Volkswagen Polo GTI, en meraklıların "beğenileri" sıralamasında empoze ediliyor ...
Markalar kendi yayınları aracılığıyla kullanıcılarla daha fazla doğrudan iletişim kurdukça, sosyal ağlar...
Katılımcı sayısı bu yıl, 135.000 seyirciyle % 10 arttı…
Yarışlara, Richard Mille ailesinin üyeleri start verdi…
RM 11-03 Le Mans Classic, Le Mans Classic 2018’de tanıtıldı.
Le Mans Classic 2018, katılım ve ilgi açısından önceki rekorlarını yeniden kırdı. Efsanevi Circuit de la Sarthe’da gerçekleşen yarışların organizatörleri Peter Auto ve Automobile Club de l’Ouest ile ana sponsor Richard Mille, üç gün içinde 135 bin seyirciyi ağırladı. 700’den fazla klasik arabanın yarıştığı Le Mans Classic 2018, 200 otomobil kulübüne ve Le Mans 24 Saat’in 10 kazananı da dahil 30 ülkeden 1000 pilota ev sahipliği yaptı. Bu, 2002’deki ilk etkinlikten bu yana büyüyerek devam eden mükemmel bir başarı.
Bu seçkin otomobil yarışını kutlamak ve önceki yılların hakkını verebilmek için bu yıl da gerekli her şey mevcuttu; parlak güneş ışığı, 60 farklı markadan 8500 araba, Porsche 70’inci yıl kutlamaları, Alpine’ın Le Mans 24 Saat’teki zaferinin 40’ıncı yılı, Artcurial Motorcars Müzayedesi ve bu efsanevi pistte tarih yazan 24 modeli sergileyen Le Mans Heritage Concours.
1 ve 6 arası geleneksel gridlere ve 1923’ten 1993’e kadar Le Mans yarış araçlarının olduğu C Grubuna ek olarak, yeni Global Endurance Legends gridi, 90’lı ve 2000’li yılların GT1’leri ve diğer LMP1’leri ile Le Mans Classic’te yeni bir çağ başlattı. Bu gösteri gridiyle, etkinlik artık meşhur Audi R8, Bentley Speed 8, Peugeot 908 HDI ve McLaren F1 ve Maserati MC12’yle birlikte Le Mans 24 Saat’in 2016’ya kadarki geçmişine bakıyor.
Richard Mille, McLaren Automotive CEO’su Mike Flewitt, geleceğin Formula E pilotu Felipe Massa, WRX pilotu Sébastien Loeb ve ‘kısa pantolonlu pilotlar’ için düzenlenen Little Big Mans’e cumartesi 15.30’da start veren futbolcu Didier Drogba gibi birçok dostunu ve iş ortağını Le Mans Classic’de ağırladı. Yaklaşık 100 dayanıklılık aracı replikası, seyirciler tek bir ağızdan bağırırken tribünlerin önündeki yarış çizgisinde harekete geçti.
Yetişkin meslektaşları ise, savaş öncesi araçlara (1923-1939) ayrılmış olan Grid 1’de hazır bulunarak, dokuzuncu Le Mans Classic’e resmi start verdi. Sébastien Loeb ve Felipe Massa, Fransa bayrağı ile pilotların ve araçların Le Mans pistine çıkabileceğini işaret etti. Grid yarışları, ertesi gün öğleden sonraya kadar birbirini ardında gerçekleşti.
Otomobiller, yalnızca pistte değil sergi alanlarında ve Le Mans kasabasında da hafta sonunun yıldızları oldu. Artcurial Motorcars, Mercedes Roadster 300 SL modelinin rekor kırarak 3.1 milyon Euro’ya satıldığı sıkı bir açık artırma gerçekleştirirken, kasabadaki DPPI butiğinde ise halk, Éditions Cercle d’Art ve DDPI Images ajansının yeni yayınladığı Car Racing 1965, 1’inci cildinin ön tanıtımına davetliydi. Bu şık cilt, ajansın yayınlanmayan arşivlerinden, hem yolda hem pistte çekilmiş bir fotoğraf seçkisini bir araya getiriyor.
