Page 8 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 8

SEKTÖRÜN DURUMU MASAYA
                                                                                                                                                                                                   YATIRILACAK...
                                                                          OPEL, TÜRKİYE'DE ÜRÜN HAMLESİNE                                                                                          Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği
                                                                          DEVAM EDİYOR...                                                                                                          (OSS), ilk Aftermarket Zirvesi’ne hazırlanıyor.
                                                                          Opel CEO’su Florian Huettl’ın bir yılda ikinci kez İstan-                                                                5 Mayıs’ta İstanbul’da “Türkiye'nin ilk ve tek after-
                                                                          bul’u ziyaret etmesi, Opel’in Türkiye pazarına vermiş                                                                    market zirvesi” sloganıyla gerçekleştirilecek etkin-
                                                                          olduğu  önemi  tam  anlamıyla  gösterir  nitelikte.  Opel                                                                likte üretici, tedarikçi, distribütör ve bağımsız ser-
                                                                          CEO’su, gelecekte piyasaya sürecekleri modellerin    CITROËN C3 ELLE TÜRKİYE’DE...                                       vislerin yanı sıra küresel paydaşlar ile sektörün öncü
                                                                          tanıtıldığı bir bayi toplantısında 100’ün üzerinde Opel iş   Citroën ve ELLE markaları arasındaki iş  olarak sunuluyor. Citroën, ELLE ile olan   isimleri de yerini alacak. 7 farklı oturum üzerinden
        CITROËN TÜRKİYE, TARİHİNDEKİ EN YÜKSEK                            ortağı ile bir araya geldi. Opel’in güncel ürün gamında   birliği, C3’teki sınırlı özel seri, Citroën C3  macerasına yeni C3 ELLE adındaki sınırlı   gerçekleştirilecek zirvede, Avrupa’nın en büyük ye-
        AYLIK SATIŞINI GERÇEKLEŞTİRDİ...                                  yer alan; Corsa, Crossland ve Mokka gibi B segment   ELLE ile sürüyor. Yeni, şık, ilham verici  özel seri ile devam ediyor. B Segmen-  dek parça dağıtıcısı INTERCARS’ın Yönetim Kurulu

        Mart ayında gerçekleştirdiği 5 bin 348 adetlik satışla ülkemizde tarihindeki en yüksek   araçların piyasaya sürüldüğü günden beri Türkiye’de   ve modern görünümlü Citroën C3 ELLE,  ti’nin en konforlu ve verimli seçeneklerinin   Üyesi ve Ticari Direktörü Tomasz Białach’ın katıla-
        performansa ulaşan Citroën Türkiye, geçtiğimiz ay toplam pazardan aldığı yüzde 5.1’lik   başarılı bir grafik sergilediğinin altıçizildi. Bu yıl, 2023’ün   1.2 PureTech 110HP EAT6 motoruyla ve  başında gelen Citroën C3’ün bu özel ver-  cağı bölümün yanı sıra, DEIK Yönetim Kurulu Üyesi
        pazar payı ile yıl sonu hedeflerine bir adım daha yaklaştı. Citroën, ilk çeyrekte ulaştığı   ikinci yarısında yapılacak Astra Elektrik lansmanı da dahil   665.000TL’lik fiyatıyla Türkiye pazarında  siyonu, ELLE Dergisi’nin 21 Kasım 1945   Steven Young, Mega Trendler: Aftermarket, Yeni
        11 bin 275 adetlik toplam satışla dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Citroën Türkiye   olmak üzere tam bir yeni Astra yılı olacak. Önümüzdeki   özel bir konuma yerleşiyor. Sınırlı sayıda  tarihinde yayınlanan ilk sayısına atıfta bu-  Teknolojiler ve Potansiyel Çözümler isimli özel bir
        Genel Müdürü Selen Alkım, “Yılbaşından bu yana araç tedarikinde yaşadığımız model   sene ise ürün gamına yeni bir B segmenti SUV ve C   üretilen bu özel C3, mat gümüş mavi vur- lunuyor. Siyah şerit üzerine sade beyaz   sunum  gerçekleştirecek.  AYD  Automotive  Indus-
