TEST: Nissan Qashqai 1.2 litre Otomatik vites ile 3.500 km’

®
Çok Okunanlar

PEUGEOT CEO’su Linda Jackson ile canlı konferans buluşması yaptık

PEUGEOT, geçtiğimiz yıl ilk kez başlattığı E-Lion Day’in ardından 2024 yılında sürdürülebilir kalkınma için gerçekleştireceği ana ve yapılandırıcı eylemlerini...

2,6 milyar dolarla en fazla ihracat yapan sektör oldu

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, sanayi grubunda otomotiv endüstrisi 2,6 milyar dolarlık ihracat yaptı. Bu sektörü, 2,2 milyar dolarla...

Lastik Değiştirmeden Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Araç lastiklerinizden birini veya birden fazlasını değiştirmeden önce dikkat etmeniz gereken bazı durumlar bulunmaktadır. Araç performansını ve güvenliğini olumsuz...

UYARI / WEB SİTEMİZE YAPILAN SALDIRILAR..!

Son zamanlar da artan web site trafiğimize ve izlenme oranlarımıza rağmen, olumsuz yönde etkilenen ve düşmekte olan Alexa sıralama...
Test Sürüşü: Umut Özgür Sunay

Nissan Qashqai 1.2 litre benzin-otomatik “premium pack” donanıma sahip model ile yaklaşık 3.500 km’lik bir test sürüşü gerçekleştirdim. Tamamı ile yakıt ekonomisi ve otomatik vites performansına dayalı bir test sürüşü oldu.

Ben şimdi kafanızdaki 1.2 litre otomatik vites soru işaretini çözeyim. Öncelikle aracı Istanbul – Ankara ve Ankara – Istanbul arasında 24 saat içerisinde kullandım. Yaklaşık şehir içi kullanımlar ile beraber 1.250 km – 1.350 km yol yaptım. İş seyahatlerim sebebi ve Ana durağım olan “Bilkent Station” lokasyonuna sık sık gitmem sebebi ile bu yolu Istanbul – Ankara, Ankara – Istanbul arasını en çok kullandığım güzergah olarak geçtiğimiz 2017 yılında seçtim. Bu seyahatlerden ve genelde arkadaşlarım ile beraber olan yolculuklarda araç kullanmak hoşuma gidiyor. Aracı en azından 3-4 kişi ve arkada bavul çanta var iken denemiş oluyorum.

Bu yıl Qashqai modelini bu 3. test edişim oldu. 1.2 litre benzinli ve otomatik şanzımana sahip bu modeli ise 2. kez aldım. Çünkü daha önce bu şekilde uzun bir yolda aracı tam anlamı ile test etme imkanım olmamıştı. Lafı fazla gevelemeden, öncelikle Qashqai 1.2 litre platinium pack en yüksek donanıma sahip, araçta cam tavan, arka ve arka yan camlarda güneş korumalı karartmalar, otomatik kendini ayarlayıp yanıp sönen uzun farlar, komple deri koltuklar, ısıtmalı deri koltuklar, navigasyon, araç takip mesafesi, şerit takip mesafesi, ani frenleme, kör nokta uyarı sistemi gibi, bir çok donanım ve özellik var.

Tabi büyük alaşımlı jant ve sport lastiklere sahip. Bu arada bose marka çok kuvvetli bir müzik sistemi de bu paketin içerisinde.

Şimdi Ankara – Istanbul yeni Tem yolunu sürekli seyahat edenler bilir. Genelde Bolu tüneline kadar az da olsa bir trafik kamyon, otobüs yağmuru vardır. Direksiyonunuz sağlam ise bunları bir şekilde alt ederek gidersiniz. Ankara’ya doğru giderken Bolu tüneline kadar biraz daha fazla yakarsınız genelde yol şartları inişli çıkışlı bozuk ve her an fren yapmanıza müsait şekildedir. Araç Bolu tünelini geçtiği zaman bir rahatlar kendine gelir. Şimdi her ne şartta olursa olsun bu araç için 1.2 litre Qashqai için burada söylenecek tek şey eğer bu şartlarda aracı fazla zorlamaz ve makul hızlarda 100 – 120 km gibi gitmeyi başarabildiğinizde oldukça konforlu bir sürüş ile Bolu tüneli çıkışı “highway” tesislerinde yemek yersiniz. Yok aracı çok zorladınız performanslı gitti iseniz deponuzda yarım depoya neredeyse yaklaşmış demektir. Bu Qashqai 1.2 litre benzinli için ve full dolu iken geçerli bir durumdur. (Klima açık, bagaj var.)

Şimdi bu gösterge paneli sizi yanıltmasın. Çünkü bu Ankara’ya giderken çekilmedi. Daha sonra çektim. Performanslı uzun yol kullanımların da aracımız genelde 100 km de ortalama 8.5 litre olarak göstermekte. (Tabii 135-140 km yukarısı hızlarda.)

