TEST: 2019 Honda Civic İnceleme…Bir Honda Civic Satın Almalı mıyım?

®
Çok Okunanlar

Otomotiv değer zinciri yaklaşık 8 trilyon dolara çıkacak…

Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC'18) Başkanı Prof. Dr. Orhan Alankuş, "2030 yılında tüm otomotive yönelik değer zinciri 5 trilyon dolardan yaklaşık...

Yeni Range Rover Sport’a Euro NCAP’ten Beş Yıldız

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Land Rover’ın lüks SUV sınıfında standartları belirleyen aracı Yeni Range Rover ile ailenin en...

“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

Yazar: Umut Özgür Sunay 15 yılı aşkın Türkiye'de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek...

Ürdün’ün Tercihi Tekrar Otokar Oldu…

Amman'ın dev otobüs ihalesini Otokar kazandı... Türkiye'nin lider otobüs üreticisi Otokar, ihracatta hız kesmiyor. Modern otobüsleri ile 50'den fazla ülkede...

2019 Honda Civic, kompakt araç sıralamamızın zirvesine yaklaşıyor. Sınıf rakiplerinin çoğundan daha iyi performans sağlar ve konforlu oturma özellikli lüks bir iç tasarıma da sahiptir. Bununla birlikte, Civic’in ortalamanın altında tahmin edilen güvenilirlik derecesi dikkate değer bir dezavantajdır. Evet, Honda Civic iyi bir otomobil. Coupe, sedan ve hatchback gövdesi stillerinde mevcut olan bu model, bir Civic alabileceğiniz gibi, az sayıda kompakt otomobilin eşleştirebileceğimiz çok yönlülüğe sahiptir.

Civic, C segmentinde müşterileri seçeneklerini daralttığında kesinlikle finalistlerden biri konumunda ilk 3 sırada yer almakta.  Toyota Corolla ve Hyundai Elantra gibi rakiplerinden benzer ama daha iyi bir otomobil.
2019 Honda Civic, 2016 model yılı ile başlayan bir neslin parçası. 2019’da Honda dış tasarımı da geliştirdi, yeni bir Sport trimine girdi ve dokunmatik ekran arayüzüne eşlik etmek için çok gerekli bir fiziksel ses düğmesi de ekledi. Honda Sensing sürücü yardımı özellikleri paketi 2019 modeli için standart hale geldi.
Toyota Corolla tamam sağlam araba, ama Honda Civic kadar iyi değildir. Corolla, çekingen temel motor ve biraz daha güçlü bir motorla genel olarak anemik bir performansa sahiptir. Toyota’nın kullanımı ertelemeye değer ve sürüş kalitesi sert darbelere maruz kalabilir. Öte yandan, Civic birkaç güçlü motor seçeneğine sahip ve sürüşü eğlenceli. Civic ile daha güzel bir iç mekan, daha fazla bagaj alanı ve daha iyi yakıt ekonomisi elde edeceksiniz.

Corolla’da kullanıcı dostu (ve standart) bir dokunmatik ekran bilgi eğlence sistemi bulunurken, Android Auto veya Apple CarPlay desteği yoktur. Bu akıllı telefon entegrasyon özelliklerinin her ikisini de Civic’te bulabilirsiniz. Corolla’nın daha iyi tahmin edilmiş bir güvenilirlik derecesi vardır, ancak Civic üzerinden bunu öngörmek için de yeterli değildir.

Corolla gibi, Hyundai Elantra da rekabetçi kompakt otomobil sınıfının ortasında yer alan iyi bir otomobildir. Düzgün yol tutuşu ve iyi motor gücü var, ancak Civic bu ölçümlerin her ikisinde de daha başarılı.  Hyundai, sınıftaki en düşük başlangıç ​​fiyatlarından birine sahip. Ancak Honda, çok sayıda standart güvenlik özelliği, geniş bir arka koltuk ve büyük bir bagajla daha etkileyici bir kabine sahip.

Hyundai’nin bilgi-eğlence sistemi, Honda’nınkinden daha basit ve kullanımı daha kolay ve daha iyi bir tahmin edilebilir güvenilirlik derecesine sahip, ancak bu sizi daha çekici olan Civic’ten de ayırmaya yetmiyor.

Civic modellerinin çoğu – sedan, coupe veya hatchback olsun – beş kişiyi barındırıyor.  R tipinde sadece dört kişi rahat oturabiliyor.  Ön koltukları oldukça rahat, baş ve bacak mesafesine sahip. Sedan’da arka koltuk alanı en iyisidir. Arka Tavan boşluğu biraz dar olsa da, uzun boylu insanlar için arka tarafta çok sayıda bacak boşluğu yer alıyor.

