Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi

®
Çok Okunanlar

Otomotiv değer zinciri yaklaşık 8 trilyon dolara çıkacak…

Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC'18) Başkanı Prof. Dr. Orhan Alankuş, "2030 yılında tüm otomotive yönelik değer zinciri 5 trilyon dolardan yaklaşık...

VW Ticari Araç Yetkili Servislerinde Yeni Kampanya: Kazandıran Servis

Volkswagen Ticari Araç Yetkili Servislerinde Yeni Kampanya: Kazandıran Servis Volkswagen Ticari Araç, garantisi biten 2 yaş ve üstü model sahiplerinin...

Porsche müzesindeki en eski 911’i ilk kez gün yüzüne çıkardı

Porsche Müzesi, koleksiyonuna en son kattığı otomobili sergilemeye hazır. Müzedeki 911 serisinin en eski otomobili, 14 Aralık 2017 –...

Test Sürüşü: PEUGEOT RCZ 1.6 LT THP 156 HP

Test: Özgür Sunay Peugeot RZC; Dışarıdan ilk bakıldığında aklınıza Porsche Boxer veya Audi TT den kareler gelse de detaylara indiğinizde Coupe...

Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi, kapsamlı yenilikleri ve yeni motor ailesi ile otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor. Yenilenen Mercedes-Benz S-Serisi’nde yeni motorlar kullanılmaya başlanıyor: Sıralı altı silindirli dizel ve benzinli motorların yanı sıra yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli benzinli motor da ürün gamına ekleniyor.

Mercedes-Benz ürün gamının tepe noktasını oluşturan S-Serisi, daha da geliştirilen Intelligent Drive donanımı ile otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım daha atıyor. Sürücüyü mesafe takibi ve direksiyon yönlendirmesinde daha da konforlu destekleyen Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC ve Aktif Direksiyon Yardımcısı, viraj veya kavşak öncesinde seyir hızını otomatik olarak ayarlıyor.

Mercedes-Benz S 500, selenitgrau metallic, Leder Exklusiv Nappa magmagrau/espressobraun, Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 150 g/km // Mercedes-Benz S 500, selenite grey metallic, exclusive nappa leather magma grey/espresso brown, fuel consumption combined: 6.6 l/100 km; combined CO2 emissions: 150 g/km
Mercedes-Benz S 500, selenitgrau metallic, Leder Exklusiv Nappa magmagrau/espressobraun, Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 150 g/km // Mercedes-Benz S 500, selenite grey metallic, exclusive nappa leather magma grey/espresso brown, fuel consumption combined: 6.6 l/100 km; combined CO2 emissions: 150 g/km

MULTIBEAM LED farlar ve ULTRA RANGE uzun farlar geceyi gündüze çevirirken, yol bozukluklarını önceden tespit eden ROAD SURFACE SCAN ve virajda eğimi dengeleyen CURVE gibi özellikler yeni Mercedes-Benz S-Serisi’ndeki diğer önemli özellikler olarak öne çıkıyor.

Mercedes-Benz’in amiral gemisi olarak tanımlanan otomobil, 2016 yılında tüm dünyada lüks sedan pazarının en çok satan modeli oldu. 2013 yılından günümüze kadar sedan gövde tipi 300.000 adetlik satış performansına imza atarken, Mercedes-Benz S-Serisi’nin halen altı farklı gövde tipi bulunuyor.

Mercedes-Benz S 500, selenitgrau metallic, Leder Exklusiv Nappa magmagrau/espressobraun, Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 150 g/km // Mercedes-Benz S 500, selenite grey metallic, exclusive nappa leather magma grey/espresso brown, fuel consumption combined: 6.6 l/100 km; combined CO2 emissions: 150 g/km
Mercedes-Benz S 500, selenitgrau metallic, Leder Exklusiv Nappa magmagrau/espressobraun, Kraftstoffverbrauch kombiniert: 6,6 l/100 km; CO2-Emissionen kombiniert: 150 g/km // Mercedes-Benz S 500, selenite grey metallic, exclusive nappa leather magma grey/espresso brown, fuel consumption combined: 6.6 l/100 km; combined CO2 emissions: 150 g/km

Geniş ekranlı kokpit ve yeni nesil direksiyon ile yeni bir kullanım ve görünüm konsepti

Yeni Mercedes S-Serisi’nin yaşam alanını her biri 12,3 inç büyüklüğünde iki adet yüksek çözünürlüklü parlak ekran domine ediyor. Tek bir cam panel altında bir araya gelen ekranlar böylece tek bir geniş ekran görünümü sunuyor ve tasarım anlamında da orta konsolun yatay formlu mimarisini destekliyor.

Yeni Mercedes-Benz S-Serisi’nin direksiyonunda dokunmatik kumanda panelleri bulunuyor. Bu yüzeyler tıpkı akıllı cep telefonlarında olduğu gibi dokunma ve kaydırma hareketlerine cevap veriyor. Böylece sürücü ellerini direksiyondan ve gözünü yoldan ayırmadan bilgi ve eğlence sistemini güvenli ve konforlu bir şekilde yönetebiliyor.

