Page 40 - Haziran-Temmuz-Agustos2023
P. 40
E-Serisi, 75 yılı aşkın bir süredir orta sınıf Volkswagen, hafif ticari araç sınıfındaki tamamen elektrikli ilk mod-
Yeni Mercedes-Benz lüks sedan dünyasında standartları belirliyor. eli olan ID.Buzz modeli için Goodyear yaz, kış ve dört mevsim las-
tiklerini seçti. ID.Buzz, ID.3'ten sonra Goodyear lastiklerinin tercih
Mercedes-Benz, 2023 yılında bu segmentte
E-Serisi tamamen yeni bir sayfa açıyor: Yeni E-Serisi, edildiği ID. model ailesinin ikinci modeli oldu. ID:Buzz’da Eagle F1
Asymmetric 5, UltraGrip Performance+ ve Vector 4Seasons Gen-
içten yanmalı motordan elektrikli güç-aktarma
sistemlerine geçişe işaret ediyor. Ayrıca yeni
3 kullanılacak. Volkswagen, ID. Buzz ve ailenin tamamen yük ve
elektronik mimarisiyle kapsamlı bir dijital kul- eşya taşımacılığına yönelik versiyonu ID.Buzz Cargo modellerinde
lanıcı deneyimi sağlıyor. Türkiye’de ilk olarak orijinal ekipman olarak Goodyear lastiklerini tercih ediyor. Volk-
E 220 d 4MATIC ve Türkiye için özel olarak swagen Ticari Araç’ın ikonik modeli T1’den, yani orijinal Bulli’den
üretilen E 180 motor seçenekleri sunulacak. ilham alan ve T1’in DNA'sını ve stilini günümüze taşıyan model, 77
Yeni E-Serisi, geleneksel üç hacimli sedan gö- kWh bataryasıyla 425 km (WLTP) menzile ulaşıyor. Modelin bu et-
vde orantılarına (Uzunluk: 4.949 mm, Genişlik: kileyici değere ulaşmasına, Goodyear'ın performanstan ödün ver-
1.880 mm, Yükseklik: 1.468 mm) sahip. Kısa meden yuvarlanma direncini en aza indirecek şekilde tasarlanan
ön aks uzantısına sahip otomobilde, uzun ka- lastik yelpazesi yardımcı oluyor. Goodyear, ID. Buzz serisine oriji-
putu oldukça geride konumlandırılan kokpit nal ekipman olarak yaz, kış ve dört mevsim lastikleri tedarik ede-
takip ediyor. Geride konumlandırılan arka kabin cek: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5, UltraGrip Performance+
tasarımı, kendisini uyumlu bir şekilde takip ve Vector 4Seasons Gen-3. Kuru ve ıslak hava koşullarındaki yol
eden bagaj uzantısına sahip. 2.961mm uzun- tutuşu için tercih edilen ve üstün konfor için tasarlanan Eagle F1
luğundaki aks mesafesi, bir önceki nesil E-Seri- Asymmetric 5, 18 inçlik donanımlar için sunulacak. Yağışlı havalar-
si’ne göre 22mm daha uzun. E180, 167 beygir Volkswagen’in ID. Buzz için da sağladığı yol tutuşunu ve etkileyici verimlilik değerlerini testle-
gücünde (25 kW) içten yanmalı benzinli moto- rde aldığı sonuçlarla kanıtlayan lastik, ID. Buzz’ın elektrik elektrikli
run yanısıra, 22 beygir gücünde (17 kW) elek- tercihi Goodyear oldu... güç aktarma organlarından gelen tahrik gücüne cevap verirken,
trik motoruyla, sadece dünya üzerinde sadece konforlu ve sessiz bir sürüşü de sunuyor.
Türkiye’de sunulacak.
Bu yıl 7.’si düzenlenen Türkiye Altın Marka Ödülleri’nde
Renault, Yılın Otomotiv Markası seçilirken, MAİS Genel
Müdürü Berk Çağdaş Yılın CEO’su ödülüne layık görüldü.
Markaların sektördeki başarılarını ve liderliğini tescil etme-
si açısından büyük önem taşıyan 7.Altın Marka Ödülleri,
Zorlu Raffles Hotel’de düzenlenen törenle sahiplerini bul-
du. Otomotiv sektörünün öncü markalarından Renault,
yenilikçi modelleri ve müşteri odaklı hizmet anlayışıyla öne
çıkarak, halk oylamasında Yılın Otomotiv Markası seçildi.
Törende, Yılın CEO’su ödülüne layık görülen MAİS Genel
Müdürü Berk Çağdaş büyük bir gurur duyduğunu belirter-
ek, “Müşterilerimizin memnuniyeti ve markamızı seçerken
40 bize duydukları güveni her zaman korumak için adım- 41
larımızı atıyoruz. Yeni lansman ataklarımız sırasında gelen
MAGAZINE.COM.TR 7. ALTIN MARKA ÖDÜLLERİ'NDEN daha da kuvvetlendirmemize etki edecek. Çok değerli bu MAGAZINE.COM.TR
bu ödüller, bize motivasyon kaynağı olacak ve iddiamızı
iki ödülü bizlere layık gören herkese teşekkürlerimi sunuy-
RENAULT'YA İKİ ÖDÜL
orum” dedi.
