Page 112 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 112

WRC 2020 TURKEY MARMARIS
        Elfyn Evans (GBR), Toyota Gazoo   buydu. Önümüzdeki yarışlarda şampiyon-
        Racing World Rally Team         luk için mücadele etmeye devam ediliriz.
        Röportajı;                      Beşinci sıradayız ve Sardunya için iyi bir
        Soru: Elfyn, bugün çok dramatik bir gün.   pozisyonumuz var.” Soru: Garip bir yıl
        Kazandın ve maksimum puan almayı   oldu ve çok fazla ralli olmadı. Kaç tane
        başardın. Kendini nasıl hissediyorsun?   daha yapılacağından emin değiliz. Yani
        Cevap: “Tabii ki çok mutluyum, bunun   zorlamaya devam etmeniz mi gerekiyor?
        benim en tatlı galibiyetim olmadığını   Cevap: “Matematiksel olarak bitene kadar
        biliyorum. Asla bu şartlar altında kazanmak   pes edecek bir adam değilim. Çok zorlay-
        istemezsiniz. Elbette bunlar iyi puanlar   acağım. Ben de kazanmak istiyorum. Çok
        ve buraya tam olarak bunun için geldik.   fazla açlığım var. Bu hafta sonu, özellikle
        Burası bildiğimiz üzere biraz piyango   Meksika ve Estonya’nın hayal kırıklıkların-
        gibi. Bunu etkilemek için yapabileceğiniz   dan sonra çok motiveydik. Sanırım bu
        çok şey var. Bu sefer doğru taraftay-  hafta sonu kazanmayı hak ettik. Ama
        dık. Geçmişte şartlar lehimize değildi ve   sonunda bizim değildi. Bir sonraki ralli için
        karanlık olan taraftaydık. Bence bundan   sabırsızlanıyoruz. Organizatörler ve FIA, bu
        ötürü mutlu olmalıyız.” Soru: Bu sabahki ilk   toz durumuna gerçekten dikkat etmeliler.
        etapta büyük bir drama vardı. Bu dramanın   Çünkü kimse için iyi değil. Kimse güvende
        içinden sağ salim çıktın. İkinci dene-  hissetmiyor. Bu tamamen bir şans mese-
        mende bir lastik patlaması olabileceğini   lesi, çünkü rüzgar size biraz daha fazla
        düşündüğünü söyledin. Bu, otomobili iyi   veya daha az görünürlük sağlayabilir. Bu
        anlamandan mı kaynaklanıyor? Cevap:   koşullarda şampiyona için mücadele etmek
        Hayır, sanırım başlangıçtan önce arka   de pek hoş değil. Bu, önemli bir nokta
        tarafta bira darbe hissettim. Hemen arka   ama bu hafta sonunun araçlar için de
        tarafın kaymaya başladığı birkaç viraj   çok sıcak olduğunu belirtmem gerekiyor.
        olduğunu hissettim. Burada bir patlak   Bence diğer tüm sürücüler bu konuda
        olup olmadığından emin olmadığımı   hemfikirler. Güneşten korunabilmek için   Soru: Öğleden sonra etaplarına katıldığınızda Se-
        söyledim. Devam ettik ve sonunda her   pencerelere film çekilmesi için şikayet ediy-  bastien Ogier’nin sadece birkaç saniye gerideydiniz.
        şey yolundaydı.” Soru: Sonunda her şey   orduk, özellikle de çok yavaş etaplarda çok   Ogier yolda kaldığında ayağını biraz gazdan çektin
        yolundaydı. Ama bu hafta sonu ne kadar   sıcak sıcaklıklarda araca soğuk hava girişi   mi? Cevap: Ayağımız gazdan çekmedim. Etaptaki
        zor bir mücadeleydi? Cevap:  “Tabii ki çok   olmuyordu. Bu, odaklanmamız gereken   ritmi değiştirmek istemedim. Bu yüzden zorlarken
        zordu. Bugünkü uzun etabın ilk geçişi çok   şeylerden biri. Bunu diğer sürücülere de   taşların etrafından gitmek durumunda da kaldım.
