- Mercedes-Benz ürün gamı içinde orta boy SUV-Coupé olarak konumlandırılan ve tüm Mercedes-Benz modellerinde olduğu gibi üstün güvenlik, son teknoloji sürüş yardımcı sistemleri ve sportif tasarım gibi özellikleri ile öne çıkan GLC Coupé Türkiye’de satışa sunuldu.
- GLC Coupé’de öne çıkan özellikler standart olarak sunulan sportif süspansiyon sistemi, geri bildirimi yüksek, direkt çalışan hassas spor direksiyon sistemi, DYNAMIC SELECT, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi 4MATIC ve 9G-TRONIC isimli dokuz ileri oranlı otomatik şanzıman. Tüm bu özellikler konfordan ödün vermeden atak ve sportif bir sürüşü beraberinde getiriyor.
Tüm tasarım detaylarıyla Mercedes-Benz tasarım felsefesine sadık bir görünüm sergileyen, modern ve lüks bir yapı ortaya koyan ve Mercedes-Benz ürün gamında orta boy SUV olarak konumlandırılan GLC Coupé Türkiye’de satışa sunuldu.
Yeni GLC Coupé, tasarımıyla olduğu kadar boyutlarıyla da SUV işlevselliğini coupé çekiciliğiyle harmanlıyor. 4,73 metre uzunluğa ve 1,60 metre yüksekliğe sahip olan GLC Coupé 2,87 metrelik dingil mesafesiyle son derece dinamik ve çekici bir tasarıma sahip. Böylece GLC Coupé, aynı platformu ve teknik yapıyı paylaştığı GLC’den 8 cm kadar daha uzun ve yaklaşık 4 cm kadar daha alçak boyutlarıyla daha dinamik ve özgün bir silüet sergiliyor. Mercedes-Benz coupé modellerine özgü yatay çıtalı elmas görünümlü ön ızgara ve eğimli tavan çizgisi yeni GLC Coupé’ye özel bir karakter kazandırıyor. Bunun dışında A sütununun eğimi ve devamında keskin eğimle arkaya doğru alçalarak arka kısımla bütünleşen tavan çizgisi de GLC Coupé’nin farklı karakterini vurguluyor. Etkin aerodinamik yapı sayesinde arka cama hava akımı ulaşmadığından arka cam sileceğine gerek duyulmuyor.
Spor programı: DYNAMIC BODY CONTROL veya AIR BODY CONTROL
Yeni GLC Coupé standart olarak bünyesinde ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ ve INDIVIDUAL olmak üzere beş farklı sürüş programı bulunan sürüş karakteri seçim fonksiyonu DYNAMIC SELECT’e sahip. Bunun dışında çelik yaylı ve sertliği seçilebilen amortisörlere sahip sportif karakterli süspansiyon sistemi DYNAMIC BODY CONTROL da alternatif olarak sunuluyor. Sürücü bu sistemde de DYNAMIC SELECT ile sürüş tarzına uygun sürüş modunu seçebiliyor.
Yüksek verimlilik seviyesini beraberinde getiren detaylar
Yeni GLC Coupé sadece tasarımıyla değil aerodinamik yapısıyla da dikkat çekiyor. Gövdenin aerodinamik hatları kadar; radyatör ve far çevresindeki açıklıkların kapanması, radyatör panjuru veya hava akımını optimize eden gövde altı kaplamaları gibi detay çözümler, üstün aerodinamik yapının ve 0,31’lik hava sürtünme katsayısının elde edilmesini sağlıyor.
Yolculara geniş bir yaşam alanı ve geniş bir bagaj sunan boyutlarla zengin donanım seviyesine rağmen 1.710 kg’lık ağırlıkla GLC 250 4MATIC Coupé sınıfının en iyi ağırlık değerine imza atıyor. Söz konusu düşük ağırlığın elde edilmesinde ise gövdede kullanılan alüminyum ve çelik karışımını hafif yapı prensibi çok önemli bir rol üstleniyor. Benzer hafif yapı prensibi yürüyen aksamda da kullanılırken, söz konusu hafif yürüyen aksam yol konforuna olumlu etki ediyor.
Ailenin en güçlüsü Mercedes-AMG de dahil 8 farklı motor seçeneği
Yeni Mercedes-Benz GLC Coupé; dört dizel, dört benzinli, bir prizden şarj edilebilen hibrit ve ailenin en güçlü versiyonu olan Mercedes-AMG olmak üzere toplam sekiz farklı motor seçeneğiyle sunuluyor.
Motor seçenekleri ve özellikleri:
GLC 220 d
4MATIC Coupé |
GLC 250 d
4MATIC Coupé |
GLC 250 4MATIC Coupé | |
Güç PS (kW) | 170 (125) | 204 (150) | 211 (155) |
Tork Nm | 400 | 500 | 350 |
Yakıt tüketimi lt/100 km | 5,0 | 5,0 | 7,0 |
CO2 (km başına) | 131 g | 131 g | 159 g |
0-100 km/sa hızlanma | 8,3 sn | 7,6 sn | 7,3 sn |
Maksimum hız km/sa | 210 | 222 | 222 |
Mercedes-Benz GLC 350 e 4MATIC Coupé ile atak sürüş özelliklerini düşük tüketimi ve emisyon değerleriyle bir arada sunan, 2.0 litre hacminde benzinli motor ile elektrik motorunu bir arada kullanan bir prizden şarj edilebilen hibrit versiyon da sunuluyor. 320 PS (235 kW) toplam sistem gücüyle 235 km/sa maksimum hıza ulaşan sportif karakterli SUV 59-64 g CO2/km karma emisyon değeriyle sınıfının en iyi değerine imza atıyor. 30 km menzile kadar sadece elektrik enerjisiyle ve bununla birlikte sıfır emisyonla yol alabilen elektrikli model, Boost özelliğiyle gerektiğinde 5,9 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor.