Audi üretiminde yapay zeka dönemi başlıyor…

®
Çok Okunanlar

Doğuş Otomotiv’e EPDK’dan lisans onayı…

Doğuş Otomotiv çatısı altında faaliyet gösteren Doğuş Şarj Sistemleri Pazarlama ve Ticaret A.Ş'nin yeni markası D-Charge, Enerji Piyasası Düzenleme...

DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası

Formula E’de ikişer defa Pilotlar ve Takımlar Çifte Şampiyonluğu bulunan DS Automobiles, ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası’nın 10....

LEGO®TechnicDucatiPanigale V4 R

LEGO® uzun süredir beklenen LEGO®TechnicDucatiPanigale V4 R modelini tanıttı LEGO®, en yeni LEGO® Technic™ modelisofistike tarzı ve performansıyla dikkat çekenDucatiPanigale...

Renault Trucks, zor arazi koşullarıyla başa çıkmak durumunda…

Son beş yıldır Renault Trucks, az gelişmiş ülkelerdeki yerel Dünya Gıda Programı ekipleriyle bilgi birikimlerini paylaşmaları için gönüllü uzmanlarını...

Audi, seri üretimde Makine Öğrenmesi (ML) uygulamasını kullanan dünyadaki sayılı otomobil markalarından biri oldu. Almanya’nın Ingolstadt kentinde bulunan üretim merkezindeki pres atölyelerinde kullanılmaya başlayan yazılım, kameraların sac metal parçalardaki en ince çatlak ve defoları bile birkaç saniyede bulmasını ve işaretlemesini sağlıyor. Audi, bu pilot uygulama ile yapay zekâyı (AI) üretimin her alanında kullanmayı hedefliyor.

Otomobillerin tasarımlarının daha sofistike hale gelmesi ve markanın kalite standartlarını her geçen gün artırması nedeniyle, Audi, otomobillerinde kullandığı sac metal parçaları pres atölyesinde ciddi testlere tabi tutuyor. Çalışanların görsel denetiminin yanında, parçalar preslerde bulunan onlarca küçük kamera tarafından da inceleniyor.

Kameralar, bu incelemeleri “görsel tanıma” yazılımları ile gerçekleştiriyor. Bu süreç kısa bir zaman sonra, Makine Öğrenmesi (Machine Learning, ML) uygulamaları tarafından gerçekleştirilecek.

Yeni uygulama, görsel verilerin de aralarında bulunduğu yapılandırılmamış ve yüksek boyutlu veriyle çalışabilen özel bir Makine Öğrenmesi (ML) ve derin öğrenme (deep learning) prensibine dayanıyor. Audi uzmanları, sistemin sac parçalarda hangi hatayı ve defoyu, bulacağını “öğrenmesi” için, sisteme milyonlarca görsel veri yükledi.

Milyonlarca görüntü ile “öğrendi”

Bu süreçte en büyük engel, yeterince geniş bir veri havuzu oluşturulması ve örnek görsellerin, etiketlenmesi oldu. Audi Ekibi, Ingolstadt’taki pres atölyesinden elde edilen birkaç terabaytlık örnek görsellerdeki hataları, piksel hassasiyeti ile sisteme “öğretmeyi” başardı. Artık, yazılım örneklerden bağımsız olarak hataları öğreniyor ve daha önce bilinmeyen yeni hataları bile tespit edebiliyor.

Yakın gelecekte, ML kullanılarak gerçekleştirilen kalite kontrol süreci, akıllı kameralar kullanılan mevcut sistemin yerini alacak. Ayrıca, ML yaklaşımı yeterli sayıda veri havuzu oluşturulduğunda, boya atölyelerinde hatta montaj sürecinde de kullanılabilecek.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...