Audi’den araç kullanıcılarına 25. saat

®
Çok Okunanlar

Test Sürüşü: Mercedes C200 4MATIC Edition 1 AMG

Üretim yeri: Almanya / Motor Hacmi:1.5 litre / 204 Beygir / Alternatör 14V Lastikler:  Ön 225/40 R19 Arka: 255/35/ R19...

Ralli Bodrum Start Verdi

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından düzenlenen Shell Helix 2022 Türkiye Ralli Şampiyonası’nda heyecan, Bodrum Belediye Meydanından yapılan seremonik...

Michelin, 619 çalışanı olan Fransa tesisini kapattı…

Fransız lastik üreticisi Michelin, Perşembe günü otomobil endüstrisinin zorlu piyasa koşullarıyla boğuşması sebebi ile 619 çalışanı olan La Roche-sur-Yon kasabasındaki...

Nissan Hyper Urban: Daha temiz bir dünyayı güçlendirmek…

Nissan, tamamen elektrikli Nissan Hyper Urban konseptini Japonya Mobilite Şovuna doğru açıkladı... Tokyo'daki Japonya Hareketlilik Gösterisine öncülük eden Nissan...

Otonom sürüşle merak edilen konulardan biri de sürücünün, otomobilinin içinde araç kullanmasına gerek kalmayacağı bu zamanını nasıl ve hangi ortamda en verimli geçireceği.
İşte Audi, otonom sürüş özelliğine sahip bir otomobilin içinde olmanın nasıl bir deneyim olduğunu İnsan-Makine etkileşimi konusunda uzman Fraunhofer Endüstriyel Mühendislik Enstitüsü IAO ile birlikte araştırdı.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Otomobiller direksiyonsuz hale geldikleri zaman, üst düzey mobiliteyi yeniden tanımlayacak bir Audi projesi olan ve ‘25’inci Saat’ adı verilen çalışmada, bir sürüş simülatöründe laboratuvar deneyleri yapılarak, aracın iç mekanının nasıl mükemmel bir çalışma alanına çevrilebileceği incelendi.

Elde edilen bulgular, gelecekte otomobil üreticilerinin müşterileri için, kişisel istek ve ihtiyaçlarına en uygun iç mekanları tasarlamalarını sağlayacak.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Gelecekte, A noktasından B noktasına seyahat eden insanlar, rahatça internette gezebilecek, çocuklarıyla ilgilenebilecek veya ofislerini araçlarına taşıyabilecekler. ‘25’inci Saat’ projesi kapsamında Fraunhofer Enstitüsünden uzmanlarla birlikte çalışan Audi, otonom sürüş özellikli bir otomobilde zamanı en iyi şekilde kullanabilmek için gereken noktaları saptamayı hedefliyor.

“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car
“25th Hour” project: Audi is researching the use of time in the robot car

Fraunhofer Enstitüsünde yapılan laboratuvar deneyi için Audi, özel olarak otonom sürüş koşullarını canlandırabilecek, iç mekanı değiştirilebilen ve direksiyonsuz bir sürüş simülatörü geliştirdi. Büyük ekranlara yansıtılan görüntüler gece çıkılan bir otomobil yolculuğu hissi yaratıyor. Araştırmacılar ekranlar yardımıyla sürücülerin dikkatlerini dağıtacak dijital mesajlar yollayabildikleri gibi, aynı zamanda camları karartabiliyor, aydınlatma rengini ve arka plandaki sesleri değiştirebiliyorlar.

 

Katılımcılar Y kuşağından seçildi

Deneyin odağında, Y kuşağı olarak da adlandırılan, 1980’den sonra doğmuş ve otonom otomobil fikrine açık oldukları düşünülen genç katılımcılar yer aldı. Deney süresince 30 katılımcı, otonom sürüş özellikli bir araçtaki çalışma ortamına benzer bir ortamda konsantrasyon gerektiren çeşitli görevleri yerine getirmeye çalıştı. Bu sırada, EEG yardımıyla katılımcıların beyin faaliyetleri ölçüldü, tepki süreleri ve hata sayıları değerlendirildi ve izlenimleri kaydedildi.

 

Ortamın uygunluğu dikkat dağılmasının önüne geçiyor

EEG ölçümlerinin sonuçları son derece net: Dikkat dağıtacak uyaranların olmadığı bir ortamda, insan beyni daha rahat çalışıyor. Camlar karartıldığında, ışık ayarları en uygun konuma getirildiğinde ve dijital mesajlar gönderilmediğinde, katılımcıların görevleri daha hızlı ve başarılı bir şekilde yerine getirdikleri gözlendi. Deneye katılanlar da dikkatlerinin daha az dağıldığını belirttiler.

Buna karşın, robot otomobilde “gerçeğe yakın” bir sürüş deneyimi oluşturulduğunda ise beynin önceki kadar rahat olmadığı gözlendi: bu deneyde katılımcılar birtakım reklamlara ve sosyal ağlardan alınan bilgilere maruz bırakılmanın yanı sıra, rahatlatıcı bir aydınlatmadan ve karartılmış camlardan da mahrum bırakıldılar.

Diğer Haberler

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş

MAİS Genel Müdürü Berk Çağdaş, otomotiv sektörüne dair 2024 yılı değerlendirmelerini ve 2025 beklentilerini anlattı. Çağdaş, yılın ilk çeyreğinde öne çekilmiş bir taleple karşılaştıklarını, yerel...

Japon otomobil üreticileri Honda ve Nissan birleşmeyi değerlendiriyor

Nissan'ın yüzde 24,5'lik hissesine sahip olan Mitsubishi de mutabakat zaptını imzalarken, yeni oluşturulacak gruba katılmayı ocak ayı sonuna kadar değerlendirecek. Şirketler, Haziran 2025'e kadar birleşme...

VIDEO: YETX AMFİBİK ARAÇ İLE SUDA VE KARADA ÖZEL TEST SÜRÜŞÜ….

Ankara - Gölbaşı / Mogan Gölü Yetx Test Sürüşü ayrıntıları ve yorumlarımız kısa bir zaman içerisinde sitemizde detayları ile beraber yeni sayımız dergimizde yayında olacaktır......

Yeni Transporter İncelemesi: Özellikleri ve Fiyatları

Hem ticari hem de bireysel kullanımda sürücülerin beklentilerini karşılamak için geliştirilmiş yeni Transporter üstün özelliklere sahip bir araçtır. Volkswagen’in yenilikçi anlayışını yansıtan bu model;...

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...