Page 9 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 9
SEKTÖRÜN DURUMU MASAYA
YATIRILACAK...
OPEL, TÜRKİYE'DE ÜRÜN HAMLESİNE Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği
DEVAM EDİYOR... (OSS), ilk Aftermarket Zirvesi’ne hazırlanıyor.
Opel CEO’su Florian Huettl’ın bir yılda ikinci kez İstan- 5 Mayıs’ta İstanbul’da “Türkiye'nin ilk ve tek after-
bul’u ziyaret etmesi, Opel’in Türkiye pazarına vermiş market zirvesi” sloganıyla gerçekleştirilecek etkin-
olduğu önemi tam anlamıyla gösterir nitelikte. Opel likte üretici, tedarikçi, distribütör ve bağımsız ser-
CEO’su, gelecekte piyasaya sürecekleri modellerin CITROËN C3 ELLE TÜRKİYE’DE... vislerin yanı sıra küresel paydaşlar ile sektörün öncü
tanıtıldığı bir bayi toplantısında 100’ün üzerinde Opel iş Citroën ve ELLE markaları arasındaki iş olarak sunuluyor. Citroën, ELLE ile olan isimleri de yerini alacak. 7 farklı oturum üzerinden
CITROËN TÜRKİYE, TARİHİNDEKİ EN YÜKSEK ortağı ile bir araya geldi. Opel’in güncel ürün gamında birliği, C3’teki sınırlı özel seri, Citroën C3 macerasına yeni C3 ELLE adındaki sınırlı gerçekleştirilecek zirvede, Avrupa’nın en büyük ye-
AYLIK SATIŞINI GERÇEKLEŞTİRDİ... yer alan; Corsa, Crossland ve Mokka gibi B segment ELLE ile sürüyor. Yeni, şık, ilham verici özel seri ile devam ediyor. B Segmen- dek parça dağıtıcısı INTERCARS’ın Yönetim Kurulu
Mart ayında gerçekleştirdiği 5 bin 348 adetlik satışla ülkemizde tarihindeki en yüksek araçların piyasaya sürüldüğü günden beri Türkiye’de ve modern görünümlü Citroën C3 ELLE, ti’nin en konforlu ve verimli seçeneklerinin Üyesi ve Ticari Direktörü Tomasz Białach’ın katıla-
performansa ulaşan Citroën Türkiye, geçtiğimiz ay toplam pazardan aldığı yüzde 5.1’lik başarılı bir grafik sergilediğinin altıçizildi. Bu yıl, 2023’ün 1.2 PureTech 110HP EAT6 motoruyla ve başında gelen Citroën C3’ün bu özel ver- cağı bölümün yanı sıra, DEIK Yönetim Kurulu Üyesi
pazar payı ile yıl sonu hedeflerine bir adım daha yaklaştı. Citroën, ilk çeyrekte ulaştığı ikinci yarısında yapılacak Astra Elektrik lansmanı da dahil 665.000TL’lik fiyatıyla Türkiye pazarında siyonu, ELLE Dergisi’nin 21 Kasım 1945 Steven Young, Mega Trendler: Aftermarket, Yeni
11 bin 275 adetlik toplam satışla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Citroën Türkiye olmak üzere tam bir yeni Astra yılı olacak. Önümüzdeki özel bir konuma yerleşiyor. Sınırlı sayıda tarihinde yayınlanan ilk sayısına atıfta bu- Teknolojiler ve Potansiyel Çözümler isimli özel bir
Genel Müdürü Selen Alkım, “Yılbaşından bu yana araç tedarikinde yaşadığımız model sene ise ürün gamına yeni bir B segmenti SUV ve C üretilen bu özel C3, mat gümüş mavi vur- lunuyor. Siyah şerit üzerine sade beyaz sunum gerçekleştirecek. AYD Automotive Indus-
