3,5 Saniyede 195mph hıza ulaşım
Vantage’ın kalbi ise Aston Martin’in yeni güçlü 4 litrelik alaşım çift turbolu V8 motoru ile atıyor.Optimum ağırlık merkezi ve mükemmel yarı yarıya ağırlık dağılımı için şasede mümkün olduğunca alçak seviyeye ve arkaya yerleştirilen bu yüksek performanslı ve verimli motorun sağladığı güç, *245g/km CO2 salımına rağmen 6000 devirde 510PS, 2000-5000 devir arasında ise 685Nm seviyelerinde. Vantage 1530 kg boş ağırlığı ile güç-ağırlık ve tork-ağırlık oranlarında müthiş bir performansa sahip. Bu özellik, gaza basıldığında gözler önüne seriliyor. Ateşleme, egzoz ve motor yönetim sistemlerinde detaylı ayar yapma imkanı, Vantage’ı büyüleyici bir karaktere ve fon müziğine kavuşturuyor. Vantage, devasa gücünü ve torkunu arkaya monte edilmiş sekiz vitesli ZF otomatik şanzıman donanımı ile arka tekerleklere iletiyor. 0’dan 60mph’a 3,5 saniyede çıkabilen ve maksimum 195mph hıza ulaşabilen otomobil, Dinamik Stabilite Kontrolü ve Dinamik Tork İletimi gibi kapsamlı dahili elektronik sistemleriyle maksimum kontrol ve sürüş keyfi sağlıyor. Hıza göre kendiliğinden ayarlanan elektrikli direksiyon, kilitten kilide 2,4 tur yaparak yüksek tepki ile hassas ve kolay kontrolü en iyi şekilde bir araya getiriyor.
Vantage serisinde bir ilk
Vantage, gövde yüzeyine entegre edilen ve basınçlı havayı ön çamurluk davlumbazlarından tahliye eden yeni yan çamurluk havalandırmaları ve çarpıcı hatlarıyla yukarıya doğru kıvrılan arka bagaj kapağı ile tüketici sınıfı otomobillerde nadiren, klasik Aston Martin modellerinde ise ilk kez görülen yüksek bir bastırma kuvveti sağlıyor.
Yeni Vantage ile Aston Martin’de ilk defa Elektronik Arka Diferansiyel (E-Diff) özelliği görülüyor. Otomobilin elektronik stabilite kontrol sistemine bağlı olan bu diferansiyel böylece otomobilin davranışını anlıyor ve verdiği doğru tepkiyle motorun gücünü ilgili tekerleğe aktarıyor. Geleneksel bir sınırlı kaymalı diferansiyelden farklı olarak, milisaniyeler içerisinde tam açık pozisyondan %100 kilitli pozisyona geçebiliyor.Daha yüksek hızlarda ise Elektronik Diferansiyelin hızı ve tepki hassasiyeti sayesinde sistem, otomobilin dinamik davranışını çok ince ayarlarla kontrol edebiliyor. Böylece otomobil düz çizgi stabilitesi ve viraj alma performansında çok daha derli toplu bir görüntü çizerek sürücüye otomobilin kabiliyetlerini keşfetme ve sonuna kadar keyfini çıkarma konusunda güven veriyor