Türkiye’de üretilen ve henüz konsept aşamasındayken bile katıldığı tüm fuarlarda bütün ilgiyi üzerinde toplayan Toyota C-HR’a tüm dünyadan büyük talep var. Türkiye’den ABD ve Kanada da dahil olmak üzere dünyanın 61 ülkesine ihraç edilecek olan Toyota C-HR’a Avrupalıların talebi ise büyük boyutlara ulaştı. Toyota C-HR için sıraya giren Avrupalılar, gelecek yıl için Türkiye’de üretilen Toyota C-HR’dan 100 bin adet istiyorlar. Başında Türk mühendis Mehmet Fatih Kale’nin bulunduğu bir ekip tarafından “standartların dışında” bir iç tasarımla sunulan Toyota C-HR, dokunsal kalitenin en mükemmel örneğini veriyor.
Avrupa ülkeleri için üretilmesi planlanan ancak, ilhamını elmastan alan iç ve dış tasarımı, teknolojisi, üst düzey donanımı ve konforuyla segmentine yeni bir soluk getiren Toyota C-HR’a tüm dünyadan gelen talepler büyük boyutlara ulaştı. Türkiye’de üretilen, Amerika ve Kanada da dahil olmak üzere 61 ülkeye ihraç edilmeye başlanan Toyota C-HR’ın satışa sunulduğu Avrupa ülkelerinde adeta “kapış kapış” gittiği belirtiliyor. Avrupa ülkeleri, müşterileri için 2017 yılında 100 bin adetlik Toyota C-HR hedefliyor.
Toyota C-HR’da Türk İmzası
Tüm dünyanın büyük ilgi gösterdiği Toyota C-HR’ın iç tasarımda bir Türk mühendisin de imzası bulunuyor. 10 yıldır Toyota Avrupa’da görev alan Kıdemli Mühendis Mehmet Fatih Kale, C-HR’ın iç tasarımı için standartların dışında çalıştıklarını ve dokunsal kaliteye büyük önem verdiklerini söyledi. 34 yaşındaki başarılı mühendis Kale “Toyota C-HR’ı Avrupa için tasarladık ancak iç tasarım o kadar çok beğenildi ki ana merkez Japonya bile Ar-Ge için know how’ı benim bölümümden almak istiyor” dedi. Toyota C-HR’ın iç tasarımda benzersiz özelliklere sahip çok fazla parça olduğunu da kaydeden Kıdemli Mühendis Mehmet Fatih Kale şunları söyledi;
“Ortaya çıkan ilk konseptin üretime kadar korunması kolay bir süreç değil. Toyota C-HR üretime kadar hemen hemen korundu. Çok efor sarfettik ve ortaya dokunsal kalite anlamında mükemmel bir otomobil çıktı. Başlangıçta aracı Avrupalı müşteriler için tasarlamıştık. Onların ne istediklerini ve dokunsal kaliteden ne beklediklerini biliyorduk. Bütün bunları en ince ayrıntısına kadar bir kuyumcu titizliği ile Toyota C-HR’a uyguladık. Şimdi görüyoruz ki crossover segmentinde iç tasarımı ve tüm malzemeleriyle benzersiz bir otomobil üretilmiş durumda. Sadece Avrupa için tasarlanan Toyota C-HR’ın tüm dünyanın beğenisini kazanarak global bir model haline gelmesi beni çok heyecanlandırıyor. Toyota C-HR’da Toyota’daki en iyi dokunsal kaliteyi yakaladığımıza inanıyoruz.”
Uzun Testler Yapıldı
Toyota C-HR’ın, Türkiye’deki üretimi öncesinde mükemmel sürüş dinamiklerine ulaşmak için Avrupa’nın önemli kentleri ve ülkelerinde uzun test sürüşleri gerçekleştirildi. Şehiriçi sürüşleri için Milano, hızlı otoyol sürüşü için Almanya, virajlı yol sürüşleri için de İsviçre, Güney Fransa ve İngiltere’nin yollarına çıkan Toyota C-HR’ın, direksiyon ve süspansiyon ayarları ise ürünün Baş Mühendisi Hiroyuki Koba tarafından Nürburgring pistinde test edildi.
