Page 46 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 46
Aracın fren sistemi Önde, Hava Soğutmalı Disk yaşadığı tekerlerin boşa döndüğü izlenmiştir.
yer alırken Arka tarafta sadece Disk bulunuy- Aracın güvenlik kullanım sürüş özelliklerinde;
or. Aracın süspansiyon sistemleri Ön tarafta hız sabitleme cruise kontrol sistemi direksiyon
McPherson marka süspansiyon, Arka tarafta üzerinden sorunsuz pozitif şekilde işleyiş test
çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon edilmiştir. Aracın ön ve arka 360 derece yol
yer alıyor. Bu donanım şartlarda sürüş testimizi ve araç takip radar sistemi 75metreye kadar
uzmanlarımızın eşliğinde değerlendirmektey- yolculuk esnasında sizi geçen aracın hare-
iz. Test aracın üzerinde yer alan Kumho mar- ketlerini takip edebiliyor ve bunu ön gösterge
ka düz lastikler aracı çok fazla sertleştiriyor. panelinde size gösteriyor. Aracın tüm güvenlik
Yola tutunmasını zorlaştırdı. Konfor olarak ise önlemleri aracı çalıştırdığınızda devreye girdiği
46 sert ve rahatsız düz lastikleri sebebi ile aracın için kullanımda her seferinde müdahale et-
içerisinde konfordan ödün verdiği izlendi. mekte olan Chery Tiggo7 Pro MAX özelliğinin
Aracın otoban İstanbul-Ankara sürüşlerinde bazı güvenlik önlemlerini yola çıktığımda kapa-
MAGAZINE.COM.TR sek hızlarda geniş virajlı yollarda performanslı lik paketi kullanımına benimseyip alışır iseniz
ve eski Bolu Dağı yolunda kullanımında yük- tıyorum. Siz, Türkiye şartlarında Max güven-
kullanımlarda çok fazla kaymaya eğilimli ol- bence bu bir sorun teşkil etmiyor. Tamamı ile
madan hızını stabil tutarak yol alabildiği test sürücünün isteğine bağlı şekilde ayarlanabilir.
edilirken özellikle yoğun yağmur ve ıslak yol Fakat bunu sürekli her seferinde yapmak ge-
şartlarında üzerinde bulunan lastiklerin de rekiyor. Diğer bir güvenlik paketi hususu ise
AUTOMOBILE güvensizlik yaratabildiğini göz önünde bu- direksiyon simidi hemen arkasında yer alan
lundurmak gerekiyor. Yüksek süratlerde ve lazer kızıl ötesi gözler. Sürücü yorgunluğu,
rüzgarlı havalarda araç altına çok hava girişi baş ve göz hareketlerinizi sürekli şekilde takip
ve sirkülasyonu olduğundan yola tutunmakta etmektedir. İlk başlarda aracın yola odaklan-
zorluklar ve güvensiz anlar da test kullanımı ma ile verdiği tepkiler bakımından rahatsız ol-
esnasında yaşandı. Fakat bunun haricinde madım. Fakat sonrasında maalesef “elektrik
kuru zeminde dar virajlı tali ve dağ yollarında bandı” ile üzerini çok katmanlı olarak sarmak
ön ve arka taraftan hiç bir şekilde (yüksek hı- sureti ile aracı kullandım. Çünkü sürekli gözler-
zlanmalar dahil) kayma yaşanmadan virajlara ime ve başıma zararsızda olsa kızıl ötesi ışın
otomobil sürüşüne benzer çok rahat kıvrak bir lazer ile göz hareketlerimi takip etmesinden
şekilde girip-güvenli şekilde şeridini taşmadan rahatsız oldum. Ayrıca, o kısım çok fazla bir
yola tutunmayı başardığı izlendi, test edilm- sıcaklık yayıyor. Eliniz ile dokunduğunuzda da
iştir. Aracın torku ve motor kuvveti bakımın- uzun yolculuklar esnasında epey sıcak. Yaymış
dan ani kalkış ve hızlanmalarda düz yolda ya olduğu sıcaktan ayrıca rahatsız oldum ve Kli-
da viraj içerisinde ani yüklenilen gaz tepkileri ma havalandırma ızgaralarını direksiyon lazer
neticesinde test esnasında ön tekerlerin ve kısmına doğru çevirdim. Ayrıca bu gözlerimi
aks’ın biraz boşa çıktığı, ön tarafın biraz hava- daha fazla kullanımda rahatsız ederek yorabi-
landığı ve yola tutunma da aracın bazı zorluklar leceğini de düşündüm.
Automobile Magazine | EYLÜL-EKİM 2024