Audi ürün geliştirme sürecini hızlandıracak

®
Çok Okunanlar

Renault’ta Son Dakika Haber: Renault MAİS’te Yönetim Değişimi..!

16 yıldır Renault MAİS Genel Müdürlük görevini yürüten ve Yönetim Kurulu Başkanlığı’na atanan Sn. Muharrem İbrahim AYBAR’ın yerine, Sn....

Nissan, Çin’in doğusundaki otomobil fabrikasını kapatacak

Otomobil üreticileri, başta Çin menşeliler olmak üzere rakip firmaların Asya pazarında satış hacimlerini güçlendirmesi karşısında zorlanıyor. Kyodo ajansının piyasa kaynaklarına...

Awards’tan BMW’ye Bir Mükemmellik Ödülü Daha

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW, Türkiye’nin ilk ve tek müşteri memnuniyetini ölçen platformu Sikayetvar.com tarafından dördüncü kez ‘Mükemmel...

Farklı renklerle kodlanmış hız göstergesi

Google Haritalar'ın son özelliği, trafik sıkışıklığını azaltmak için yeni bir strateji geliştirdiğini duyuruyor. Yenilikçi bir patentle desteklenen bu plan,...

İsmini ‘Uzay Yolu’ dizisinden alan holodeck, Audi ürün geliştirme sürecini hızlandıracak

Audi, yeni otomobil modellerinin tasarım değerlendirme sürecinde kullanılacak sanal gerçeklik holodeck’i adı verdiği sistemi test etti. Bu teknoloji, içinde dolaşılabilen sanal bir ortam içerisinde otomobilin üç boyutlu bir görüntüsünü oluşturarak, mühendisler ve üretim uzmanlarının tasarım sürecinin erken aşamalarından itibaren modelin genel hatlarını ve görsel oranlarını gerçeğe uygun bir şekilde değerlendirmelerine imkan tanıyor. Audi bu sayede model geliştirme sürecinde kullanılan detaylı fiziksel test modellerinin sayısını azaltarak, zamandan ve masraftan tasarruf edecek.

 

Audi, gelecekte sanal gerçeklik (VR) teknolojilerinden daha yoğun bir şekilde yararlanmayı planlıyor. 2003 yılından bu yana ürün geliştirme sürecinde sanal ortamda oluşturulmuş üç boyutlu modellere önemli bir yer veren şirket, şimdi ise yeni modellerin sürecin her aşamasında sanal olarak incelenmesinde kullanılacak bir sanal gerçeklik holodeck’ini test ediyor.

 

İsmini Uzay Yolu dizisinden aldı

Bilimkurgu dizisi Uzay Yolu’ndan alınan “holodeck” terimi, sanal dünyalar oluşturabilen özel bir odayı tanımlamak için kullanılıyor. Bu vizyon, Audi’nin geliştirdiği sanal gerçeklik holodeck’i ile gerçeğe dönüşmek üzere. 15’e 15 metrelik bir odada, otomobil prototipleri gerçeğe uygun bir şekilde, doğru orantılarla gösteriliyor. Bu amaçla Audi’nin planlama bölümünden uzmanlar, tasarım değerlendirme sürecinin gerçekleştirildiği odanın birebir sanal bir kopyasını yarattılar. Bu ortamda güncel üretim verileri kullanılarak sanal otomobil modelleri oluşturuluyor. Bu sanal modeller içeriden ve dışarıdan incelenip değerlendirilebiliyor. Önceki sanal gerçeklik ortamlarının aksine, yeni sistemde altı kişi aynı anda otomobilin çevresinde dolaşabiliyor.

 

İki boyutlu görseller parçaları incelemekte kullanılıyor

Audi, VR holodeck teknolojisi sayesinde, gelecekte üreteceği modelleri gerçekçi bir şekilde değerlendirme fırsatı buluyor. Bu da önemli kararları daha hızlı almaya imkan tanıyor. Parçaları ayrı ayrı incelemek için ise, içinde gezilebilen sanal gerçeklik sistemlerinden daha yüksek çözünürlük ve kalite sağlamasından dolayı halen iki boyutlu görseller kullanılıyor.

 

Veri alışverişi sırt çantlarındaki bilgisayardan

Sanal gerçeklik gözlükleri takan ve ellerine etkileşim için birer kumanda aygıtı alan Holodeck kullanıcılarının sırt çantalarının içinde, gösterilen sahneyi oluşturan ve yalnızca üç kilo ağırlığında olan güçlü bir bilgisayar da bulunuyor. Bu portatif bilgisayarların Wi-Fi yoluyla bağlandığı merkezi bir çalışma istasyonu ise, veri alışverişini yönetiyor. Üç boyutlu modelin görüntülenmesinde birçok farklı seçenek var. Sistemin daha ileri versiyonları, farklı bölgelerde görev yapan Audi personelinin aynı model üzerinde çalışmasına imkan tanıyarak, işin çok daha kolay bir şekilde organize edilmesini sağlayacak. Üretimin başlamasının ardından ise sistem, üretimde kalite standartlarının korunması için kullanılacak.

 

Holodeck diğer alanlara da entegre edilecek

Audi, Lightscape ile birlikte geliştirdiği holodeck konseptini bu yıl içerisinde mevcut süreçlerine entegre etmeyi planlıyor. Mevcut test aşamasının bir diğer hedefi ise, bu teknolojinin şirketin diğer alanlarına uygulanabilirliğini değerlendirmek. Audi’de görev yapan üretim planlamacıları, üretim aşamalarını sanal ortamda canlandırarak, gelecekte kullanılabilecek süreçleri incelemeye başlamış durumda. Birim bu amaçla Volkswagen Grubu’ndaki diğer markalarla da işbirliği yapıyor.

 

Birçok alanda sanal gerçeklik kullanılıyor.

Audi’de sanal gerçeklik teknolojilerinin halihazırda kullanıldığı diğer alanlar arasında, ambalaj lojistiğinde çalışan personel için sanal gerçeklik kullanılarak verilen eğitimler ve müşteriler için geliştirilen Audi VR deneyimi yer alıyor. Audi VR deneyimi, potansiyel müşterilerin arzu ettikleri otomobili sanal olarak kişiselleştirmelerine ve opsiyonel donanımı gerçekçi bir şekilde otomobil üzerinde görmelerine olanak sağlıyor.

 

Biri de İstanbul‘da

Audi Türkiye’nin 2016 yılında hayata geçirdiği ‘Geleceğin Showroom Konsepti‘ olarak adlandırılan Audi City’de tüketiciler Audi dünyasının en ilerici dijital teknolojileriyle tanışıyor. Alan içinde bulunan sanal ortamda 3 dijital LED duvarın her biri bir otomobili birebir ölçekte gösterebiliyor. Her bir dijital LED duvarda 33.177.600 piksel bulunuyor. Bu showroom sanal ortamda kişinin sayısız kombinasyonda tutkunu olduğu Audi modelini oluşturabildiği ve yine sanal ortamda hem statik hem de dinamik görünümde aracı deneyimlediği bir ortam. Tüm Audi ürün gamını yapılandırma ve görüntüleme olanağı sağlanıyor. Örneğin müşteriler Audi A3’ün 1038 farklı varyantını yapılandırabiliyor. Audi City’de ayrıca VR yani sanal gerçeklik gözlüğü ile de dijital platformda Audi deneyimini gerçek bir görsel zevke dönüştürüyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...