Yeni Lamborghini Terzo Millennio

®
Çok Okunanlar

TÜRKİYE’NİN DUSTER’I, TÜRKİYE YOLLARINDA…

2023 yılının Aralık ayında, İstanbul’da gerçekleştirilen basın toplantısı ile ilk kez duyurulan Yeni Renault Duster, Türkiye yollarıyla buluştu.Bursa’da bulunan...

1 TL ile 350 kilometre yol giden otomobil…

Adana’da Çukurova Üniversitesi Elektromobil Takımı tarafından tasarlanıp üretilen, elektrikle çalışan otomobil, 1 TL ile 350 kilometre yol gidebiliyor. Takımın...

9 ayda 10,6 milyar dolarlık yan sanayi ürünü ihracatı

Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği verilerinden yaptığı derlemeye göre, yılın 9 ayında otomotiv yan sanayisinde 200'den fazla ülke, serbest...

BNP Paribas Finansal Kiralama Genel Müdürü Sibel Alyar

Profesyonel kullanım amaçlı ekipmanların finansmanında leasing çözümleri sunan BNP Paribas Finansal Kiralama, müşterilerine yönelik ilk mobil uygulaması Leasing Cepte’yi...

Automobili Lamborghini, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nünLamborghini Terzo Millennio iki laboratuvarıyla işbirliği yaparak gelecekte üretilebilecek bir Lamborghini elektrikli spor otomobilinin ilk adımlarını attığını açıkladı.

Lamborghini bu duyuru vesilesiyle yeni tasarım konsepti “Lamborghini of the Terzo Millenio’nun” sunumunu da yaptı: Konsept, fiziksel olarak geleceğin tasarım ve teknoloji teorilerini canlandırırken görsel oyunları, nefes kesen performansı ve en önemlisi bir Lamborghini’nin her yerinde bulunan içsel heyecanı sürdürüyor. Tam da gelecekteki spor otomobil meraklılarına uygun bir konsept.

Projenin teknolojik hedefi, Lamborghini’nin beş farklı boyutta, geleceğin spor otomobiline hitap edebilmesini sağlamak: Enerji depolama sistemleri, yenilikçi malzemeler, tahrik sistemi, vizyoner tasarım ve heyecan.

İlk iki boyut Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nün iki laboratuvarıyla birlikte tasavvur edildi: Kimya Bölümü’nden Prof. Mircea Dinca yönetimindeki “Dinca Araştırma Laboratuvarı” ve Makine Mühendisliği Bölümü’nden Prof. Anastasios John Hart yönetimindeki “Mekanosentez Grubu” Büyük ölçüde Automobili Lamborghini tarafından finanse edilen bu işbirliği, enerji depolama sistemleri teknolojisi ve malzeme biliminde radikal bir inovasyona liderlik etmeyi amaçlıyor.

2-Yeni Lamborghini Terzo Millennio

ENERJİ DEPOLAMA SİSTEMLERİ

Performanstan ödün vermeyen spor otomobiller yaratma stratejisi, Lamborghini’nin geleneksel bataryalardan uzaklaşarak enerji depolama yaklaşımlarında devrim yapma ve Terzo Millennio donanımında süper kapasitörlerin potansiyelini araştırma motivasyonunu oluşturuyor.

Beş yıl önce, V12 Aventador’da düşük voltaj süper kapasitörlerin uygulanmaya başlaması bu motivasyon doğrultusunda gerçekleşti. Bir sonraki mantıksal aşama, yüksek bir tepe gücü sağlayabilecek, aracın ömrü boyunca yaşlanma ve devirden çok sınırlı etkilenerek kinetik enerji üretebilecek ve simetrik olarak elektrik enerjisi salımı ve depolaması yapabilecek bir depolama sisteminin geliştirilmesidir. Dolayısıyla, Prof. Mircea Dinca ile yapılan işbirliği bugünkü teknolojinin sınırlarını aşmayı ve geleneksel bataryaların enerji yoğunluğu açığını kapatmayı, bir yandan da yüksek güç, simetrik davranış ve süper kapasitörlere ilişkin çok uzun yaşam ömrünü korumayı amaçlıyor.

YENİLİKÇİ MALZEMELER

Enerji depolama sistemlerindeki bu devrimi desteklemek için, malzemeler ve bunların işlevleri de değişmek zorunda. Lamborghini ayrıca karbor fiber yapı ve parçaların tasarım ve üretimindeki liderliğini daha da geliştirmeyi ve hafif malzemeleri bir üst seviyeye yükselten özellik ve işlevler geliştirme kabiliyetini güçlendirmeyi amaçlıyor.

