Auto Express 2022 Yaz Lastiği Testinin şampiyonu

®
Çok Okunanlar

2025 Pirelli Takvimi Londra’da Tanıtılacak

Dünyanın en prestijli fotoğraf takvimlerinden biri olan Pirelli Takvimi, 2025 için heyecan verici bir isimle anlaştı. Fotoğrafçı Ethan James...

Toyota Otomotiv Sanayi Üretime Mola Veriyor

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Geleceğe Hazırlık İçin Üretime Kısa Bir Mola Veriyor... Türkiye’nin otomotiv sektöründeki lider şirketlerinden Toyota Otomotiv Sanayi...

Renault Trucks, şirketin lojistik süreçlerindeki elektrifikasyon

Dekarbonizasyon: Renault Trucks, şirketin lojistik süreçlerindeki elektrifikasyon adımlarını hızlandırıyor Taşımacılığın dekarbonizasyonunda önemli bir oyuncu olan Renault Trucks, şirket içi lojistik...

PETRONAS Madeni Yağlar ve Iceotope iş birliği

PETRONAS Madeni Yağlar ve Iceotope Sürdürülebilir Termal Yönetim İçin iş birliği Başlattı,  Bu iş birliğiyle Daha Fazla Verimlilik ve Emisyonların...

Bridgestone’un Potenza Sport lastikleri, farklı lastiklerin değerlendirildiği 2022 Auto Express Yaz Lastiği Testinde bugüne kadarki en prestijli ödüllerinden birini elde etti.

Auto Express’in Baş Editörü Steve Fowler şunları dile getirdi: “Islak ve kuru zeminde frenleme ve yol tutuş testlerimizin dördünde de en üst sıralarda yer alan Bridgestone Potenza Sport, 2022’deki en iyi yaz lastiğimiz. Islak zeminde güvenli hissettirdi, ayrıca net bir frenleme avantajına sahipti. Yüksek hızın etkisini kaldırabilecek sportifliğiyle Potenza Sport’un, Bridgestone’un en iyileri dahi geride bırakan bir lastiği olduğu açık.”

Auto Express Yaz Lastiği Testi’nde, üç performans alanını değerlendiren lastik etiketi derecelendirmelerinden farklı olarak tasarım, kabin gürültüsü, yakıt tasarrufu ve fiyat gibi alanlar dahil olmak üzere toplam sekiz kriterde daha kapsamlı bir değerlendirme yapılıyor. Test kapsamında ıslak ve kuru zemin testleri için birden fazla deneme yapılıp, ortalama değer alınıyor.

Islak testte lastiğin sığ suda ve daha derin suda saatte 80 km hızdaki frenleme ve viraj alma özellikleri değerlendirilirken, kuru testte saatte 100 km hızla gidilirken yol tutuşuna, dengesine ve frenleme mesafesine bakıldı. Kabin gürültüsü değerlendirilmesinde hem AB etiket derecelendirmesine uygun olarak yol gürültüsü hem de araç içi gürültü dikkate alındı; saatte 50 ve 80 km hız için 100-400Hz arasındaki ses seviyeleri ölçüldü. Yakıt kullanımındaki yüzde birlik farkın, yuvarlanma direncinde yaklaşık yüzde dörtlük bir değişiklik gerektirdiğinin bilinciyle, yuvarlanma direncinin düşük olmasına önem verildi.   Son olarak -en önemli kriterler arasında yer almasa da- lastiğin fiyatı da değerlendirme kriterleri arasında yer aldı. Nihai değerlendirme sonucu yüzde 50 ağırlıkla ıslak test skoru, yüzde 40 ağırlıkla kuru test skoru, yüzde 10 ağırlıkla ise gürültü, yakıt ekonomisi ve fiyat değerlendirmeleri baz alınarak oluşturuldu.

Son Haberler

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

Diğer Haberler