Bilgi ve eğlence sistemi ayrıca orta konsoldaki Touchpad kumanda paneli veya sesli komut sistemi LINGUATRONIC üzerinden de kumanda edilebiliyor. Doğrudan direksiyon üzerine entegre edilen DISTRONIC ve hız sabitleme sistemine ait kumanda düğmeleri de yeni S-Serisi’ndeki yeniliklerden biri olarak dikkat çekiyor.

Teknolojisiyle trendleri belirleyen yeni motorlar

Mercedes-Benz S 560 4MATIC ve Mercedes-Maybach S 560 4MATIC modellerinde sunulan yeni V8 silindirli çift turbo beslemeli motor 469 BG (345 kW) ve 700 Nm ile yerini aldığı V8 motor ile kıyaslandığında ortalama yüzde 10 daha az yakıt tüketerek dünyanın en tutumlu V8 silindirli benzinli motoru olarak öne çıkıyor. Modern teknolojinin nimetlerinden yararlanan yeni V8 motorda güç gereksiniminin olmadığı sürüş koşullarında subap kontrol sistemi CAMTRONIC sekiz silindirin dördünü kapatarak devreden çıkartıyor ve böylece yakıt tüketimini önemli oranda düşürüyor. Bu sayede kayıplar azaltılırken, toplam verimlilik de arttırılıyor. Silindir sıralarının V’sinin içine yerleştirilen turbo beslemeler de bir diğer yenilik olarak öne çıkıyor. Böylece termal verimlilik ve performans artarken turbo beslemeli motorların ortak sorunu olan turbo boşluğu ortadan kalkıyor.

Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ modelinde ise üstün performansı çok daha düşük yakıt tüketimi değerleriyle elde etmek üzere önceki nesildeki 5,5 litre hacimli V8 motor, yerini silindir kapatma özelliğine sahip AMG imzalı 4,0 litre hacimli V8 silindirli çift turbo beslemeli motora bırakıyor. Yeni motor çok daha düşük olan hacmine karşın 612 BG (450 kW) üretirken, karma koşullarda yakıt tüketimi 8,9 lt/100 km ve karma koşullarda CO2 salınımı 203 gr/km olarak gerçekleşiyor.

Mercedes-Benz, tarihinin en güçlü dizel otomobil motorunu Mercedes-Benz, S 400 d 4MATIC versiyonunda kullanıma sunuyor. Yeni sıralı altı silindirli turbo beslemeli dizel motor 340 BG (250 kW) güç ile 700 Nm tork üretirken, karma koşullarda yakıt tüketimi 5,6 lt/100 km ve karma koşullarda CO2 salınımı 147 gr/km olarak gerçekleşiyor. Yerini aldığı öncüsüne oranla güç üretimi önemli oranda artmış olsa da yeni motor yüzde 7 daha az yakıt tüketiyor. Premium dizel motor ailesinin tepe noktasını oluşturan motor; kademeli yanma süreci, iki kademeli turbo besleme ve değişken subap kontrol sistemi CAMTRONIC gibi teknolojilerle öne çıkıyor. Alüminyum yatak ve çelik piston kombinasyonundan oluşan motor ayrıca daha da geliştirilen NANOSLIDE® adındaki yatak kaplamasıyla yüksek verimlilik ve dayanım seviyesi sunuyor.

Teknik Özellikler

S 350 d (4MATIC) S 400 4MATIC Long S 600
Silindir adedi/düzeni 6/sıralı 6/Sıralı 12/V
Silindir hacmi (cc) 2.987 2.996 5.980
Maksimum güç (BG) 258 333 530
Maksimum tork (Nm) 600 700 830
Yakıt Tüketimi

lt/100 km *

5,1 (5,5) 5,2 (5,6) 11,6
Hızlanma (sn)

0-100 km/sa

6,0 (5,8) 5,4 (5,2) 4,6

*NEDC standardına göre karma koşullarda

Intelligent Drive otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım daha atıyor

Mercedes-Benz, yeni S-Serisi ile otonom sürüşe giden yolda önemli bir adım daha atıyor ve daha da geliştirilen Intelligent Drive ile bir sonraki aşamaya geçiyor. Sürücüyü mesafe takibi ve direksiyon yönlendirmesinde daha da konforlu destekleyen Aktif Takip Sistemi DISTRONIC ve aktif direksiyon yardımcısı viraj veya kavşak öncesinde seyir hızını otomatik olarak ayarlıyor. Daha da geliştirilen Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı ve ilave fonksiyonlara kavuşan Aktif Acil Durum Fren Yardımcısı gibi elektronik yardımcılar da sürüş güvenliğini sağlama noktasında sürücüyü destekliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...