        bazlı kısmi sorunlara rağmen satış rakamlarımızı aydan aya yükseltmeyi başardık.  Mart   segmenti yeni nesil Grandland eklenecek. Opel CEO’su   guları, kabin içindeki Alcantara yüzeyler  harflerle “1945’ten Beri Ve Sonsuza Dek”   try, Automechanika, Dinamik, Üçel, Mahle, Mann +
        ayında elde ettiğimiz 5 bin 348 adetlik satışla, Citroën’in Türkiye tarihindeki en yüksek   Florian Huettl  yapmış olduğu değerlendirmede: “2022   ve ek donanımlarla daha fazla konfor ve  imzasını  atarak dikkat çekiyor. İki  ikonik   Hummel, Zenith Bilgi Teknolojileri, NTT Data, İbraş,
        aylık satış rakamına imza attık” dedi.Konforu ön planda tutan yenilikçi ve yüksek tekno-  yılını tüm markalar arasında 7. sırada tamamladık.   kalite hissi sağlıyor. Citroën C3 ELLE’de  Fransız marka arasındaki ortaklık, moda,   Schaeffler ve Barış Ambalaj’ın sponsorluğunda
        lojili modelleriyle otomotiv tarihinin en köklü üreticilerinden olan Citroën,  Türk tüketi-  Satış sıralamasında 1,2 puanlık artışla 4,7’lik bir pazar   geri  görüş  kamerası,  anahtarsız  giriş  &  zarafet, rahatlık ve sosyal konular üze-  gerçekleştirilecek zirvenin öğleden sonraki seansın-
        cisinin yoğun ilgisini satış rakamlarında gözler önüne sermeye devam ediyor. 2023’e   payı elde ettik ve 2021 yılına kıyasla 4 sıra yükseldik.   çalıştırma, ısıtmalı ön koltuklar, gelişmiş  rinden kadınlara hitap etmeye yönelik or-  da ise TAV Havalimanları YK Başkan Vekili ve TAV
        “Yılın en itibarlı otomobil markası” ödülünü alarak başlayan Citroën, Türkiye pazarındaki   Dolayısıyla Türkiye, Opel için en önemli pazarlardan biri   sürüş  destek sistemleri,  Vector  17  inç- tak bir tutkudan doğdu. Sürdürülebilir iş   İnşaat YK Başkanı M. Sani Şener, Toplumsal Başarı
        bugüne kadar en yüksek aylık satış rakamını Mart ayında gerçekleştirdi. Mart ayında   olduğunu bir kez daha gösterdi. Yeni modeller ve Astra   lik alaşım jantlar, koyu renkli arka cam- birliği kapsamında üretilen sınırlı adetteki   Hikayesi’ni anlatacak. Zirvenin sunumunu ise Jülide
        5 bin 348 adetlik satış rakamına ulaşan Citroën, geçtiğimiz ay toplam pazarda yüzde   Elektrik’in de pazara sürülmesiyle birlikte bu konumu   lar, gösterge panelinin etrafında krom  Citroën C3 ELLE’in Türkiye satış fiyatı ise   Ateş yapacak.
        5,1’lik  paya  ulaştı.Hafif  ticari  modelleriyle  büyük  bir  ivme  yakalayan  markanın  rekor   geliştirmeye ve güçlendirmeye devam edeceğiz. Ayrıca    çerçeve ve deri direksiyon simidi standart  665.000 TL
   8    Mart satışına C5 Aircross ve C3 modelleri de büyük katkı sağladı. İlk 3 aylık dönemde   gelecek yıl, biri B segmentinde, diğeri C segmentinde                                                                                       9
        11 bin 275 adetlik satış gerçekleştiren marka, 4 bin 360 adetlik hafif ticari araç satışıyla   olmak üzere iki yeni SUV modelimizi pazara sunmayı                 Castrol Türkiye, Ukrayna ve
                                                                          planlıyoruz” dedi.
     MAGAZINE.COM.TR                                                     PEUGEOT TÜRKİYE’DEN İLK ÇEYREK                                                                   Ayhan Köksal, yeni hızlı dolum                                     MAGAZINE.COM.TR
        segmentte 5’inci sırada yer aldı.
                                                                                                                                                                          Orta Asya (TUCA) Direktörü
                                                                                                                                                                          hattının öncekine göre 2,2
                                                                         ATAĞI!
