Yeni Nissan Qashqai 1.2 litre benzinli 115 beygir otomatik X-Tronic şanzımana
sahip olan modelinin test sürüşünü gerçekleştirdik. Pazara sunulduğu 2007
yılından bu yana başarılı satış performansı ile kompakt Suv lideri olan Nissan,
yeni Qashqai modelini iç ve dış özellikleri olmak üzere yenileyerek makyajlı
şekilde geçtiğimiz günlerde pazarda satışa sundu. Yenilenen Qashqai’de dış
tasarımda ön yüzde özellikle far ve tampon kısmında ciddi bir makyajlanma
çalışması olduğunu görüyoruz. Yeni ön yüz tasarımı ile Yeni Qashqai ‘de yeni
bir görünüme sahip. Bir önceki modeline göre çekik olarak yan çamurluklara
kadar uzayarak tasarlanmış yeni ön far grubu ve içindeki gündüz yanan Led
farlar oldukça çekici durmakta. Yine ön tarafta yeni büyük şekilde tasarlanan ön V ızgara aliminyum görüntüsü ile Nissan logosu ön tarafta yeni Radar güvenlik sistemi ile dikkat çekmekte. Özellikle bu sistem sayesinde Yeni Qashqai modellerinde “Nissan Intelligent Mobility” dediğimiz Akıllı yol kontrolü,
Akıllı sürüş Kontrolü, Aktif Motor Freni (X-Tronic), Akıllı çarpışma önleme
sistemi, Akıllı otomatik uzun far sistemi, Akıllı çevre görüş sistemi, Akıllı arka
çapraz trafik uyarı sistemi ve Akıllı park sistemi devreye girerek kullanılabiliyor.
Yine ön far tamponda bir önceki modeline göre değişiklik gösteren belkide en
önemli radikal yenilik ön tamponda yapılan sis far grubunun yeni Qashqai’de
(artık Akıllı Qashqai ‘de diyebiliriz.) ön far tampon grubu içerisinde alınmak
sureti ile bir bütünlük oluşturulmuş. Yeni çizgileri ve tasarımı ile Ön kısımın
tamamen yenilendiğini görüyoruz. Ön taraftan arkaya doğru baktığımızda çok
fazla bir değişim olmadan yeni Nissan Qashqai’nin aks mesafesi ve yerden
yüksekliği bir önceki modeli ile aynı kalması ile beraber şasi kısmında arkaya
doğru 17mm kadar biraz daha uzamış olduğunu görmekteyiz . Bu uzama
özellikle arka tarafta oturan yolcuların diz mesafesine biraz daha yansımış
vaziyette. Yeni Nissan Qashqai’de yenilenen arka tampon ve far grubunu baktığımızda ise, Yine arka far grubu daha büyük ve arka yan duvarlara kadar
uzamış bir far gurubu görüyoruz. Yeni Nissan Qashqai bagaj hacmi ise 401
litre. Arka koltuklar yüzde 70 oranında yatarak katlandığında ise bagaj hacmi
oranı 1569 litreye kadar kullanılabilmekte. Tabii arka bagajdaki gizli alt bölüm
kapak ise yine bir çok ufak, tefek eşyanızı alabilecek şekilde. Hatta bagajda
yer alan gizli bölme kapağını kaldırmak sureti ile iki parça kullanabilirsiniz.
Yeni Nissan Qashqai ‘nin iç konfor ve donanım özelliklerine baktığımızda,
Monoform tasarıma sahip, yüksek kaliteli nappa gerçek deriden üretilen
koltukları oldukça ergonomik yapıda. Sağ ve Sol olarak ön koltuklarda ısıtma sistemi bulunuyor. Akıllı anahtar yardımı ile kapıları açmak için anahtarın
üzerinizde olması elbette yeterli. İç tasarımda ve sürüş özelliklerinde en
belirgin değişim yine ne diye soracak olursanız? Elbette ki yeni direksiyon
simidi ve sistemi diyebilirim. Çünkü sürüş özelliklerine artı katacak olan ve
kullanımda size bu aracın sürüş hissiyatını verecek aynı zaman da güvenli
sürüş sağlaması adına en önemli değişim özellik içeride direksiyon simidi
olmuş. Yeni D şeklinde sportif olan aliminyum geçişlere sahip dönüş çapı
arttırılmış yeni direksiyon simidi kalınlığı ise bir önceki modele oranla daha
çok arttırılarak ele daha iyi oturması sağlanmış. Aynı zamanda direksiyon
simidi üzerinde yer alan tuşlarda yine iyileştirmeler dikkat çekiyor. Bir önceki
nesline göre daha formda kullanılabilir kalitesi arttılmış ve fonksiyonel tuşlar
konulmuş. Özellikle Cruise Control ile direksiyon üzerinden hızı arttırmak
ve düşürmek istediğinizde anında tepkiler ile iyi bir geri dönüş alıyorsunuz.
Bu bakımdan ise Yeni qashqai’nin cruise control sistemi alt yapısının sanki
bir önceki modeline göre daha iyi çalıştığını söyleyebiliriz. Frenleme sistemi
ve hızı düşürme sisteminden memnun kaldım. Frenlerden bahsetmiş iken
süper bir yavaşlatma ve durdurma anında cevap alabildiğimiz bir fren yapısına sahip. Bu bakımdan kutlamak lazım. Özellikle SUV araçlarda Renault
ve Nissan bu fren sistemi konusunda son versiyon araçlarında oldukça
başarılı. Tabi son olarak Yeni Qashqai’nin belkide en önemli olan 1.2 litrelik benzinli otomatik motorun performansını merak ediyorsunuzdur. Aracı ben kullanmadan önce nasıldı? bilemem ama.. Benden sonra motorunun açıldığı ve performansının arttığı bir gerçek. 1.2 litre 115 beygir X-tronic 7 ileri şanzımana sahip aracımız evet doğrudur ilk kalkış ve başlarda alçak de virlerde oldukça sessiz ve ekonomik bir seviyede olsa da, gaza bastığınıda motoru sıkıştırdığınızda ve manuel olarak vitesi kullandığınızda ise anında
150 -160 km ve 180 -190 km ye kadar kısa zamanda tırmana bildiğini
gördük. Bu bakımdan bence yeni Nissan Qashqai vites geçişlerinde hiç bir
sorun yok. Aracın hızlanması bu çapta büyük ve geniş araca göre 1.2 litrelik
motor görevini en iyi şekilde yapmakta. Uzun vade de bu motor ne kadar
dayanıklı olur? İşte asıl sorunun cevabı bu olsa gerek. Bence sakin kullanımlarda bir sorun çıkarmaz gibi. Özellikle, performanslı sürüşlerde ve manuel vites kullanım motor sıkıştırmalarında enerjik yapıya kavuşan yeni Qashqai aracımız, benzini bir o kadar fazla yaktıdığı da kaçınılmaz bir gerçek. 1.2 litreye sahip uygun fiyatlı, kullanışlı bir SUV aracım olsun arazide de gezerim derseniz 101,650 TL den başlayan fiyatlar ile tavsiye ederiz.