Page 110 - Automobile Magazine - 9.YIL Özel Kasım Sayısı Türkçe-İngilizce E-Dergi.
P. 110

WRC 2020 TURKEY MARMARIS
         Rallinin en uzun etabı olan Çetibeli’de   korurken, WRC3 kategorisinde Kajeta-
         (38,15 km) düzenlenen iki etaptan ilki   nowicz’in liderliği vardı. Evans Marmaris
         pek çok olaya ev sahipliği yaptı. Etabın   1 etabı öncesinde Ogier’e karşı 46.9
         başından sonuna kadar sürücüler so-  saniyelik bir avantaja sahipti. Neuville’in
         runlarla boğuşmak zorunda kaldılar.   de 47.7 saniye önünde yer aldı. Diğer
         Etap sabah erken saatlerde başladığı   tarafta Loeb de Neuville’in 4.7 saniye
         için, diğer etaplara kıyasla hava daha   ardında kaldı. Marmaris 1 etabının en
         soğuktu.  Sürüşe  ilk  başlayan  isimler   hızlısı Neuville’di ve Evans ile arasındaki
         Pierre Louis Loubet ve Ott Tanak’tı. Tel-  farkı 42.2 saniyeye indirmeyi başardı ve
         siz sorunları, 21. sırada yer alan Eston-  ikinci sıraya çıktı. Genel klasmanda ikinci
         yalı sürücüyü etabın başında olumsuz   sırada yer alan Neuville’in 4 saniye ardın-
         etkiledi. Dünya Şampiyonu, etabı 29 da-  da Ogier yer alırken, Ogier’in 5.2 sani-
         kika 10.5 saniyede tamamladı. Loubet,   ye ardında da Loeb yer aldı. Tidemand
         teknik problemlerden ötürü 24.6. kilome-  ve Kajetanowicz, WRC2 ve WRC3’ü
         trede durdu ve ralliye veda etti. Suninen   kontrol altında götürdüler. WRC2’nin
         sol arka süspansiyonuna zarar verirken,   en hızlı ismi Adrien Pourmaux olurken,
         hem Rovanperä hem de Lappi, lastik   WRC3’te Kajetan Kajetanowicz ilk sıra-
         patlattıkları için kısa süreliğine durmak   da yer aldı. Günün son etabı olan Avantaj
         zorunda kaldılar. Neuville güne Loeb ve   Etabı’nda fazladan beş puanı kazanmak
         Ogier’e karşı 33,2 saniyelik bir avanta-  için kıyasıya bir rekabet vardı. Başlangıç-
         jla başlamıştı. Yoldan kalkan toz, tüm   ta Tanak 4 dakika 20.8 saniye ile  en
         sürücüler için zorluklara yol açtı ve dra-  hızlı zamanı yaptı. Ancak Neuville daha
         ma hız kesmeden devam etti. Elfyn Ev-  iyi bir tempoya sahipti ve liderliği almayı
         ans, diğer sürücülere kıyasla çok daha iyi   başardı. Evans, kalan kısımda Belçikalı
         bir zamana sahipti ve liderliğe yükseldi.   sürücüyü geçemedi ve Neuville etabı ilk
         Lastik patlatan Ogier ise durmak ve pat-  sırada tamamladı. Tanak ikinci olurken,
         lak lastiği değiştirmek zorunda kaldı. 90   Rovanpera üçüncü ve Evans dördüncü
         saniyelik  zaman  kaybından  ötürü genel   oldu. Loeb de bu etabı beşinci bitirdi. Bu
         klasmanda Evans’ın 46.9 saniye gerisine   isimiler sırasıyla 5-4-3-2-1 puan aldılar.
         düştü. Lider Neuville, lastiğin patlamasını   WRC2  sınıfında  Pontus  Tidemand  en
         önlemek amacıyla temkinli şekilde sürdü.   hızlı zamanı yaparken, WRC3’te Marcu
         Ancak 25.2. kilometrede lastik patlattı ve   Bulacia en hızlı isimdi. Türkiye Rallisi,
         lastiği değiştirmek zorunda kaldı. Etabı   T.C. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Türki-
         altıncı sırada bitirdi ve genel klasmanda   ye Turizm Tanıtma ve Geliştirme Ajansı
         üçüncü  sıraya  geriledi.  Takım  arkadaşı   ve Spor Toto’nun değerli destekleriyle
         ve efsane ralli sürücüsü Loeb de las-  gerçekleştiriliyor. Etkinliğin sponsorları
         tik patlattı ve etabı adeta harap olmuş   arasında AVIS, Grand Yazıcı Club Tur-
         lastiklerle tamamladı. Bundan ötürü de   ban, TurkYacht, Pilotcar, Ahu Hastanesi,
         genel klasmanda dördüncülüğe gerile-  Mr. No Dardanel, Auto Club ve Marmaris
         di. Tidemand WRC2 sınıfında liderliğini   Belediyesi yer aldılar.

   110

      MAGAZINE.COM.TR








      AUTOMOBILE


























      Automobile Magazine  |  FORMULA 1 TURKISH GRAND PRIX 2020
   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115