bazlı kısmi sorunlara rağmen satış rakamlarımızı aydan aya yükseltmeyi başardık. Mart segmenti yeni nesil Grandland eklenecek. Opel CEO’su guları, kabin içindeki Alcantara yüzeyler harflerle “1945’ten Beri Ve Sonsuza Dek” try, Automechanika, Dinamik, Üçel, Mahle, Mann +
ayında elde ettiğimiz 5 bin 348 adetlik satışla, Citroën’in Türkiye tarihindeki en yüksek Florian Huettl yapmış olduğu değerlendirmede: “2022 ve ek donanımlarla daha fazla konfor ve imzasını atarak dikkat çekiyor. İki ikonik Hummel, Zenith Bilgi Teknolojileri, NTT Data, İbraş,
aylık satış rakamına imza attık” dedi.Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek tekno- yılını tüm markalar arasında 7. sırada tamamladık. kalite hissi sağlıyor. Citroën C3 ELLE’de Fransız marka arasındaki ortaklık, moda, Schaeffler ve Barış Ambalaj’ın sponsorluğunda
lojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën, Türk tüketi- Satış sıralamasında 1,2 puanlık artışla 4,7’lik bir pazar geri görüş kamerası, anahtarsız giriş & zarafet, rahatlık ve sosyal konular üze- gerçekleştirilecek zirvenin öğleden sonraki seansın-
cisinin yoğun ilgisini satış rakamlarında gözler önüne sermeye devam ediyor. 2023’e payı elde ettik ve 2021 yılına kıyasla 4 sıra yükseldik. çalıştırma, ısıtmalı ön koltuklar, gelişmiş rinden kadınlara hitap etmeye yönelik or- da ise TAV Havalimanları YK Başkan Vekili ve TAV
“Yılın en itibarlı otomobil markası” ödülünü alarak başlayan Citroën, Türkiye pazarındaki Dolayısıyla Türkiye, Opel için en önemli pazarlardan biri sürüş destek sistemleri, Vector 17 inç- tak bir tutkudan doğdu. Sürdürülebilir iş İnşaat YK Başkanı M. Sani Şener, Toplumsal Başarı
bugüne kadar en yüksek aylık satış rakamını Mart ayında gerçekleştirdi. Mart ayında olduğunu bir kez daha gösterdi. Yeni modeller ve Astra lik alaşım jantlar, koyu renkli arka cam- birliği kapsamında üretilen sınırlı adetteki Hikayesi’ni anlatacak. Zirvenin sunumunu ise Jülide
5 bin 348 adetlik satış rakamına ulaşan Citroën, geçtiğimiz ay toplam pazarda yüzde Elektrik’in de pazara sürülmesiyle birlikte bu konumu lar, gösterge panelinin etrafında krom Citroën C3 ELLE’in Türkiye satış fiyatı ise Ateş yapacak.
5,1’lik paya ulaştı.Hafif ticari modelleriyle büyük bir ivme yakalayan markanın rekor geliştirmeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz. Ayrıca çerçeve ve deri direksiyon simidi standart 665.000 TL
8 Mart satışına C5 Aircross ve C3 modelleri de büyük katkı sağladı. İlk 3 aylık dönemde gelecek yıl, biri B segmentinde, diğeri C segmentinde 9
11 bin 275 adetlik satış gerçekleştiren marka, 4 bin 360 adetlik hafif ticari araç satışıyla olmak üzere iki yeni SUV modelimizi pazara sunmayı Castrol Türkiye, Ukrayna ve
planlıyoruz” dedi.
MAGAZINE.COM.TR PEUGEOT TÜRKİYE’DEN İLK ÇEYREK Ayhan Köksal, yeni hızlı dolum MAGAZINE.COM.TR
segmentte 5’inci sırada yer aldı.
