Binek Araç Şasi Bakımı…?

®
Çok Okunanlar

Varil başına 88.02 dolarlık kapanış fiyatından %0.21 arttı

Petrol fiyatları, ABD stoklarındaki düşüş ve Orta Doğu'daki gerginlikler üzerine yükseldi - ABD'nin ticari ham petrol stoklarındaki düşüş ve Orta...

Ford Otosan Ekosistemdeki Liderliğini Sürdürüyor

”Gelecek Şimdi” vizyonu ile ortaya koyduğu uzun dönemli sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda tüm ekosistemde dönüşümün öncüsü olma amacıyla faaliyetlerini sürdüren...

“Türkiye, globalde Uber’in öncelikli ülkelerinden birisi”

Bahadırlı, Sakarya'nın Sapanca ilçesinde düzenlenen Uludağ Ekonomi Zirvesi'nde, şirketin global ve Türkiye hedeflerine ilişkin soruları yanıtladı. Türkiye'de şu anda sadece...

Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı

Otomotiv sektörü, üretim ve ihracat hacmini her geçen gün artırarak Türkiye’nin dış ticaretinin gelişmesine ve ekonomik büyümesine katkıda bulunurken,...

Araç bakımını ihmal etmeleri halinde tatilciler tatillerini kısa kesmek zorunda kalabilirler. Arabanın arızalanması zaten yeterince kötü bir durumdur, fakat kötü sürüş koşullarında bakımı iyi yapılmamış bir araç kötü sonuçların doğmasına sebebiyet verebilir. Şasi parçaları ağır stres durumlarında arızalanabilir, modern sürüş yardım sistemleri ile bile tam yüklü bir aracı kontrol etmeyi imkansız hale getirebilir. O nedenle arızalı parçalar çok büyük bir risk teşkil eder.

ZF Aftermarket

Binek Araç Uzmanımızın Söyledikleri:

“Ani frenleme veya hızlı manevralar gibi kritik durumlarda, eskimiş veya arızalı parçaların çok dramatik bir etkisi söz konusudur. Durma mesafesi uzar, ıslak bir zeminde kayma daha çabuk oluşur ve elektronik denge programı bile aracın yoldan çıkmasını engelleyemez.”

Arızalı binek araç şasi parçaları – hafife alınan bir risk

Binek araçlarda özellikle arızalı amortisörler yüksek risk taşır ve sürüş kabiliyeti üzerinde önemli bir etkisi vardır. Durma mesafesini, yola uygunluğu ve ESP ve ABS sistemlerinin etkinliğini de etkiler. Uzmanlara göre, Almanya’da kayıtlı tüm binek araçların yaklaşık %15’i tatilde eski veya arızalı amortisörlerle kullanılıyor.

Sürücü, yavaş yavaş oluşan farka alışır ve aşınma ve eskimeyi fark etmez. Arızalı amortisörler çoğu zaman, rot kolları veya küresel mafsallar gibi şasi ve direksiyon parçalarının da vaktinden önce eskimesine veya arızalanmasına sebep olur, ki bu da direksiyon hassaslığı ve güvenli araç hakimiyetinin artık tam olarak mümkün olmayacağı anlamına gelir.

Servis müşterilerine karşı ZF Aftermarket’ın kilit argümanı güvenliktir

ZF Aftermarket, servislere yüksek kilometreli binek araç sürücülerine kilit şasi parçalarının periyodik olarak, özellikle de tatil döneminden önce kontrol etmesinin ne kadar önemli olduğunu anlatmalarını tavsiye etmektedir. Ayrıca, en geç 80.000 kilometreden sonra ve sonrasında da her 20.000 km’de binek araç parçalarının işlevlerinin bir serviste kontrol ettirilmesi tavsiye edilir ve gerekir. Bu sayede arızalı parçalar, SACHS amortisörleri ve LEMFÖRDER şasi ve direksiyon parçaları gibi ZF’nin OE kalitesindeki ürünleri ile vaktinde değiştirilebilir.

Araçla tatile gitmeden önce serviste kapsamlı bir kontrol yapılması ve profesyonel tavsiye almak, arıcın güvenliğini sağlamakla kalmaz aynı zamanda daha sonra ortaya çıkabilecek masrafların da önüne geçer, müşteri memnuniyetiyle müşterilerin tekrar gelmelerini garanti eder. Satış sonrası uzman ZF Aftermarket, pratik eğitim kurslarından teknik eğitime ve servis konseptlerine kadar çok çeşitli hizmetler sunmaktadır.

Son Haberler

Petrol Fiyatları Pazartesi günü geriledi…

Petrol fiyatları, Orta Doğu'daki ateşkes umutları ve ABD Merkez Bankası'nın (Fed) faiz indirimlerinin zamanlamasına ilişkin artan belirsizlikler nedeniyle Pazartesi...

Diğer Haberler