Page 110 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 110
WRC 2020 TURKEY MARMARIS
Rallinin en uzun etabı olan Çetibeli’de korurken, WRC3 kategorisinde Kajeta-
(38,15 km) düzenlenen iki etaptan ilki nowicz’in liderliği vardı. Evans Marmaris
pek çok olaya ev sahipliği yaptı. Etabın 1 etabı öncesinde Ogier’e karşı 46.9
başından sonuna kadar sürücüler so- saniyelik bir avantaja sahipti. Neuville’in
runlarla boğuşmak zorunda kaldılar. de 47.7 saniye önünde yer aldı. Diğer
Etap sabah erken saatlerde başladığı tarafta Loeb de Neuville’in 4.7 saniye
için, diğer etaplara kıyasla hava daha ardında kaldı. Marmaris 1 etabının en
soğuktu. Sürüşe ilk başlayan isimler hızlısı Neuville’di ve Evans ile arasındaki
Pierre Louis Loubet ve Ott Tanak’tı. Tel- farkı 42.2 saniyeye indirmeyi başardı ve
siz sorunları, 21. sırada yer alan Eston- ikinci sıraya çıktı. Genel klasmanda ikinci
yalı sürücüyü etabın başında olumsuz sırada yer alan Neuville’in 4 saniye ardın-
etkiledi. Dünya Şampiyonu, etabı 29 da- da Ogier yer alırken, Ogier’in 5.2 sani-
kika 10.5 saniyede tamamladı. Loubet, ye ardında da Loeb yer aldı. Tidemand
teknik problemlerden ötürü 24.6. kilome- ve Kajetanowicz, WRC2 ve WRC3’ü
trede durdu ve ralliye veda etti. Suninen kontrol altında götürdüler. WRC2’nin
sol arka süspansiyonuna zarar verirken, en hızlı ismi Adrien Pourmaux olurken,
hem Rovanperä hem de Lappi, lastik WRC3’te Kajetan Kajetanowicz ilk sıra-
patlattıkları için kısa süreliğine durmak da yer aldı. Günün son etabı olan Avantaj
zorunda kaldılar. Neuville güne Loeb ve Etabı’nda fazladan beş puanı kazanmak
Ogier’e karşı 33,2 saniyelik bir avanta- için kıyasıya bir rekabet vardı. Başlangıç-
jla başlamıştı. Yoldan kalkan toz, tüm ta Tanak 4 dakika 20.8 saniye ile en
sürücüler için zorluklara yol açtı ve dra- hızlı zamanı yaptı. Ancak Neuville daha
ma hız kesmeden devam etti. Elfyn Ev- iyi bir tempoya sahipti ve liderliği almayı
ans, diğer sürücülere kıyasla çok daha iyi başardı. Evans, kalan kısımda Belçikalı
bir zamana sahipti ve liderliğe yükseldi. sürücüyü geçemedi ve Neuville etabı ilk
Lastik patlatan Ogier ise durmak ve pat- sırada tamamladı. Tanak ikinci olurken,
lak lastiği değiştirmek zorunda kaldı. 90 Rovanpera üçüncü ve Evans dördüncü
saniyelik zaman kaybından ötürü genel oldu. Loeb de bu etabı beşinci bitirdi. Bu
klasmanda Evans’ın 46.9 saniye gerisine isimiler sırasıyla 5-4-3-2-1 puan aldılar.
düştü. Lider Neuville, lastiğin patlamasını WRC2 sınıfında Pontus Tidemand en
önlemek amacıyla temkinli şekilde sürdü. hızlı zamanı yaparken, WRC3’te Marcu
Ancak 25.2. kilometrede lastik patlattı ve Bulacia en hızlı isimdi. Türkiye Rallisi,
lastiği değiştirmek zorunda kaldı. Etabı T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türki-
altıncı sırada bitirdi ve genel klasmanda ye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı
üçüncü sıraya geriledi. Takım arkadaşı ve Spor Toto’nun değerli destekleriyle
ve efsane ralli sürücüsü Loeb de las- gerçekleştiriliyor. Etkinliğin sponsorları
tik patlattı ve etabı adeta harap olmuş arasında AVIS, Grand Yazıcı Club Tur-
lastiklerle tamamladı. Bundan ötürü de ban, TurkYacht, Pilotcar, Ahu Hastanesi,
genel klasmanda dördüncülüğe gerile- Mr. No Dardanel, Auto Club ve Marmaris
di. Tidemand WRC2 sınıfında liderliğini Belediyesi yer aldılar.
110
MAGAZINE.COM.TR
AUTOMOBILE
Automobile Magazine | FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020