Page 112 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 112
WRC 2020 TURKEY MARMARIS
Elfyn Evans (GBR), Toyota Gazoo buydu. Önümüzdeki yarışlarda şampiyon-
Racing World Rally Team luk için mücadele etmeye devam ediliriz.
Röportajı; Beşinci sıradayız ve Sardunya için iyi bir
Soru: Elfyn, bugün çok dramatik bir gün. pozisyonumuz var.” Soru: Garip bir yıl
Kazandın ve maksimum puan almayı oldu ve çok fazla ralli olmadı. Kaç tane
başardın. Kendini nasıl hissediyorsun? daha yapılacağından emin değiliz. Yani
Cevap: “Tabii ki çok mutluyum, bunun zorlamaya devam etmeniz mi gerekiyor?
benim en tatlı galibiyetim olmadığını Cevap: “Matematiksel olarak bitene kadar
biliyorum. Asla bu şartlar altında kazanmak pes edecek bir adam değilim. Çok zorlay-
istemezsiniz. Elbette bunlar iyi puanlar acağım. Ben de kazanmak istiyorum. Çok
ve buraya tam olarak bunun için geldik. fazla açlığım var. Bu hafta sonu, özellikle
Burası bildiğimiz üzere biraz piyango Meksika ve Estonya’nın hayal kırıklıkların-
gibi. Bunu etkilemek için yapabileceğiniz dan sonra çok motiveydik. Sanırım bu
çok şey var. Bu sefer doğru taraftay- hafta sonu kazanmayı hak ettik. Ama
dık. Geçmişte şartlar lehimize değildi ve sonunda bizim değildi. Bir sonraki ralli için
karanlık olan taraftaydık. Bence bundan sabırsızlanıyoruz. Organizatörler ve FIA, bu
ötürü mutlu olmalıyız.” Soru: Bu sabahki ilk toz durumuna gerçekten dikkat etmeliler.
etapta büyük bir drama vardı. Bu dramanın Çünkü kimse için iyi değil. Kimse güvende
içinden sağ salim çıktın. İkinci dene- hissetmiyor. Bu tamamen bir şans mese-
mende bir lastik patlaması olabileceğini lesi, çünkü rüzgar size biraz daha fazla
düşündüğünü söyledin. Bu, otomobili iyi veya daha az görünürlük sağlayabilir. Bu
anlamandan mı kaynaklanıyor? Cevap: koşullarda şampiyona için mücadele etmek
Hayır, sanırım başlangıçtan önce arka de pek hoş değil. Bu, önemli bir nokta
tarafta bira darbe hissettim. Hemen arka ama bu hafta sonunun araçlar için de
tarafın kaymaya başladığı birkaç viraj çok sıcak olduğunu belirtmem gerekiyor.
olduğunu hissettim. Burada bir patlak Bence diğer tüm sürücüler bu konuda
olup olmadığından emin olmadığımı hemfikirler. Güneşten korunabilmek için Soru: Öğleden sonra etaplarına katıldığınızda Se-
söyledim. Devam ettik ve sonunda her pencerelere film çekilmesi için şikayet ediy- bastien Ogier’nin sadece birkaç saniye gerideydiniz.
şey yolundaydı.” Soru: Sonunda her şey orduk, özellikle de çok yavaş etaplarda çok Ogier yolda kaldığında ayağını biraz gazdan çektin
yolundaydı. Ama bu hafta sonu ne kadar sıcak sıcaklıklarda araca soğuk hava girişi mi? Cevap: Ayağımız gazdan çekmedim. Etaptaki
zor bir mücadeleydi? Cevap: “Tabii ki çok olmuyordu. Bu, odaklanmamız gereken ritmi değiştirmek istemedim. Bu yüzden zorlarken
zordu. Bugünkü uzun etabın ilk geçişi çok şeylerden biri. Bunu diğer sürücülere de taşların etrafından gitmek durumunda da kaldım.
