Page 41 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 41

E-Serisi, 75 yılı aşkın bir süredir orta sınıf                  Volkswagen, hafif ticari araç sınıfındaki tamamen elektrikli ilk mod-
 Yeni Mercedes-Benz   lüks sedan dünyasında standartları belirliyor.   eli olan ID.Buzz modeli için Goodyear yaz, kış ve dört mevsim las-
                                                                 tiklerini seçti. ID.Buzz, ID.3'ten sonra Goodyear lastiklerinin tercih
 Mercedes-Benz, 2023 yılında bu segmentte
 E-Serisi   tamamen yeni bir sayfa açıyor: Yeni E-Serisi,        edildiği ID. model ailesinin ikinci modeli oldu. ID:Buzz’da Eagle F1
                                                                 Asymmetric 5, UltraGrip Performance+ ve Vector 4Seasons Gen-
 içten yanmalı motordan elektrikli güç-aktarma
 sistemlerine geçişe işaret ediyor. Ayrıca yeni
                                                                 3 kullanılacak. Volkswagen, ID. Buzz ve ailenin tamamen yük ve
 elektronik mimarisiyle kapsamlı bir dijital kul-                eşya taşımacılığına yönelik versiyonu ID.Buzz Cargo modellerinde
 lanıcı  deneyimi  sağlıyor.  Türkiye’de  ilk  olarak            orijinal ekipman olarak Goodyear lastiklerini tercih ediyor. Volk-
 E 220 d 4MATIC ve Türkiye için özel olarak                      swagen Ticari Araç’ın ikonik modeli T1’den, yani orijinal Bulli’den
 üretilen E 180 motor seçenekleri sunulacak.                     ilham alan ve T1’in DNA'sını ve stilini günümüze taşıyan model, 77
 Yeni E-Serisi, geleneksel üç hacimli sedan gö-                  kWh bataryasıyla 425 km (WLTP) menzile ulaşıyor. Modelin bu et-
 vde orantılarına (Uzunluk: 4.949 mm, Genişlik:                  kileyici değere ulaşmasına, Goodyear'ın performanstan ödün ver-
 1.880 mm, Yükseklik: 1.468 mm) sahip. Kısa                      meden yuvarlanma direncini en aza indirecek şekilde tasarlanan
 ön aks uzantısına sahip otomobilde, uzun ka-                    lastik yelpazesi yardımcı oluyor. Goodyear, ID. Buzz serisine oriji-
 putu oldukça geride konumlandırılan kokpit                      nal ekipman olarak yaz, kış ve dört mevsim lastikleri tedarik ede-
 takip ediyor. Geride konumlandırılan arka kabin                 cek: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, UltraGrip Performance+
 tasarımı, kendisini uyumlu bir şekilde takip                    ve Vector 4Seasons Gen-3. Kuru ve ıslak hava koşullarındaki yol
 eden bagaj uzantısına sahip. 2.961mm uzun-                      tutuşu için tercih edilen ve üstün konfor için tasarlanan Eagle F1
 luğundaki aks mesafesi, bir önceki nesil E-Seri-                Asymmetric 5, 18 inçlik donanımlar için sunulacak. Yağışlı havalar-
 si’ne göre 22mm daha uzun. E180, 167 beygir   Volkswagen’in ID. Buzz için   da sağladığı yol tutuşunu ve etkileyici verimlilik değerlerini testle-
 gücünde (25 kW) içten yanmalı benzinli moto-                    rde aldığı sonuçlarla kanıtlayan lastik, ID. Buzz’ın elektrik elektrikli
 run yanısıra, 22 beygir gücünde (17 kW) elek-  tercihi Goodyear oldu...  güç aktarma organlarından gelen tahrik gücüne cevap verirken,
 trik motoruyla, sadece dünya üzerinde sadece                    konforlu ve sessiz bir sürüşü de sunuyor.
 Türkiye’de sunulacak.
 Bu yıl 7.’si düzenlenen Türkiye Altın Marka Ödülleri’nde
 Renault, Yılın Otomotiv Markası seçilirken, MAİS Genel
 Müdürü Berk Çağdaş Yılın CEO’su ödülüne layık görüldü.
 Markaların sektördeki başarılarını ve liderliğini tescil etme-
 si açısından büyük önem taşıyan 7.Altın Marka Ödülleri,
 Zorlu Raffles Hotel’de düzenlenen törenle sahiplerini bul-
 du. Otomotiv sektörünün öncü markalarından Renault,
 yenilikçi modelleri ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla öne
 çıkarak, halk oylamasında Yılın Otomotiv Markası seçildi.
 Törende, Yılın CEO’su ödülüne layık görülen MAİS Genel
 Müdürü Berk Çağdaş büyük bir gurur duyduğunu belirter-
 ek, “Müşterilerimizin memnuniyeti ve markamızı seçerken
 40  bize  duydukları  güveni  her  zaman  korumak  için  adım-                                                     41
 larımızı atıyoruz. Yeni lansman ataklarımız sırasında gelen
 MAGAZINE.COM.TR  7. ALTIN MARKA  ÖDÜLLERİ'NDEN   daha da kuvvetlendirmemize etki edecek. Çok değerli bu              MAGAZINE.COM.TR
 bu ödüller, bize motivasyon kaynağı olacak ve iddiamızı
 iki ödülü bizlere layık gören herkese teşekkürlerimi sunuy-
 RENAULT'YA İKİ ÖDÜL
 orum” dedi.