Citroën’in C segmentindeki tamamen elektrikli modelleri
ë-C4 ve ë-C4 X, 115 kW (156 HP) güç sunan yeni elek-
AUTOMOBILE Citroën ë-C4 ve ë-C4 X’de trikli motorve geliştirilmiş enerji yoğunluğuna sahip yeni 54 Honda, Avrupa pazarındaki elektrifikasyon sürecine ilişkin gelişmeleri Avrupa’daki ilk elektrikli scooter modeli EM1 e:, Honda’nın 2025 yılı- AUTOMOBILE
İkinci Dönem
kWsa batarya kombinasyonu sayesinde üstün sürüş keyfini
WLTP döngüsünde 420 km’ye varan menzil ile geliştiriyor.
Artan batarya kapasitesiile şarj süresini artırmazken, 100
kW hızlı şarj (DC) ile 30 dakikada %20’den %80’e şarj
ere göre; Honda’nın Avrupa’daki faaliyetlerinin global sürdürülebilirlik
biri olmasıyla öne çıkıyor. Gelişmeler kapsamında Honda Motor Eu-
olabiliyor. Sabit mıknatıslı senkron elektromotor yerini 115 aktardığı bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıda paylaşılan bilgil- na kadar dünya çapında tanıtmayı planladığı 10 yeni EV modelinden
kW veya 156 HP gücünde hibrit senkron elektromotora hedeflerine önemli katkılar sağlaması planlanıyor. SUV modeller ZR-V rope Kıdemli Başkan Yardımcısı Tom Gardner, Avrupa’da Civic e:HEV’in
(HSM) bırakıyor. Bu nedenle 15 kW (20 HP) ek güç sağlan- ve CR-V ile tamamen elektrikli e:Ny1 olmak üzere üç yeni otomobilin satışa sunulması ile ürün yelpazesinin tamamen elektrikli hale getiren
mış oluyor. Motor ayrıca ilk hareket anından itibaren 260 yanı sıra Honda’nın Avrupa’daki ilk elektrikli scooter modeli olan EM1 ilk bölge olduklarının paylaşırken; ikinci EV ve ilk elektrikli scooter dahil
Nm tork üretiyor. Günlük kullanıma uygun ë-C4 ve ë-C4 e: yollara çıkmaya hazırlanıyor. Honda’nın e:PROGRESS isimli enerji olmak üzere üç yeni SUV modelinin tüketicilerin beğenisine sunulması
X, farklı seyahat alışkanlıklarını karşılayan ve ulaşılabilir yönetimi hizmetinin de önemli ölçüde genişletilmesi planlanırken;ayrıca ile Honda’nın global sürdürülebilirlik hedefine önemli katkılar sağla-
bir elektrikli ulaşım çözümü sunuyor. Hem ë-C4 hem de Avrupalı tüketiciler içinyeni enerji hizmeti ürünleri de kullanıma sunula- nacağını söyledi. İngiltere’de hali hazırda Honda e: modeli için kullanılan
ë-C4 X modellerinde en üst donanım seviyesi olan Shine cak. Bu doğrultuda; Avrupa’da ilk kez hem tam hibrit hem de ilk plug-in uygun maliyetli ve sürdürülebilir evde şarj çözümü sunan temiz enerji
Bold ile sunulacak yeni ve daha güçlü 115 kW (156 HP) hibrit aktarma organı olan tamamen yeni ZR-V ve CR-V modellerinin hizmeti, yeni e:Ny1 ve plug-in hibrit CR-V sürücülerinin kullanımına da
elektrik motoru ve yeni 54 kWsa batarya daha fazla sürüş satışa sunulması planlanıyor. 412 kilometrelik sıfır emisyonlu menzili- sunulacak. İkinci aşamada da müşterilerin şarj ekosistemlerinde güneş
keyfi, menzil ve çok yönlü kullanım sağlıyor. Vites değişimi yle Honda’nın Avrupa'daki ikinci tam EV ürünü olan tamamen elektrikli enerjisinden faydalanabilmesi ve hizmetin Avrupa’da Honda dışındaki
olmayan akıcı ve keyifli sürüş, anında kullanılabilen 260 e:Ny1 modeli ile Avrupa'da en geniş otomobil ürün gamına ulaşılacak. markaların kullanıcıları arasında da yaygınlaştırılması hedefi bulunuyor.
Nm tork sayesinde hızlı tepki veren sürüş özellikleriyle Otomobilin yanı sıra 2023 yılının sonlarında satışa sunulması planlanan Takehiro Wada Honda’nın mobilite vizyonuna da genişleteceğini belirtti.
destekleniyor.
Automobile Magazine | HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS 2023 12.YIL