Olaf Scholz, Hessen Eyaleti  yıllarda açılacak Stellantis Almanya merkezi ve
                                             Başbakanı Boris Rhein'ın yanı sıra Stellantis  Rüsselsheim Mainzer Straße’deki yeni küresel
                                             Yönetim Kurulu Başkanı John Elkann ve Stel- Opel merkezi ile ilgili planları sundu. Yeni Opel
                                             lantis CEO’su Carlos Tavares onur konukları  Frontera ve Opel Grandland modelleri de 125.
                                             arasında yer aldı. Konuklar, Opel CEO’su Flo- yıl dönümü kapsamında ilk kez halka tanıtıldı.
                                                                                                              13.YIL
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24