zordu. Herkesin etrafında toz vardı ve Kalle söyledim ve bazıları da aynı fikirdeler. Bazı Şartlar, %100 zorlayamayacak kadar zorluydu. İlk
önümde lastik patlatmıştı ve fark sadece iki etapların sonunda ve araçtan inerken de geçişte her şey piyango gibiydi. Bunu biraz yönettim
dakikaydı, bu yüzden sürekli olarak tozun başım dönüyordu. Kendimi toparlamam ancak herhangi bir şey değişmezdi diye düşünüyo-
içindeydim. Sonuna kadar oldukça zordu, 10-15 dakikamı alıyordu. Fiziksel olarak rum. Yanımdaki iki sürücüyü yenemezdim. İyi bir
çünkü tozun içerisindesiniz, çok fazla viraj oldukça fit durumdayım ancak bu araçların strateji izlediğimizi düşünüyorum.” Soru: Bir sonraki
var. Oldukça stresliydi, ama bu koşullarda içi çok sıcak.” etkinliğin ne olacağını bilmeye daha yakın mısın? Cev-
başarılı olduğumuz için mutluyduk.” Soru: Sébastien Loeb (FRA), Hyundai Shell ap: Hâlâ soru aynı ve cevabım da aynı. Daha fazlasını
Şimdi 18 puan farkla şampiyonaya liderlik Mobis World Rally Team konuşmadık. Çok eğlendim ve çok keyif aldım. Bu
ediyorsun. Sezonun bu noktasında ne Röportajı; adamlarla savaşabildiğim için gurur duyuyorum. Bu,
kadar kritik? Cevap: “Böyle olması diğer Soru: Sana dönelim Seb. Üçüncü olarak
112 şekilde olmasından daha iyidir. Bunu çok podyuma çıktın, çok dramatik bir hafta yaklaşımımı değiştirmiyor ve sonraki ralliler hakkında
ekiple konuşmadım.” Soru: Bu yıl tekrar ralliye katıl-
fazla düşünmedim. Şimdi ile sezon sonu sonuydu. Sonunda her şey yolunda gitti mak ister misin? Cevap: Böyle bir sonucun ardından
arasında neler olacağını kim bilebilir?
mi? Cevap: “Bu hafta sonu inişler ve çıkışlar
MAGAZINE.COM.TR şey yine tepetaklak olabilir. Sonraki ralliler Çok karmaşık bir ralliydi. Lastikler için Neden olmasın?
bunu isteyeceğinize eminim. Araçta çok eğlendim.
vardı. Ama sonunda hâlâ podyumdayız.
Sonunda bir kez yarış dışı kalırsınız ve her
gerçekten sert ve çok zordu. İlk gün ralliye
için başımızı önümüze eğmeliyiz.”
şaşırtıcı şekilde liderlik ediyordum. Bunun
Thierry Neuville (BEL), Hyundai Shell
için mutluydum. Geri kalanı için iyi bir yol
Mobis World Rally Team
Röportajı;
pozisyonuna sahip olmak ve iyi bir ritim
yakalamak için mümkün olduğunca hızlı
Soru: Thierry, asla pes etmeyen yapın bu
AUTOMOBILE hafta sonu güçlü bir şekilde ortaya çıktı. başladım. İlk etaplardan sonra lider olmak
benim için inanılmazdı. Sonra sabah kötü
Tabii ki, bu sabah senin için hayal kırıklığı
lastik seçimi ile ikinci gün biraz daha kar-
oldu, ama çok güçlü şekilde geri döndün
ve Avantaj Etabı’nda beş puan daha aldın.
maşık hale geldi ve liderle olan teması biraz
Aklından neler geçiyor? Cevap: Açıkçası,
kaybettim. Sonrasında da etaplardan sağ
şu anda çok fazla hayal kırıklığı yaşıyorum.
Dürüst olmak gerekirse tüm hafta sonu salim çıkmaya çalıştım. Uzun etabı ikinci
geçişimde, lastiklerim tekrar bitti. Neyse
gerçekten güçlü bir performans sergiledik. ki Elfyn kadar değildi. Bu sabah tam gaz
Hızımız vardı ve büyük bir hata yap- başladık ama ortaya çıkan tozdan ötürü
madık. Lastikleri akıllı şekilde de yönettik. inanılmazdı. Etap koşulları bazen sürülebilir
Ne yazık ki bu sabah her şey bir araya değildi ve neredeyse herkesin durduğu
gelmedi. Etapta dikkatli şekilde sürmeye bilgisine sahip olduğumda, sürüşüme
çalışacağımızı biliyorduk ve tam olarak dikkat etmeye çalıştım ve herhangi bir risk
hedeflediğimiz gibi gidiyorduk. Diğer pek almadım, lastiğimin patlamasını istemedim.
çok sürücü gibi şans bizden yana değildi Sonrasında lastiğim patladı! Bilmediğim bir
ve lastik patlattık. Liderlik pozisyonunu yerden geldi. Tozun içinde hiçbir şey his-
kaybettik. Ama sonrasında ikinci sıraya setmedim. Neyse ki podyumda bitirebildik.
geri döndük ve beş Avantaj Etabı puanı Bu benim için harika bir sonuç. Sanırım
aldık. Bence bu hafta sonu pozitiflere takımlar şampiyonası için puanlar kazan-
odaklanmalıyız. Şampiyona liderlerine madı adına buradaydım ve sonuç Hyundai
biraz daha yaklaştık, ki ana hedefimiz de için o kadar da kötü değil.”
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020