Yeni 911 GT3 RS ‘Yeşil Cehennemi’ 7 saniyenin altında geçti

®
Çok Okunanlar

Atatürk Havalimanında ‘lüks taksi’ dönemi

Fotoğraf: AA/Kenan Irtak İSTANBUL Atatürk Havalimanı Taksiciler Kooperatifi, korsan taksicilikle mücadele kapsamında yerli ve yabancı yolculara lüks taksilerle de hizmet vermeye başladı. Kooperatif,...

“Bireysel mobilite, araç ihtiyacını artırıyor”

“Yeni normalde otomotiv sahibi olmak isteyen tüketicilerin hassasiyeti ve beklentileri değişti. İş yapış modelleri ve süreçleri büyük değişim kaydediyor,...

Ocak ayındaki en kötü İngiltere…

İngiltere yeni otomobil satışları 1970'ten beri en düşük Ocak seviyesine geriledi. Motor Üreticileri ve Tüccarları Derneği'nin (SMMT) verilerine göre,...

DS E-TENSE FE23’ün yeni tasarımını tanıttı…

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, Formula E’nin 10. sezonu için DS E-TENSE FE23’ün yeni tasarımını tanıttı. DS Performance tarafından...

Atmosferik motora sahip en güçlü Porsche modeli olan 911 GT3 RS, Yeşil Cehennem olarak adlandırılan Nürburgring-Nordschleife pistini 6:56.4 dakikada tamamladı. 

Uzun yıllardan bu yana otomobil üreticilerinin test merkezi konumuna gelen ve en hızlı tur zamanına imza atmak için mücadele ettikleri efsanevi Nürburgring’den Porsche 911 GT3 RS geçti. 

Nürburgring-Nordschleife pistine Porsche 911 GT3 RS’nin yol kullanımı için onaylanmış versiyonuyla çıkan Porsche pilotu Kévin Estre, pistin 22.8 km’lik Nordschleife bölümünü 7 saniyenin altında tamamladı. 520 hp gücündeki GT3 RS ile 6:56.4’lük tur zamanına imza atan Fransız sürücünün tur süresi, rekor sahibi olan bir önceki GT3 RS modelini 24 saniyeyle geçti.

Porsche Development pilotu Lars Kern’le birlikte tur atan Estre, Porsche markasının 918 Spyder ve 911 GT2 RS modellerinden sonra GT3 RS ile “Yeşil Cehennem” olarak bilinen zorlu pistte 7 dakikanın altında tur süresine sahip olan üçüncü seri üretim spor otomobili unvanına sahip oldu. 

Hiçbir Porsche modelinin yarış konusunda yeni GT3 RS ile mücadele edemeyeceğini söyleyen Porsche’nin Motor Sporları ve GT Otomobiller Departmanı Başkan Yardımcısı Frank Steffen Walliser, “911 GT3 R yarış otomobili gibi üst düzey motor sporu modellerinden pek çok yenilikçi fikir bu otomobile aktarıldı. GT Modelleri için izlediğimiz felsefe şu şekilde: Yüksek teknoloji hem baş döndürücü hem de ulaşılabilir olmalı. Bu noktada Nordschleife fikirlerimizi test edebileceğimiz en zorlu pist” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...