                                                                                                                                                                          kat daha hızlı olduğunu ve
                                                                                                                                                                          farklı boyutlarda ambalajları
                                                                          Mart ayında 8 bin 857 adetlik satış ve yüzde 8,5’lik pa-
                                                                                                                                                                          doldurmaya uygun olduğunu
                                                                          zar payı, yılın ilk 3 aylık döneminde ise 18 bin 194 adetlik
     AUTOMOBILE                                                           satış ve yüzde 7,7’lik payla satış hacmini genişletmeye                                         belirtiyor. Tesisin ilk robotik                                    AUTOMOBILE
                                                                                                                                                                          paletizörünün de bu hatta yer
                                                                          devam eden PEUGEOT Türkiye, yıl sonu için belirle-
                                                                                                                                                                          aldığını söyleyen Köksal, “Yeni
                                                                          diği 57 bin adetlik satış rakamına doğru hızla ilerliyor.
                                                                                                                                                                          ambalajlarımızın üretimi de bu
                                                                          PEUGEOT Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu,
                                                                          “Mart ayında gerçekleştirdiğimiz 8 bin 857 adetlik satış
                                                                                                                                                                          or.Bu nedenle bu iki projeyi
                                                                          rakamıyla toplam pazarda 3’üncü sırada yer aldık. İlk 3                                         hat üzerinde gerçekleştiriliy-  EUROMASTER MASTER OTEL SİZİN
                                                                          ayda ulaştığımız 18 bin adedin üzerindeki satış rakamıy-  YÜZDE 20 DAHA AZ PLASTIK KULLANACAK   Gemlik’te eş zamanlı olarak
                                                                          la, sene sonu hedefimiz olan 57 bin adede doğru adım-                                           hayata geçirdik. Bu hat   İÇİN SAKLASIN...
                                                                          larımızı hızlandırıyoruz. Markamıza tüketicilerinden çok   Dünyanın önde gelen madeni yağ markalarından Castrol,  önümüzdeki dönemde üretim   Michelin Grubu çatısı altında profesyonel lastik ve
                                                                          yoğun bir ilgi var. Daha fazla araç temin ederek daha   Gemlik üretim tesisine yaptığı 5,5 milyon dolarlık yatırımla  kapasitemizi artırmamıza   araç bakım hizmeti veren Euromaster, Lastiklerin
                                                                          fazla müşterimizi otomobil ve hafif ticari araç sahibi   dolum hattını 2,2 kat hızlandırdı. Bu dolum hattında Avru- da yardımcı olacak” diyerek   üretim tarihinden itibaren 10 yıl süreyle kullanılabi-
                                                                          yapmayı hedefliyoruz. Tanıtımından bu yana büyük bir   pa’da ilk kez plastik miktarı yüzde 20 azolmasına rağmen 2  hedeflerinin 120 milyon litren-  leceğini söyleyen Euromaster Türkiye Genel Müdürü
                                                                          ilgiyle karşılanan yeni SUV modelimiz PEUGEOT 408 de   kat daha dayanıklı ambalajlar kullanılacak. Dünyanın önde  inüzerinde madeni yağ üret-  Guillaume Wisselmann, “Lastikler ağır koşullarda
                                                                          henüz ilk ayında 1000 adede yakın satışa ulaştı. PEU-  gelen madeni yağ markalarından Castrol, sürdürülebilirlik- mek olduğunun altını çiziyor.   kullanıldıysa ve saklama koşullarına özen gösteril-
                                                                          GEOT olarak hedeflediğimiz SUV’da liderlik yolunda 408   stratejisiyle; karbon ayak izini düşürmek, operasyon kay- Castrol TUCA Direktörü Ayhan   mediyse bu süre daha da kısa olacaktır. Euromaster
                                                                          en önemli kozlarımızdan biri olacak” dedi. Kısa bir süre   naklı atıkları azaltmak ve insanların hayatlarını daha iyi hale  Köksal, “Yeni ambalajların   olarak teknik gereksinimlere uygun lastik otellerim-
                                                                          önce 408 modelini Türkiye’de satışa sunarak tüm dik-  getirmek başlıklarında 3 hedefe odaklanıyor. Bu hedefleri  üretiminde kullanılan plastik   izle lastiklerin ömrünü uzatıyor ve uzman ekibimizle
                                                                          katleri üzerine çeken PEUGEOT, birbirinden iddialı mod-  gerçekleştirmek için Türkiye’de ve dünyada birçok projeye  miktarı yaklaşık 300 ton, kar-  bakımlarını gerçekleştiriyoruz” dedi.
                                                                          elleriyle satış grafiğini artırmaya devam ediyor.  yatırım yapıyor.  Hayata geçirilen bu proje ile Gemlik tesisine  bon emisyonu ise yaklaşık 12
      Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                                    yeni bir dolum hattı kurduklarını belirten >>  ton daha az.                                              12.YIL
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13