Formula1, Bakü, 23-25 Haziran 2017!

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz sponsorluğunda Budapeşte Festival Orkestrası

Mercedes-Benz, İstanbul Müzik Festivali’nin bu yıl da “Yüksek Katkıda Bulunan Gösteri Sponsoru” Mercedes-Benz’in sponsor olduğu Budapeşte Festival Orkestrası & Iván Fischer & Francesco...

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Automechanika Istanbul 2024 için geri sayım başladı

Otomotiv sektörü, üretim ve ihracat hacmini her geçen gün artırarak Türkiye’nin dış ticaretinin gelişmesine ve ekonomik büyümesine katkıda bulunurken,...

Lexus LBX, çevre dostu özellikleriyle de öne çıkıyor

Lüks ve performansı bir arada sunmayı hedefleyen markanın premium SUV segmentindeki yeni ürünü LBX, İstanbul'un tarihi semti Akaretler'deki kurulan...

AZERBAYCAN GRAND PRIX ÖN İZLEME
8. Yarış

Bakü, 23-25 Haziran 2017

 

Milano – Formula 1 takvimine en son eklenen Bakü, takımların en az bilgi sahibi olduğu parkur zira bu sokak pistinde şimdiye dek bir kez geçen yıl yarıştılar. O zamandan beri teknik yönetmeliklerin ve lastik özelliklerinin değişmesi nedeniyle, yeni bir sayfa açılıyor. Yılın en hızlı ve en uzun sokak pisti için P Zero Beyaz Orta, P Zero Sarı Yumuşak ve P Zero Kırmızı Süper Yumuşak lastikler önerildi. Bu üçlü kombinasyon bu yıl en son Bahreyn’de (ve geçen sene yine Bakü’de) kullanıldı.

Formula1_Azb_GP_TR

MARIO ISOLA – PİRELLİ OTOMOBİL YARIŞLARI BAŞKANI 

“Monako ve Montreal’in ardından sabit olmayan, düşük tutuşlu üçüncü pist Bakü ama çok farklı bir karakteri var. Turlar çok daha hızlı ve lastiklerden daha çok enerji geçiyor, ve pist sıcaklıkları, geçen seneki gibi çok yüksek olabilir. Bu nedenlerle, 2016’da çok iyi performans gösteren orta sertlikte lastikler seçtik. Tahminlerin aksine hiç güvenlik aracının girmemesi o zaman bir sürpriz olmuştu. Dolayısıyla yarış stratejisini belirlerken bu faktör dikkate alınabilir. Yavaş alınan virajlar ve uzun düzlükler olduğu düşünüldüğünde, doğru dengeyi bulmak, özellikle de bastırma kuvveti (downforce) açısından oldukça zor olabilir.”

 

YENİLİKLER   

  • Bakü sokak pisti, geçen yılki ilk yarışa göre düzen açısından büyük ölçüde aynı kalmakla birlikte beş altı virajdaki ve özellikle 15. Dönüşteki güvenlik bariyerleri değiştirildi.
  • Lewis Hamilton eğer Bakü’deki sıralamalarda birinciliği alırsa, Ayrton Senna’nın 65 “pole pozisyonu” rekorunu kıracak ve Michael Schumacher’in 68 “pole pozisyonu” ile elinde tuttuğu tüm zamanların rekorunu kırmaya çok yaklaşacak.
  • Tur rekorunun bu yıl kırılma olasılığı çok yüksek. Bakü’deki en hızlı turlar, sıralamalarda 1m42.758s ve yarışta 1m46.485s oldu.
Son Haberler

Yeni Sayımız Yayınlandı…

2024 Mayıs sayımız dergilik sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple,...

Diğer Haberler