Bosch’tan motosiklet sürücüleri için ‘dijital zırh’

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Mercedes-Benz Yeni Vito Select Plus!

Yazı ve Fotoğraf: U. Özgür Sunay Mercedes-Benz Yeni Vito Select Plus, gelişmiş güvenlik donanımları, yüksek motor gücü, yeni nesil şanzımanı...

Soylu Dünya Üçüncüsü Oldu

Tecrübeli ralli pilotu Uğur Soylu, 28 ekibin yer aldığı FIA Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) Master klasmanını Hırvatistan, İtalya, Polonya, Letonya, Finlandiya...

Mazda Los Angeles Otomobil Fuarı’nda yeni amiral gemisi modelini tanıtacak

Mazda Motor Corporation en ufak ayrıntısına kadar yeniden tasarlanmış ve geliştirilmiş olan Mazda6 sedanı önümüzdeki Los Angeles Otomobil Fuarı'nda...

Trafikte 2 Milyonun Üzerinde Şirket Aracı Var

Filo sektörünün mevcut durumuna ve geleceğine ışık tutmak amacıyla, TEB Arval’in desteği ile gerçekleştirilen CVO Barometre araştırmasının 2016 yılı...

Stuttgart, Almanya – Motosiklet sürücüleri, bir kaza durumunda otomobil sürücülerine oranla 18 kat daha fazla ölüm riski taşıyarak, en riskli karayolu kullanıcıları arasında yer alıyor. Geçtiğimiz yıl, sadece Almanya’da yaklaşık 30.000 motosiklet kazası oldu ve bu kazalardan yaklaşık 600’ü ölümle sonuçlandı. Bunun ana nedenlerinden biri, motosiklet sürücülerinin hem kavşaklarda hem de geçiş sırasında karayolu trafiğinde genellikle gözden kaçırılması.

 Bu gidişatı değiştirmek isteyen Bosch, iş ortakları Autotalks, Cohda Wireless ve Ducati ile birlikte bir prototip akıllı çözüm geliştirdi. Bosch Yönetim Kurulu Üyesi Dr. Dirk Hoheisel, “Motosiklet sürücüleri için bir dijital koruyucu zırh oluşturarak motosikletlerin ve otomobillerin birbirleriyle iletişim kurmasını sağlıyoruz. Amacımız tehlikeli durumların ilk anda meydana gelmesini önlemek.” dedi.

 1498814620_Bosch_DijitalZirh_3

Motosiklet ve otomobiller birbirleriyle iletişim kuracak

Bosch kaza araştırmasının tahminlerine göre, motosikletlerin ve otomobillerin birbirleriyle iletişim kurması, motosiklet kazalarını yaklaşık üçte bir oranda önleyebilir. Dr. Hoheisel, “ABS ve motosiklet denge kontrolü gibi emniyet sistemleri aracılığıyla Bosch, motosiklet sürmeyi çok daha emniyetli bir hale getirdi. Şimdi motosikletleri birbirine bağlayarak, bu emniyeti bir üst seviyeye taşıyoruz” dedi.

 1498814620_BoschDijitalZirh_7

Bosch’un geliştirdiği sistem şu şekilde çalışıyor: Saniyenin onda biri kadar bir sürede, birkaç yüz metre çapındaki araçlar, araç türleri, hız, pozisyon ve seyahat yönü hakkında bilgi alışverişi yapıyor. Sürücüler veya araçlarının sensörleri bir motosikleti görmeden çok önce bu teknoloji, daha defansif bir sürüş stratejisi benimsemelerini sağlayarak otomobil sürücülerini bir motosikletin yaklaştığı konusunda bilgilendiriyor. Örneğin; birden fazla şeritli yolda bir motosiklet bir otomobile yaklaştığında, otomobilin kör noktasına girdiğinde veya otomobili geçmek için şerit değiştirdiğinde tipik tehlikeli durumlar meydana gelebiliyor. Sistem tehlikeli bir durum potansiyeli tespit ettiğinde, alarm çalarak ve gösterge tablosunda bir uyarı bildiriminde bulunarak motosiklet sürücüsünü veya otomobil sürücüsünü uyarıyor. Bu şekilde, tüm karayolu kullanıcıları, kazaları önlemeye aktif bir şekilde yardımcı olan temel bilgileri alabiliyor.

 

Araçlar, birkaç milisaniye içerisinde bilgi alışverişi yapıyor

Motosikletler ve otomobiller arasında veri alışverişinin dayanağı olarak herkese açık WLAN standardı (ITS G5) kullanılıyor. Verici ve alıcı arasında sadece birkaç milisaniyelik iletim süresi, karayolu kullanıcılarının trafik durumuyla ilgili önemli bilgiler üretebileceği ve iletebileceği anlamına geliyor. Park etmiş veya rölantide çalışan araçlar da çevrelerindeki alıcılara veri iletiyor. Daha uzaktaki motosiklet sürücülerinin ve otomobil sürücülerinin gerekli bilgileri güvenilir bir şekilde alabilmesini sağlamak için teknoloji, bilgileri otomatik olarak bir araçtan diğer araca ileten çoklu sekme (multi-hopping) kullanıyor. Bu nedenle kritik durumlarda tüm karayolu kullanıcıları neler olduğunu biliyor ve öncesinde uygun tedbiri alabiliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...