BMW i8’in plug-in-hybrid motor sistemi dünyanın önde gelen “Engine Of The Year (Uluslararası Yılın Motoru)” yarışmasında kendi kategorisinde üst üste dördüncü kez birinci oldu.
2014’te pazara sunulan BMW i8’in motor teknolojisi, bu önemli ve prestijli yarışmada 2014’ten beri her yıl kendi kategorisinde zirvede yer aldı. BMW i8 pazara sunulduğu ilk sene en iyi yeni motor ve genel klasman ödüllerini kazandı. Plug-in-hybrid motor sisteminin ödüllerdeki en son başarısı, bir kez daha BMW i8’in motor teknolojisinin genel standartların ne kadar ilerisinde olduğunu gösteriyor. Geleceğin spor otomobili BMW i8, pazara sunulmasından bu yana dünyanın en çok satan PHEV spor otomobili oldu. BMW i3 ve BMW i8, günümüzde nelerin başarılabileceğinin iyi bir ifadesi olarak BMW Group model yelpazesinin iki farklı ucunda duruyor. Şimdi de bu modellerin teknolojik alt yapıları, BMW’nin temel modellerinde kullanılmaya başlandı.
Yakın zamanda güncellenmiş olan BMW i8, sürücülere spor otomobil performansı sunarken aynı zamanda daha küçük modellerden beklenen yakıt tüketim değerlerine sahiptir. BMW i8’deki üç silindirli içten yanmalı motor 231 HP güç üretir ve arka tekerlekleri tahrik eder. Gücü 143 HP’ye yükseltilen elektrikli motor, enerjisini (geleneksel ev tipi elektrik prizinden şarj edilebilen) lityum iyon bataryadan alır ve ürettiği gücü ön akslara aktarır. BMW Group tarafından geliştirilen ve üretilen modele özgü bu plug-in-hybrid motor sistemi, AB test döngüsüne göre yaklaşık 55 kilometre tamamen elektrikli sürüş menzili sunar.
Ön aks üzerindeki elektrikli motor ve arkadaki içten yanmalı motor kombinasyonu, otomobili yola yapıştıran bir dört çeker kuvveti yaratır. Bu motor kombinasyonunun avantajı, özellikle yüksek hızda ve dinamik sürüşle dönülen virajlarda görülebilir.
İki motordan, daha güçlü olanı arka tekerleklere güç sağlar ve BMW’nin meşhur sürüş keyfi ile verimliliğini, hibrit sistemin elektrik destekli gücüyle bir araya getirir. BMW i8, 0’dan 100 km’ye yalnızca 4,4 saniyede ulaşır. Buna rağmen plug-in-hybrid otomobiller için olan AB test döngüsüne göre, BMW i8 Roadster’ın ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 2,0 litre, elektrik tüketimi ise 14,5 kWh’tir. CO2emisyonu kilometre başına 46 gramdır. BMW i8 Coupé’nin ortalama yakıt tüketimi 100 kilometrede 1,8 litre, elektrik tüketimi ise 14,0 kWh’tir. Bu da kilometre başına 42 gram CO2emisyonu anlamına gelir.
Engine Of TheYearbu yıl 20. yılını kutluyor. Bu süre boyunca BMW Group için geliştirilen motorlar, toplam 69 birincilik ve klasman birinciliği kazandı. Uzmanlardan oluşan bağımsız bir jürinin çeşitli kategorilerde en iyi motorları seçtiği programda, bu yıl 31 ülkeden 70 otomotiv gazetecisi jüride yer aldı. Kazananların ödülleri, 5 Haziran 2018 Salı günü Stuttgart’taki Engine Expo fuarında verildi.
BMW i8 Roadster: Ortalama yakıt tüketimi 2,0 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,5 kWh/100 km, ortalama CO2emisyonu 46 gr/km
BMW i8 Coupe: Ortalama yakıt tüketimi 1,8 l/100 km, ortalama elektrik gücü tüketimi 14,0 kWh/100 km, ortalama CO2emisyonu 42 gr/km),