Page 19 - Automobile Magazine Eylul-Ekim2024
P. 19
CX ismiyle de vurgulandığı üzere özellikle aerodina-
mik gövde tasarımına ek olarak, tüm iç mekan yer-
leşimi de çok ayrıntılı bir çalışmayı yansıtıyordu. En
sembolik özelliklerden biri özel bir kap gibi ön konsol-
un üzerini süsleyen ünlü lunula şeklindeki gösterge
paneliydi. Elbette ergonomi ve pasif güvenlik de un-
utulmamıştı. Her şeyden önce; far, sinyal, ön cam
sileceği ve korna gibi sürüş için gerekli olan tüm
kumandalar, sürücünün ellerini direksiyondan ayır-
madan parmaklarının ucuyla erişebileceği noktalar-
da bulunuyordu. Aracın tüm döşeme ve iç aksamları
agresif çıkıntılara sahip olmayacak şekilde tasarlan-
mıştı. Ayrıca kullanılan malzemeler insan vücudunun
organları kadar dayanıklı olacak şekilde tasarlan-
mıştı. 1974 yılındaki bir başka yenilik ise kendini
otomatik olarak geri toplayan ön emniyet kemerleri-
ydi.CX modeli birçok özelliği ile övgü aldı. Böylece 19
29 Ocak 1975'te Avrupa otomobil basını tarafından
Volkswagen Golf, Audi 50, Fiat 131 ve Volvo 200
gibi modelleri geride bırakarak 1975 Yılın Otomobili
Ödülü'ne layık görüldü. CX, Temmuz 1975’ten iti-
baren CX SM'nin ünlü Diravi servo destekli direk-
siyon sistemine de kavuştu. Hıza duyarlı sertliğiyle MAGAZINE.COM.TR
bu yeni tip hidrolik direksiyon, kuru, ıslak veya karlı
olsun her türlü yol koşulunda ve her hızda üstün bir
direksiyon hakimiyeti sağlıyordu. Başlangıçta opsiy-
AUTOMOBILE
onel olarak sunulan bu özellik daha sonra tüm ürün
gamında standart olarak sunuldu.
13.YIL