Konumuza dönelim; Nissan Qashqai 1.2 litre modelini şayet performanslı olarak kullanıp Ankara’ya acil gitmem gerek derseniz; Bolu tünelinde ya da biraz daha ileride yakıt alabilirsiniz.  Fakat ben 110 km’yi aşmam acelem HİÇ yoK – ECO – modu düğmesine basarım gösterge panelinde o yeşil yanarken birde cruise control otomatik olarak hızı direksiyondan ayarlamak sureti ile Ankara’ya kadar gitmeyi seçtiğinizde, inanın sizden iyisi yok; araca yakıt almayı unutun diyebilirim.

Şimdi bunları niye anlatıyorum ben?

– Nissan Qashqai ile Istanbul – Ankara arası gibi bir yolda otomatik vites 1.2 litre seçeneği ile aldığınızda neler yaşayabileceğinizi bir bilin diye.

– Nissan Qashqai 1.2 litre otomatik vitesi uzun yolda Istanbul – Ankara, Ankara-Istanbul ve hemen ertesi gün Istanbul-Antalya, Antalya-Istanbul arasında sürdüğüm için otomatik vites seçimini ve aracın performansını, yakıt ekonomisini size en iyi ben aktarabilirim diye.

Bolu tünelinde Ankara merkeze varıncaya kadar yol genelde çok inişli çıkışlı olmayıp, (genelde) Ankara’ya son 90 km kalıncaya kadar aracı salına salına kullanabileceğiniz kaymak gibi bir yol mevcuttur. Son 90 km de biraz inişler ve çıkışlar Akıncılar gişelere kadar devam ediyor. Yol oralarda biraz daha bozuk. Dikkat edin. Dediğim gibi otomatik vitesi ve şanzımanı hiç zorlamadan çok rahat bir şekilde istediğiniz km lere kadar çıkabilir ve yorulmadan Ankara’ya rahat şekilde ulaşabilirsiniz. Keza Ankara dönüşünde ise eğer yine aracınız yüklü ve bagajınız da hatırı sayılır bir eşyanız var ise, klima açık ise, o zaman Nissan Qashqai otomatik manuel vites seçeneği sizi bekliyor. Biraz aktivite zamanı. Özellikle belirtiyorum : aracın – ECO- modunu mümkün olduğunca kapatmadan kullanın. Performasında çok belirgin bir değişikli olmayacak, zaten hızlı ve turbo devrini sonuna kadar kullanacağınız bir sürüş.

Ankara – Istanbul, arasında dönüş yolculuğumuzu bu şekilde sorunsuz ve sıkıntısız şekilde tamamladık.

Istanbul’da bir gece dinlenip, ertesi gün Antalya’ya doğru arkadaşlarım ile 5 kişi olarak yola koyulduk. Arka bagaj da eşyalarımız da bulunuyor. Istanbul – Antalya arasında Nissan Qashqai 1.2 litre otomatik şanzımanı çok daha seri ve manuel olarak kullandım. Virajlı ve keskin yollarda hiç bir şekilde araç performasından ödün vermedi. Araç beni yormadı. Virajlı ve eğim iniş yollarda manuel vites düşürmem de geri tepkileri normal idi. Vitesten çok uzun olmayan bu şekilde geri bildirimler almak güvenli kullanım açısından gece karanlık keskin virajlı yollarda iyi oluyor. Çok uzun zamandır, Qashqai 1.2 litre otomatik vites ile ilgili şikayetlere şahit oldum ve insanların biraz çekimser korkulu sorularına maruz kaldım. Halbuki, bu aracı uzun yolda 4 gün boyunca 3.500 km yol katederek en zor şartlarda aracı zorlayarak şanzımanı da sizin yapmayacağınız kadar zorlanarak en üst performansta test edip kullandım. En ufak bir problem çıksa idi, burada inanın bunu yazmaktan ve belirtmekten hiç çekinmezdim. Çünkü bizim işimiz bu; gerçek ne ise onu yazmak, size anlatmak, yüksek performanslı sport konumu kullanımlarımda dahi ECO tuşum açıktı. Aracın ortalamada çok fazla yakmama sebebini buna bağlıyorum. ECO modunu kapatıp seri kullanırsanız işte o zaman biraz daha fazla yakıyor. Bunu söylemeliyim. Gerek arabanın içindeki sessizlik, gerekse bana kullanımda vermiş olduğu güven sayesinde Istanbul-Antalya ve Antalya-Istanbul arasını çok iyi bir şekilde az zamanda almış bulunuyorum.

Son olarak eklemek gerekir ise İstanbul’a döndüğümde aracı bir iki gün trafikte kullanarak yakıt ekonomisini şehir içinde test ettim. Ortalama 100 km ‘de 5.6 / 5.5 lt kadar düştü.

Buda aslında şu demek 1.2 litre benzinli model, basmadığınız zaman makul olarak bir dizel araç kadar az ve aynı yakıyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...