Civic’in kabini sağlam bir yapı kalitesine sahip ve lüks malzemelerle dolu.  Plastik yüzeyler bile etkileyici. Bu, bazen diğer otomobillerde bulunan sert veya ucuz hissi veren plastiklerle çelişebilir. 2019 Civic sedan, kompakt bir otomobil için bir ton bagaj alanına sahip. 2019 model Civic,  Android Auto ve Apple CarPlay için desteği olan 7 inçlik bir dokunmatik ekran bilgi eğlence sistemine sahiptir.

2019 için Honda, kontrol paneline geleneksel bir fiziksel ses düğmesi ekledi. Önceden, sürüş sırasında rahatsız edici olabilecek dokunmatik ekran kontrolleri ile ses seviyesini ayarlamanız gerekiyordu. Civic turboşarjlı 1.5 litrelik dört silindirli motora sahip. Yurt dışında ise Honda Civic, 158 beygir gücü için iyi bir 2.0 litre dört silindirli motor ile standart olarak satılıyor. 1.5 litrelik dört silindirli motor, sürekli değişken otomatik şanzıman (CVT) 174 beygir güç üretiyor.

Civic Crash Test Sonuçları

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi, 2019 Civic’e, önden çarpışma testinde beş yıldızdan 4 ve yandan çarpma ve devrilme testlerinde beş yıldız üzerinden 5 genel çarpışma testi vermiştir. Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü, Civic’e tüm çarpışma testlerinde en yüksek iyi otomobil derecesini vermiştir, ancak Civic’in farları, önündeki yolu ne kadar iyi aydınlattığı testinde ise en düşük zayıf puanı almıştır.

2019 Civic, Honda Sensing sürücü yardımı özellikleri paketiyle standart olarak geliyor. Bunlar arasında otomatik uzun farlar, uyarlanabilir hız sabitleyici kontrolü, şerit ayrılma uyarısı, şerit tutma yardımı, yoldan ayrılma azaltma, ileri çarpışma uyarısı ve otomatik acil durum frenlemesi bulunmakta.

2019 Honda Civic Performans İncelemesi

2019 Honda Civic, çeşitli enerjik motor seçeneklerine sahiptir. Hepsi iyi güç ve ivme sağlıyor. Şanzımanlar sorunsuz ve iyi çalışıyor. Civic ayrıca kendi sınıfı için iddialı bir yakıt ekonomisi sağlıyor. Honda konforlu bir sürüşün yanı sıra sportif ve yola duyarlı bir sürüş sunuyor. Şehir içi (lt/100 km) 8,6lt. Şehir dışı (lt/100 km) 5,2lt. Ortalama da (lt/100 km) 6,5lt yakıt tüketiyor.

Bagaj hacmi: 519 litre

Yeni Civic Sedan 1.6L Dream Benzin Düz Benzin 141.500 TL 129.500 TL

1.6L Premium
Motor Karşılaştırma
1.6L Executive
Teknik Özellikler
1.6L SOHC i-VTEC Benzinli Motor Motor 1.6L SOHC i-VTEC Benzinli Motor
PGM-FI (Programlanmış Yakıt Enjeksiyon Sistemi) Yakıt sistemi PGM-FI (Programlanmış Yakıt Enjeksiyon Sistemi)
Benzin Yakıt türü Benzin
81.0 x 77.5 Çap x strok (mm) 81.0 x 77.5
1597 Hacim (cc) 1597
10,7:1 Sıkıştırma oranı 10,7:1
125 PS (92 kW) / 6500 d/d Maksimum güç 125 PS (92 kW) / 6500 d/d
152 Nm / 4300 d/d Maksimum tork 152 Nm / 4300 d/d
Hava soğutmalı disk Ön fren diskleri Hava soğutmalı disk
Disk Arka fren diskleri Disk
McPherson süspansiyon, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuklu Süspansiyon (Ön) McPherson süspansiyon, toe kontrol bağlantılı ve viraj denge çubuklu
Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon, viraj denge çubuklu Süspansiyon (Arka) Çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon, viraj denge çubuklu
6 ileri düz Şanzıman CVT
4X2 Önden Çekiş Çekiş 4×2 Önden Çekiş
205 Maksimum sürat (km/s) 196
10,6 Hızlanma 0-100 km/s (sn) 11,6
1301 Ağırlık, Aracın yürür vaziyetteki ağırlığı (kg) 1319
215/55 R16 Lastikler 215/55 R16
46 Yakıt deposu (lt) 46
519 Bagaj hacmi (lt) 519
4648 Uzunluk (mm) 4648
1799 Genişlik (mm) 1799
1407 Yükseklik (mm) 1407
2698 Aks mesafesi (mm) 2698
1547 Ön tekerlek izi (mm) 1547
1576 Arka tekerlek izi (mm) 1576
8,6 Şehir içi (lt/100 km) 8,5
5,2 Şehir dışı (lt/100 km) 5,0
6,5 Birleşik (lt/100 km) 6,3
148 CO2 emisyonu (g/km) 144

 

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...