Test Sürüşü: 2012 SUBARU FORESTER BOXER

®
Çok Okunanlar

Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Bölgesine Yeni Atama

Castrol Türkiye bünyesinde 16 yıllık deneyime sahip olan Ayhan Köksal, Castrol Türkiye, Ukrayna ve Orta Asya Direktörlüğü görevine getirildi. Yeni...

2plan İcra Kurulu Başkanı Orhan Ülgür

"Anadolu’nun diğer illerinde de hatırı sayılır bir canlılık oluştu" 2plan İcra Kurulu Başkanı Orhan Ülgür de 2. el otomotiv pazarında...

Continental’den Yaz Mevsimine Özel Kampanya

Continental, bu zor günlerde yola çıkmak zorunda olan sürücülerin yükünü hafifletmek için 15 Temmuz’a kadar geçerli indirim kampanyası ile...

Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı

İspanya’da hızlı büyüyen Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla...

Yazar: Özgür Sunay | Fotoğraf: Can Aydeniz

YENİLENEN MOTORU İLE SUBARU FORESTER ŞİMDİ DAHA DA İDDİALI

Zarif ve kompakt tasarımı, güçlü 4X4 özellikleri ve sadece Subaru’ya özgü Boxer motoru sayesinde rakiplerinden farklı bir konumda yer alan Subaru, “Binek tipi SUV” araç sınıfında bir çığır açıyor. Diğerleri ardı ardına SUV’a benzeyen araçlar piyasaya sürerken Forester alçak ağırlık merkezine sahip simetrik AWD (Dört Tekerlekten Çekiş) sistemi sayesinde rakiplerini kıskandıracak bir üstün sürüş performansı sunuyor…

1997 yılında piyasaya çıktığı ilk günden beri güçlü, kompakt ve aynı zamanda zarif tasarımı ile farklı hisler uyandıran Subaru Forester, güçlü 4X4 özellikleri ve sadece Subaru’ya özgü Boxer motoru sayesinde benim gözümde her zaman diğerlerinden farklı bir konumda yeteneklerini gizleyen ve gerektiğinde kullanan, kibar ve güçlü yapısı ile asil bir beyefendi olmayı başardı. 2008 yılında piyasaya sürülen üçüncü nesil model, Forester’ın güçlü yönüne yeni bir soluk katarken sürücü ve ailelerinin günümüzün aktif yaşam tarzına en iyi şekilde ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla “Şehirden uzaklaş ama terk etme” konsepti altında modellerinde pek çok yenilik gerçekleştirdi. “Güven, konfor ve eğlence” öğelerini üretim
konseptinin temeline yerleştiren Subaru, bu üç öğeyi dengeli bir şekilde bir araya getirmeyi başarıyor. Forester simetrik AWD sistemi ile sağlanan güvenlik hissine eşlik eden sürüş keyfine, topluma verdiği önemi yansıtan çevre dostu nitelikleri ekleyerek yeni bir döneme
giriyor. Ve Subaru’nun bu yıl geliştirdiği yeni nesil bir Boxer motor son 21 yılda gerçekleştirilen en köklü değişiklik olarak kabul ediliyor. Üçüncü nesil karşılıklı yatay 4 silindirli benzinli motor Subaru’nun Boxer motor teknolojisindeki benzersiz uzmanlığının yeni bir yansıması olarak tanımlanıyor.

Subaru’nun bu yıl geliştirdiği yeni nesil bir Boxer motor son 21 yılda gerçekleştirilen en köklü değişiklik olarak kabul ediliyor. Üçüncü nesil karşılıklı yatay 4 silindirli benzinli
motor Subaru’nun Boxer motor teknolojisindeki benzersiz uzmanlığının yeni bir yansıması olarak tanımlanıyor. Yeni nesil Boxer motordaki yenilikler motorun hem daha çevreci hem de sürüş performansı açısından daha güçlü bir karakter kazanmasını sağlamış. Yenilenen
Boxer motor, eski motora oranla yüzde 11 daha az yakıt tüketiyor ve tüm vites aralıklarında sağlanan yumuşak hızlanma ile üst düzey bir sürüş performansı sergiliyor. Sağlanan CO2 emisyon oranı ise Forester 2.0X (5MT) için 173g/km. “Şehirden uzaklaş ama terk etme” konseptiyle tasarlanan yeni Forester Üçüncü nesil Forester’ın konsepti, “Şehirden uzaklaş ama terk etme”. Bu konsept kapsamında her türlü koşulda kolay kullanım, konfor, güvenlik ve sürüş keyfi gibi unsurlar ön planda ön planda tutularak “tasarım”, “sürüş” ve “çevre duyarlılığı” öğelerinin dengeli bir şekilde bir araya getirilmesine özellikle önem verilmiş. Kompakt gövde tasarımı kibar sade ama fonksiyonel kullanıma çok uygun..