 Citroën’in C segmentindeki tamamen elektrikli modelleri
 ë-C4 ve ë-C4 X, 115 kW (156 HP) güç sunan yeni elek-
 AUTOMOBILE  Citroën ë-C4 ve ë-C4 X’de   trikli motorve geliştirilmiş enerji yoğunluğuna sahip yeni 54   Honda, Avrupa pazarındaki elektrifikasyon sürecine ilişkin gelişmeleri   Avrupa’daki ilk elektrikli scooter modeli EM1 e:, Honda’nın 2025 yılı-  AUTOMOBILE
 İkinci Dönem
 kWsa batarya kombinasyonu sayesinde üstün sürüş keyfini
 WLTP döngüsünde 420 km’ye varan menzil ile geliştiriyor.
 Artan batarya kapasitesiile şarj süresini artırmazken, 100
 kW  hızlı  şarj  (DC)  ile  30  dakikada  %20’den  %80’e  şarj
        ere göre; Honda’nın Avrupa’daki faaliyetlerinin global sürdürülebilirlik
                                                              biri olmasıyla öne çıkıyor. Gelişmeler kapsamında Honda Motor Eu-
 olabiliyor. Sabit mıknatıslı senkron elektromotor yerini 115   aktardığı bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda paylaşılan bilgil-  na kadar dünya çapında tanıtmayı planladığı 10 yeni EV modelinden
 kW veya 156 HP gücünde hibrit senkron elektromotora   hedeflerine önemli katkılar sağlaması planlanıyor. SUV modeller ZR-V   rope Kıdemli Başkan Yardımcısı Tom Gardner, Avrupa’da Civic e:HEV’in
 (HSM) bırakıyor. Bu nedenle 15 kW (20 HP) ek güç sağlan-  ve CR-V ile tamamen elektrikli e:Ny1 olmak üzere üç yeni otomobilin   satışa sunulması ile ürün yelpazesinin tamamen elektrikli hale getiren
 mış oluyor. Motor ayrıca ilk hareket anından itibaren 260   yanı sıra Honda’nın Avrupa’daki ilk elektrikli scooter modeli olan EM1   ilk bölge olduklarının paylaşırken; ikinci EV ve ilk elektrikli scooter dahil
 Nm tork üretiyor. Günlük kullanıma uygun ë-C4 ve ë-C4   e: yollara çıkmaya hazırlanıyor. Honda’nın e:PROGRESS isimli enerji   olmak üzere üç yeni SUV modelinin tüketicilerin beğenisine sunulması
 X,  farklı seyahat alışkanlıklarını karşılayan ve  ulaşılabilir   yönetimi hizmetinin de önemli ölçüde genişletilmesi planlanırken;ayrıca   ile Honda’nın global sürdürülebilirlik hedefine önemli katkılar sağla-
 bir elektrikli ulaşım çözümü sunuyor. Hem ë-C4 hem de   Avrupalı tüketiciler içinyeni enerji hizmeti ürünleri de kullanıma sunula-  nacağını söyledi. İngiltere’de hali hazırda Honda e: modeli için kullanılan
 ë-C4 X modellerinde en üst donanım seviyesi olan Shine   cak. Bu doğrultuda; Avrupa’da ilk kez hem tam hibrit hem de ilk plug-in   uygun maliyetli ve sürdürülebilir evde şarj çözümü sunan temiz enerji
 Bold ile sunulacak yeni ve daha güçlü 115 kW (156 HP)   hibrit aktarma organı olan tamamen yeni ZR-V ve CR-V modellerinin   hizmeti, yeni e:Ny1 ve plug-in hibrit CR-V sürücülerinin kullanımına da
 elektrik motoru ve yeni 54 kWsa batarya daha fazla sürüş   satışa sunulması planlanıyor. 412 kilometrelik sıfır emisyonlu menzili-  sunulacak. İkinci aşamada da müşterilerin şarj ekosistemlerinde güneş
 keyfi, menzil ve çok yönlü kullanım sağlıyor. Vites değişimi   yle Honda’nın Avrupa'daki ikinci tam EV ürünü olan tamamen elektrikli   enerjisinden faydalanabilmesi ve hizmetin Avrupa’da Honda dışındaki
 olmayan akıcı ve keyifli sürüş, anında kullanılabilen 260   e:Ny1 modeli ile Avrupa'da en geniş otomobil ürün gamına ulaşılacak.   markaların kullanıcıları arasında da yaygınlaştırılması hedefi bulunuyor.
 Nm tork sayesinde hızlı tepki veren sürüş özellikleriyle   Otomobilin yanı sıra 2023 yılının sonlarında satışa sunulması planlanan   Takehiro Wada Honda’nın mobilite vizyonuna da genişleteceğini belirtti.
 destekleniyor.
 Automobile Magazine  |  HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023                                                           12.YIL
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46