        zordu. Herkesin etrafında toz vardı ve Kalle   söyledim ve bazıları da aynı fikirdeler. Bazı   Şartlar, %100 zorlayamayacak kadar zorluydu. İlk
        önümde lastik patlatmıştı ve fark sadece iki   etapların sonunda ve araçtan inerken de   geçişte her şey piyango gibiydi. Bunu biraz yönettim
        dakikaydı, bu yüzden sürekli olarak tozun   başım dönüyordu. Kendimi toparlamam   ancak herhangi bir şey değişmezdi diye düşünüyo-
        içindeydim. Sonuna kadar oldukça zordu,   10-15 dakikamı alıyordu. Fiziksel olarak   rum. Yanımdaki iki sürücüyü yenemezdim. İyi bir
        çünkü tozun içerisindesiniz, çok fazla viraj   oldukça fit durumdayım ancak bu araçların   strateji izlediğimizi düşünüyorum.” Soru: Bir sonraki
        var. Oldukça stresliydi, ama bu koşullarda   içi çok sıcak.”           etkinliğin ne olacağını bilmeye daha yakın mısın? Cev-
        başarılı olduğumuz için mutluyduk.” Soru:    Sébastien Loeb (FRA), Hyundai Shell   ap: Hâlâ soru aynı ve cevabım da aynı. Daha fazlasını
        Şimdi 18 puan farkla şampiyonaya liderlik   Mobis World Rally Team     konuşmadık. Çok eğlendim ve çok keyif aldım. Bu
        ediyorsun. Sezonun bu noktasında ne   Röportajı;                       adamlarla savaşabildiğim için gurur duyuyorum. Bu,
        kadar kritik? Cevap: “Böyle olması diğer   Soru: Sana dönelim Seb. Üçüncü olarak
   112  şekilde olmasından daha iyidir. Bunu çok   podyuma çıktın, çok dramatik bir hafta   yaklaşımımı değiştirmiyor ve sonraki ralliler hakkında
                                                                               ekiple konuşmadım.” Soru: Bu yıl tekrar ralliye katıl-
        fazla düşünmedim. Şimdi ile sezon sonu   sonuydu. Sonunda her şey yolunda gitti   mak ister misin? Cevap:  Böyle bir sonucun ardından
        arasında neler olacağını kim bilebilir?
                                        mi? Cevap: “Bu hafta sonu inişler ve çıkışlar
      MAGAZINE.COM.TR  şey yine tepetaklak olabilir. Sonraki ralliler   Çok karmaşık bir ralliydi. Lastikler için   Neden olmasın?
                                                                               bunu isteyeceğinize eminim. Araçta çok eğlendim.
                                        vardı. Ama sonunda hâlâ podyumdayız.
        Sonunda bir kez yarış dışı kalırsınız ve her
                                        gerçekten sert ve çok zordu. İlk gün ralliye
        için başımızı önümüze eğmeliyiz.”
                                        şaşırtıcı şekilde liderlik ediyordum. Bunun
        Thierry Neuville (BEL), Hyundai Shell
                                        için mutluydum. Geri kalanı için iyi bir yol
        Mobis World Rally Team
        Röportajı;
                                        pozisyonuna sahip olmak ve iyi bir ritim
                                        yakalamak için mümkün olduğunca hızlı
        Soru: Thierry, asla pes etmeyen yapın bu
      AUTOMOBILE  hafta sonu güçlü bir şekilde ortaya çıktı.   başladım. İlk etaplardan sonra lider olmak
                                        benim için inanılmazdı. Sonra sabah kötü
        Tabii ki, bu sabah senin için hayal kırıklığı
                                        lastik seçimi ile ikinci gün biraz daha kar-
        oldu, ama çok güçlü şekilde geri döndün
        ve Avantaj Etabı’nda beş puan daha aldın.
                                        maşık hale geldi ve liderle olan teması biraz
        Aklından neler geçiyor? Cevap: Açıkçası,
                                        kaybettim. Sonrasında da etaplardan sağ
        şu anda çok fazla hayal kırıklığı yaşıyorum.
        Dürüst olmak gerekirse tüm hafta sonu   salim çıkmaya çalıştım. Uzun etabı ikinci
                                        geçişimde, lastiklerim tekrar bitti. Neyse
        gerçekten güçlü bir performans sergiledik.   ki Elfyn kadar değildi. Bu sabah tam gaz
        Hızımız vardı ve büyük bir hata yap-  başladık ama ortaya çıkan tozdan ötürü
        madık. Lastikleri akıllı şekilde de yönettik.   inanılmazdı. Etap koşulları bazen sürülebilir
        Ne yazık ki bu sabah her şey bir araya   değildi ve neredeyse herkesin durduğu
        gelmedi. Etapta dikkatli şekilde sürmeye   bilgisine sahip olduğumda, sürüşüme
        çalışacağımızı biliyorduk ve tam olarak   dikkat etmeye çalıştım ve herhangi bir risk
        hedeflediğimiz gibi gidiyorduk. Diğer pek   almadım, lastiğimin patlamasını istemedim.
        çok sürücü gibi şans bizden yana değildi   Sonrasında lastiğim patladı! Bilmediğim bir
        ve lastik patlattık. Liderlik pozisyonunu   yerden geldi. Tozun içinde hiçbir şey his-
        kaybettik. Ama sonrasında ikinci sıraya   setmedim. Neyse ki podyumda bitirebildik.
        geri döndük ve beş Avantaj Etabı puanı   Bu benim için harika bir sonuç. Sanırım
        aldık. Bence bu hafta sonu pozitiflere   takımlar şampiyonası için puanlar kazan-
        odaklanmalıyız. Şampiyona liderlerine   madı adına buradaydım ve sonuç Hyundai
        biraz daha yaklaştık, ki ana hedefimiz de   için o kadar da kötü değil.”
      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117