Page 46 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 46

Aracın fren sistemi Önde, Hava Soğutmalı Disk  yaşadığı tekerlerin boşa döndüğü izlenmiştir.
         yer alırken Arka tarafta sadece Disk bulunuy- Aracın güvenlik kullanım sürüş özelliklerinde;
         or. Aracın süspansiyon sistemleri Ön tarafta  hız sabitleme cruise kontrol sistemi direksiyon
         McPherson  marka  süspansiyon,  Arka  tarafta  üzerinden sorunsuz pozitif şekilde işleyiş test
         çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon  edilmiştir. Aracın ön ve arka 360 derece yol
         yer alıyor. Bu donanım şartlarda sürüş testimizi  ve araç takip radar sistemi 75metreye kadar
         uzmanlarımızın eşliğinde değerlendirmektey- yolculuk  esnasında sizi geçen aracın hare-
         iz. Test aracın üzerinde yer alan Kumho mar- ketlerini takip edebiliyor ve bunu ön gösterge
         ka düz lastikler aracı çok fazla sertleştiriyor.  panelinde size gösteriyor. Aracın tüm güvenlik
         Yola tutunmasını zorlaştırdı. Konfor olarak ise  önlemleri aracı çalıştırdığınızda devreye girdiği
   46    sert ve rahatsız düz lastikleri sebebi ile aracın  için kullanımda her seferinde müdahale et-
         içerisinde  konfordan  ödün  verdiği  izlendi.  mekte olan Chery Tiggo7 Pro MAX özelliğinin
         Aracın otoban İstanbul-Ankara sürüşlerinde  bazı güvenlik önlemlerini yola çıktığımda kapa-
     MAGAZINE.COM.TR  sek hızlarda geniş virajlı yollarda performanslı  lik paketi kullanımına benimseyip alışır iseniz
         ve  eski  Bolu  Dağı  yolunda  kullanımında  yük- tıyorum. Siz, Türkiye şartlarında Max güven-
         kullanımlarda çok fazla kaymaya eğilimli ol- bence bu bir sorun teşkil etmiyor. Tamamı ile
         madan hızını stabil tutarak yol alabildiği test  sürücünün isteğine bağlı şekilde ayarlanabilir.
         edilirken özellikle yoğun yağmur ve ıslak yol  Fakat bunu sürekli her seferinde yapmak ge-
         şartlarında üzerinde bulunan lastiklerin de  rekiyor. Diğer bir güvenlik paketi hususu ise
     AUTOMOBILE  güvensizlik yaratabildiğini göz önünde bu- direksiyon simidi hemen arkasında yer alan
         lundurmak gerekiyor. Yüksek süratlerde ve  lazer kızıl ötesi gözler. Sürücü yorgunluğu,
         rüzgarlı havalarda araç altına çok hava girişi  baş ve göz hareketlerinizi sürekli şekilde takip
         ve  sirkülasyonu  olduğundan  yola  tutunmakta  etmektedir. İlk başlarda aracın  yola odaklan-
         zorluklar ve güvensiz anlar da test kullanımı  ma ile verdiği tepkiler bakımından rahatsız ol-
         esnasında  yaşandı.  Fakat  bunun  haricinde  madım. Fakat sonrasında maalesef “elektrik
         kuru zeminde dar virajlı tali ve dağ yollarında  bandı” ile üzerini çok katmanlı olarak sarmak
         ön ve arka taraftan hiç bir şekilde (yüksek hı- sureti ile aracı kullandım. Çünkü sürekli gözler-
         zlanmalar dahil) kayma yaşanmadan virajlara  ime ve başıma zararsızda olsa kızıl ötesi ışın
         otomobil sürüşüne benzer çok rahat kıvrak bir  lazer ile göz hareketlerimi takip etmesinden
         şekilde girip-güvenli şekilde şeridini taşmadan  rahatsız oldum. Ayrıca, o kısım çok fazla bir
         yola tutunmayı başardığı izlendi, test edilm- sıcaklık yayıyor. Eliniz ile dokunduğunuzda da
         iştir. Aracın torku ve motor kuvveti bakımın- uzun yolculuklar esnasında epey sıcak. Yaymış
         dan ani kalkış ve hızlanmalarda düz yolda ya  olduğu sıcaktan ayrıca rahatsız oldum ve Kli-
         da viraj içerisinde ani yüklenilen gaz tepkileri  ma havalandırma ızgaralarını direksiyon lazer
         neticesinde test esnasında ön tekerlerin ve  kısmına doğru çevirdim.  Ayrıca bu gözlerimi
         aks’ın biraz boşa çıktığı, ön tarafın biraz hava- daha fazla kullanımda rahatsız ederek yorabi-
         landığı ve yola tutunma da aracın bazı zorluklar  leceğini de düşündüm.


      Automobile Magazine  |  EYLÜL-EKİM 2024
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51