Richard Mille ise, oldukça sportif yeni RM 11-03 Le Mans Classic saatinin tanıtımını yarışlar sırasında gerçekleştirdi. Beyaz seramik 150 parçadan oluşan bu sınırlı edisyon, seyir halindeki tur zamanlayıcılarını dümdüz edebilen geri dönüşlü kronograf mekanizmasına sahip RMAC3 otomatik kalibreyle donatıldı.
Dünyanın en büyük tarihi otomobil etkinlikleri arasında yer alan ‘Le Mans ruhunu’ iki yıl sonraki 10’uncu yılında, yani 2020’de tekrar keşfetmek üzere hepinizi bekliyoruz!
Le Mans Classic 2018 Sonuçları
Şovun En İyisi: Toyota 94 CV (ACO)
1923-1939 Sınıfının En İyisi: Adler Trumpf Rennlimousine (Adler Real Estate AG)
1949-1960 Sınıfının En İyisi: Triumph TRS (Mike Otto)
1961-1971 Sınıfının En İyisi: Sunbeam Alpine (Justin Harrington)
1972-1981 Sınıfının En İyisi: Porsche 930 Turbo (Rolf Sigrist)
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY / 36 Saatte 1.500km...
Suzuki yeni Vitara'nın Allgrip 4x4, 1.4L BOOSTERJET 48V SHVS Mild Hybrid motora sahip yeni hibrit versiyonu...
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Yeni KIA EV6, şirketin Elektrik-Küresel Modüler Platformunu (E-GMP) esas alan ilk elektrikli aracı. İleri teknolojili platform, başlangıçta içten yanmalı motorlu...
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Yeni KIA EV3 test sürüşünü İstanbul'da özel bir KIA lansmanı sırasında gerçekleştirdik. Öncelikle KIA EV3 Car Of The Year, 2025...
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Renault Duster, Yeni E-Tech full-hybrid 145 beygir benzinli ve elektrikli model test sürüşünü yol ve hafif arazi şartlarında tüm yönleri...
Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Renault Megane elektrikli modeli olan Megane E-Tech modeli rahat kullanımı ve teknolojik uzun menzili ile dizel ve benzinli modellerinde olduğu...
Yazar ve Test : Özgür SUNAY
YETX çok amaçlı özel arazi aracın test sürüşünü Milli Savunma Bakanlığı, İç İşleri Bakanlığı ve Özel Kuvvetlerimizin de yer...
2024 Aralık- 2025 Ocak sayımız sitemizde online olarak yayına alınmıştır. Yeni sayımızı online olarak tüm cihazlardan ipad, iphone, android, apple, apple ipad, android ipad,...
Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....
Florian Huettl verantwortet mit sofortiger Wirkung neben seiner Position als CEO Opel/Vauxhall auch die Aktivitäten von Stellantis in Deutschland. Diese Bündelung wird in Zeiten...
Stellantis und CATL haben vereinbart, bis zu 4,1 Milliarden Euro in ein Joint Venture zu investieren. Das Gemeinschaftsunternehmen soll eine große europäische Lithium-Eisen-Phosphat (LFP)-Batterieanlage im...
Kurz vor Weihnachten durfte sich die Klinik für Kinder- und Jugendmedizin des GPR Klinikums über eine besondere Überraschung freuen: Vertreter von Opel überbrachten Geschenke,...
Stellantis Chairman John Elkann und Xavier Chéreau, Stellantis Chief Human Resources & Heritage und Opel-Aufsichtsratschef, haben den Standort Rüsselsheim besucht und ihre Unterstützung für...
Stellantis zieht die Markteinführung des Ram 1500 Ramcharger mit Range Extender vor, der damit vor dem Ram 1500 REV, den ersten batterieelektrischen Pickup-Truck des...
Wenige Wochen nach der digitalen Weltpremiere erlebt der ausschließlich elektrisch angetriebene DS N°8 (sprich: „DS Nummer Acht“) auf der Motor Show in Brüssel seine Weltpremiere vor Publikum....