Subaru, tasarım esnasında kompakt gövde boyutlarının korunmasına özen göstermiş. Forester, minimum dönüş yarıçapı, ideal görüş açısı, kolay bagaj yükleme imkanı ve tüm
yolcuların rahat bir şekilde seyahat edebileceği geniş kabin gibi kullanışlılığı ön planda tutan çok sayıda özelliğe sahip. Ayrıca, bir SUV aracından beklenen güç, dayanıklılık ve kalitenin yanı sıra kullanıcılarına modern bir şehir içi araç tasarımını da sunmakta. Konfor ve güvenliği bir araya getiren sürüş; Subaru, uygun yerden yükseklik seviyesi ile konfor ve güvenliği bir araya getiren yeni bir Subaru sürüş anlayışı elde etmeyi başarıyor. Bu doğrultuda şasi tasarımında Subaru DC3’e (Subaru Dinamik Şasi Kontrol Konsepti) yer verilmiş. Bu konsept çevik ve yüksek kalitede sürüş konforunun yanı sıra doğal bir sürüş performansı sağlayan üst düzey bir sürüş dengesi sunuyor.

Çevre Duyarlılığını üst noktaya taşıyan motor sayesinde yakıt verimliliğinin geliştirilmesi ve
gaz emisyonlarının azaltılması ile Subaru çevreye verdiği önemi açıkça gözler önüne seriyor.
Yakıt tüketiminin ve gaz emisyon değerlerinin düşürülmesi için aracın gövde ağırlığı azaltılmış ve motor yapısı tekrar gözden geçirilmiş. Forester’ın “Şehirden uzaklaş ama terk etme” temel konseptini 2011 modelinde gerçekleştirmek için yeni nesil Subaru Boxer motorunun kullanılması, yenilenen süspansiyon sistemi ile üstün sürüş kontrolünün
sağlanması ve kabinde gövdede bazı küçük değişikliklerin yapılması gibi üç temel alanda çok önemli yenilikler yapılmış durumda.

Model serisine göre belirleyici özellikler ise şunlar; Forester’ın 2.0X serisi mükemmel seviyede güvenlik, fonksiyonellik ve ekonomik açıdan verimlilik sunan temel bir model. 2.0XS ise Forester’ın üst düzey temel fonksiyonlarının dengeli bir şekilde sunulduğu ileri sevide bir model. Dizel serisindeki 2.0DX modeli iyi derecede yakıt verimliliğinin yanı sıra Forester’ın en iyi bilinen, üst düzey sürüş dengesi ve konfor gibi özellikleri ile ön plana çıkan temel modeli olarak tanımlanıyor. 2.0DXS ise Forester’ın dizel modeline ait tüm mükemmel özelliklerini dengeli bir şekilde bir araya getiren gelişmiş bir model.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: YENİ SUZUKI VITARA HYBRID

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY / 36 Saatte 1.500km... Suzuki yeni Vitara'nın Allgrip 4x4, 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid motora sahip yeni hibrit versiyonu...

Test Sürüşü: YENİ KIA EV6 ELEKTRİK

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Yeni KIA EV6, şirketin Elektrik-Küresel Modüler Platformunu (E-GMP) esas alan ilk elektrikli aracı. İleri teknolojili platform, başlangıçta içten yanmalı motorlu...

Test Sürüşü: YENİ KIA EV3 ELEKTRİK

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Yeni KIA EV3 test sürüşünü İstanbul'da özel bir KIA lansmanı sırasında gerçekleştirdik. Öncelikle KIA EV3 Car Of The Year, 2025...

Test Sürüşü: YENİ RENAULT DUSTER E-TECH

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Renault Duster, Yeni E-Tech full-hybrid 145 beygir benzinli ve elektrikli model test sürüşünü yol ve hafif arazi şartlarında tüm yönleri...

Test Sürüşü: RENAULT MEGANE E-TECH

Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY Renault Megane elektrikli modeli olan Megane E-Tech modeli rahat kullanımı ve teknolojik uzun menzili ile dizel ve benzinli modellerinde olduğu...

Test Sürüşü: Ambifik YETX N1200 4×4

Yazar ve Test : Özgür SUNAY YETX çok amaçlı özel arazi aracın test sürüşünü Milli Savunma Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı ve Özel Kuvvetlerimizin de yer...

ARALIK2024-OCAK25 SAYIMIZ…

2024 Aralık- 2025 Ocak sayımız sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple, apple ipad, android ipad,...