Toyota C-HR’ın “Dururken bile sürekli olarak hareket ediyor hissi” uyandırmasını istediklerini söyleyen Baş Mühendis Hiroyuki Koba “direksiyon simidine” kadar kusursuz bir sürüş için tasarım yaparken, konfordan da hiç ödün vermedik. Avrupa’nın virajlı yollarında bile otomobil yere sağlam basıyor ve benzersiz bir sürüş keyfi sunuyor. Bu otomobilde beklentilerin tümü buluşuyor” diye konuştu.
Sportif, Farklı Bir Tasarım
Son yıllarda yükselen bir grafiğe sahip olan C-crossover segmentinde yerini alan Toyota C-HR, coupe hatlarıyla sportifliğini öne çıkarırken, farklı olmak isteyen, yeni ürünleri deneyimlemekten hoşlanan ve görsel çekiciliğe önem veren dinamik kullanıcıları hedefliyor. Türkiye’de üretilen Toyota C-HR, Toyota’nın yeni tasarım yaklaşımına da vurgu yaparken, gelecekteki dizayn anlayışının da ilk ipuçlarını da veriyor.
Toyota C-HR’ı geliştiren mühendisler; tasarım, güç aktarma organları ve dinamizm olmak üzere üç temel alana yoğunlaştılar. Böylelikle Toyota C-HR crossover segmentine tamamen yeni ve heyecan uyandıran bir tasarım yaklaşımı sunmayı başarmış oldu.
Hatchback otomobillerin dinamizmiyle SUV sınıfına özgü güçlü duruşu buluşturan yeni Toyota C-HR; şişkin çamurlukları, önden arkaya doğru yükselen omuz çizgisi, yan gövdedeki gölge oyunları ve iki tekerlek arasındaki marşpiyel kaplaması ile son derece dinamik bir görüntü veriyor.
Ön tasarımında olduğu gibi arka bölümde de sert ve köşeli hatlara yer verilirken, tasarımın devamlılığı sağlanıyor. Arka cam ve stopların bir kısmı ile birlikte açılan bagaj kapağının ardında ise 5 kişinin bagajını alacak geniş bir alan bulunuyor.
İç tasarımı Etkileyici
Toyota, ‘Sensual Tech’ adını verdiği yeni iç mekan tasarım konseptiyle teknoloji, fonksiyonellik ve görsel şöleni Toyota C-HR’da bir araya getiriyor. Sürücü ve yolcuları modern, çekici ve son derece ferah bir kabin karşılıyor. Ön konsol boyunca uzanan mavi ışık çizgisi kapı panellerinde de devam ederek tasarımda bütünlüğü sağlıyor ve sürücüyle beraberindeki yolcuyu çevreleyen bir bütünlük sunuyor. Sürücü odaklı orta konsolun üst kısmında, sürücünün göz hizasında olacak şekilde yüksekte konumlandırılan 8 inçlik dokunmatik ekran bulunuyor. Navigasyonu da bünyesinde barındıran HMI (Human Machine Interface – İnsan Makine Arayüzü) sisteminin gelişmiş versiyonu görsel bir şölen sunarken, aynı zamanda fonksiyonel yönüyle de sürücünün hayatını kolaylaştırıyor.
Sınıfının en iyi kalite algısını (SQ-Sensory Quality) hedefleyen C-HR’ın premium kokpit mimarisi yüksek kalite algısını karakteristik özellikleriyle öne çıkarıyor. Böylece dış görünüm ile iç mekan arasında tasarım bütünlüğü hemen göze çarpıyor. Dış gövdede kullanılan elmas tasarımı; kapı döşemelerinde, tavan döşemesinde, JBL marka hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerin ibresinde de kullanılıyor. Lake siyah veya saten gümüş detaylar kadar mavi aydınlatma da genel kalite algısını tamamlayan detaylar olarak dikkat çekiyor.
Sıra dışı yeni kabin tasarımı üç farklı renkte temasıyla tercih edilebiliyor: Koyu Gri, Siyah/Mavi ve Siyah/Kahverengi.