Orta Asya (TUCA) Direktörü
hattının öncekine göre 2,2
ATAĞI!
kat daha hızlı olduğunu ve
farklı boyutlarda ambalajları
Mart ayında 8 bin 857 adetlik satış ve yüzde 8,5’lik pa-
doldurmaya uygun olduğunu
zar payı, yılın ilk 3 aylık döneminde ise 18 bin 194 adetlik
AUTOMOBILE satış ve yüzde 7,7’lik payla satış hacmini genişletmeye belirtiyor. Tesisin ilk robotik AUTOMOBILE
paletizörünün de bu hatta yer
devam eden PEUGEOT Türkiye, yıl sonu için belirle-
aldığını söyleyen Köksal, “Yeni
diği 57 bin adetlik satış rakamına doğru hızla ilerliyor.
ambalajlarımızın üretimi de bu
PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu,
“Mart ayında gerçekleştirdiğimiz 8 bin 857 adetlik satış
or.Bu nedenle bu iki projeyi
rakamıyla toplam pazarda 3’üncü sırada yer aldık. İlk 3 hat üzerinde gerçekleştiriliy- EUROMASTER MASTER OTEL SİZİN
ayda ulaştığımız 18 bin adedin üzerindeki satış rakamıy- YÜZDE 20 DAHA AZ PLASTIK KULLANACAK Gemlik’te eş zamanlı olarak
la, sene sonu hedefimiz olan 57 bin adede doğru adım- hayata geçirdik. Bu hat İÇİN SAKLASIN...
larımızı hızlandırıyoruz. Markamıza tüketicilerinden çok Dünyanın önde gelen madeni yağ markalarından Castrol, önümüzdeki dönemde üretim Michelin Grubu çatısı altında profesyonel lastik ve
yoğun bir ilgi var. Daha fazla araç temin ederek daha Gemlik üretim tesisine yaptığı 5,5 milyon dolarlık yatırımla kapasitemizi artırmamıza araç bakım hizmeti veren Euromaster, Lastiklerin
fazla müşterimizi otomobil ve hafif ticari araç sahibi dolum hattını 2,2 kat hızlandırdı. Bu dolum hattında Avru- da yardımcı olacak” diyerek üretim tarihinden itibaren 10 yıl süreyle kullanılabi-
yapmayı hedefliyoruz. Tanıtımından bu yana büyük bir pa’da ilk kez plastik miktarı yüzde 20 azolmasına rağmen 2 hedeflerinin 120 milyon litren- leceğini söyleyen Euromaster Türkiye Genel Müdürü
ilgiyle karşılanan yeni SUV modelimiz PEUGEOT 408 de kat daha dayanıklı ambalajlar kullanılacak. Dünyanın önde inüzerinde madeni yağ üret- Guillaume Wisselmann, “Lastikler ağır koşullarda
henüz ilk ayında 1000 adede yakın satışa ulaştı. PEU- gelen madeni yağ markalarından Castrol, sürdürülebilirlik- mek olduğunun altını çiziyor. kullanıldıysa ve saklama koşullarına özen gösteril-
GEOT olarak hedeflediğimiz SUV’da liderlik yolunda 408 stratejisiyle; karbon ayak izini düşürmek, operasyon kay- Castrol TUCA Direktörü Ayhan mediyse bu süre daha da kısa olacaktır. Euromaster
en önemli kozlarımızdan biri olacak” dedi. Kısa bir süre naklı atıkları azaltmak ve insanların hayatlarını daha iyi hale Köksal, “Yeni ambalajların olarak teknik gereksinimlere uygun lastik otellerim-
önce 408 modelini Türkiye’de satışa sunarak tüm dik- getirmek başlıklarında 3 hedefe odaklanıyor. Bu hedefleri üretiminde kullanılan plastik izle lastiklerin ömrünü uzatıyor ve uzman ekibimizle
katleri üzerine çeken PEUGEOT, birbirinden iddialı mod- gerçekleştirmek için Türkiye’de ve dünyada birçok projeye miktarı yaklaşık 300 ton, kar- bakımlarını gerçekleştiriyoruz” dedi.
elleriyle satış grafiğini artırmaya devam ediyor. yatırım yapıyor. Hayata geçirilen bu proje ile Gemlik tesisine bon emisyonu ise yaklaşık 12
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 yeni bir dolum hattı kurduklarını belirten >> ton daha az. 12.YIL