 

Bu nedenle, Prof. John Hart ile yapılan işbirliği sayesinde Terzo Millennio’nun kaportasını oluşturan ve aynı zamanda enerji depolamak için bir akümülatör olarak işleyecek ve otomobilin tüm gövdesinin bir depolama sistemi olarak kullanılmasını sağlayacak bir karbon fiber malzemelerinin imal edilmesi için yeni yollar araştırılacak.  Proje, aynı zamanda, hem görünen hem de görünmeyen karbon fiber yapısının tamamını sürekli izleme teknolojisi ile “kendi kendini iyileştirme” konseptini birleştirmeyi de amaçlıyor: Hedef, Terzo Millennio’ya kendi sağlık izlemesini yapabilme ve altyapısında kazalardan

kaynaklanan çatlak ve hasarları tespit edebilme yeteneği kazandırmak.  Bu durumda, kendi kendini onarma süreci, iyileştirici kimyasallarla doldurulmuş mikro-kanallar üzerinden başlıyor ve küçük çatlakların karbon fiber altyapısında büyümesi riski sıfıra indiriliyor. Böylece daha fazla karbon fiber kullanılarak ve yüksek yorulma görülen parçalara CFK uygulanarak ağırlık daha da azaltılıyor.

TAHRİK SİSTEMİ

Enerji depolama sistemi performans ile paralel gidiyor: Her tekerlekte bulunan entegre elektrik motoru dört tekerlekten tahrik sistemine yönelik kararlılığı sürdürüyor ve aynı zamanda elektrikli motorların sağladığı fırsatlardan yararlanıyorr: Yüksek tork, tersinirlik ve enerjiyi kabloyla taşıma olanağı.Terzo Millennio, bu nedenle, Lamborghini için bir  “Elektrikli Lamborghini” yaratma yönündeki ilk adımları da bünyesinde barındırıyor. Elektrik motorlarının tekerleklere taşınmasının başka bir olumlu etkisi de tasarımcı ve aerodinamikçilere özgürlük sağlaması oluyor.

TASARIM

Terzo Millenio, Lamborghini Centro Stile’nin, teknolojideki radikal değişiklikleri dikkate alarak ve gelecek Lamborghini tasarımlarının unsurlarını öngörerek, geleceğin tasarım unsurlarını ifade etmek için tasavvur ettiği vizyoner bir sonuç. Örneğin çok güçlü bir ifade de, Lamborghini’nin ön ve arka ışıklardaki tipik Y şeklindeki imzasının dönüşümü ve daha da geliştirilmesi.

Teknolojilerdeki değişim sonucunda, tasarım, aerodinamik üstünlüğün radikal bir ifadesi olarak, tamamen hava akımını mükemmelleştirmeye adanmış ve tamamen yeni bir mimariye dayanabiliyor. Lamborghini’nin Dövme Kompozit teknolojisine dayanan yüksek seviyede geliştirilmiş monokok, sadece enerji akümülasyon sistemi ile yarış otomobillerinden esinlenen sürücü ve sürücü yardımcısının koltuklarını içerecek şekilde modellenebiliyor.

HEYECAN

Geleceğin Lamborghini spor otomobili için esas olan Lamborghini sürme heyecanını ve sürücüyü saran deneyimi sürdürmek. Elektrikli motorların hızlı tepki verme özelliği, dört tekerlekten tork kontrolü ve dinamik gövde kontrol sistemi, sürücünün deneyimini zenginleştirerek onu üçüncü bin yıla taşıyacak. Sonuç olarak ortaya çıkan aerodinamikler ve yenilikçi hafif yaklaşım, bugüne kadar elektrikli otomobillerde görülmeyen bu kombinasyonla, eksenel ve yanal dinamiklere yeni bir boyut getiriyor.

 

Terzo Millenio’nun sanal kokpiti, gelecekteki dünyanın yollarında yolculuk etmekten daha fazlasına olanak sağlıyor: Pilotlu Sürüş simülasyonu sayesinde, sürücü örneğin Imola gibi bir pistte bir sanal uzmanla birlikte dolaştıktan sonra sürüşü devralıp kendisini bir ‘pilot’ gibi hissediyor, sanal hayalet otomobili izleyerek gerçek otomobili ve pisti deneyimliyor.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...