Auto Express 2022 Yaz Lastiği Testinin şampiyonu

®
Çok Okunanlar

Etkilenen araç sayısının 1,5 milyon olduğu belirlendi

Fren arızası 1,5 milyondan fazla aracın geri çağrılmasına neden oldu. Bu geri çağırmanın maliyetinin 1 milyar doları aşabileceği belirtiliyor....

BYD E-VALI, IAA Transportation 2024’te küresel lansmanını yapıyor

Dünyanın önde gelen yeni enerjili araç üreticisi BYD, IAA Transportation 2024'te küresel lansmanını gerçekleştirirken saf elektrikli BYD E-VALI'nin tanıtımıyla...

Soylu Dünya Üçüncüsü Oldu

Tecrübeli ralli pilotu Uğur Soylu, 28 ekibin yer aldığı FIA Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) Master klasmanını Hırvatistan, İtalya, Polonya, Letonya, Finlandiya...

TEB Arval AutoSelect online satış platformu

TEB Arval, ikinci el araçlarını bireysel kullanıcılara sunmak amacıyla TEB Arval AutoSelect online satış platformunu devreye aldı. TEB Arval...

Bridgestone’un Potenza Sport lastikleri, farklı lastiklerin değerlendirildiği 2022 Auto Express Yaz Lastiği Testinde bugüne kadarki en prestijli ödüllerinden birini elde etti.

Auto Express’in Baş Editörü Steve Fowler şunları dile getirdi: “Islak ve kuru zeminde frenleme ve yol tutuş testlerimizin dördünde de en üst sıralarda yer alan Bridgestone Potenza Sport, 2022’deki en iyi yaz lastiğimiz. Islak zeminde güvenli hissettirdi, ayrıca net bir frenleme avantajına sahipti. Yüksek hızın etkisini kaldırabilecek sportifliğiyle Potenza Sport’un, Bridgestone’un en iyileri dahi geride bırakan bir lastiği olduğu açık.”

Auto Express Yaz Lastiği Testi’nde, üç performans alanını değerlendiren lastik etiketi derecelendirmelerinden farklı olarak tasarım, kabin gürültüsü, yakıt tasarrufu ve fiyat gibi alanlar dahil olmak üzere toplam sekiz kriterde daha kapsamlı bir değerlendirme yapılıyor. Test kapsamında ıslak ve kuru zemin testleri için birden fazla deneme yapılıp, ortalama değer alınıyor.

Islak testte lastiğin sığ suda ve daha derin suda saatte 80 km hızdaki frenleme ve viraj alma özellikleri değerlendirilirken, kuru testte saatte 100 km hızla gidilirken yol tutuşuna, dengesine ve frenleme mesafesine bakıldı. Kabin gürültüsü değerlendirilmesinde hem AB etiket derecelendirmesine uygun olarak yol gürültüsü hem de araç içi gürültü dikkate alındı; saatte 50 ve 80 km hız için 100-400Hz arasındaki ses seviyeleri ölçüldü. Yakıt kullanımındaki yüzde birlik farkın, yuvarlanma direncinde yaklaşık yüzde dörtlük bir değişiklik gerektirdiğinin bilinciyle, yuvarlanma direncinin düşük olmasına önem verildi.   Son olarak -en önemli kriterler arasında yer almasa da- lastiğin fiyatı da değerlendirme kriterleri arasında yer aldı. Nihai değerlendirme sonucu yüzde 50 ağırlıkla ıslak test skoru, yüzde 40 ağırlıkla kuru test skoru, yüzde 10 ağırlıkla ise gürültü, yakıt ekonomisi ve fiyat değerlendirmeleri baz alınarak oluşturuldu.

Diğer Haberler