Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
Volvo’nun Suv ürün gamında ki belki de en önemli modellerinden biri olan XC60’ın Türkiye’deki T6 motor AWD sürekli 4 çeker modelinin ilk test sürüşünü yapmak ayrı bir zevk oldu. Ciddi anlamda hoşnutluğumu ve beğenimi kazanan Volvo XC60’ın bu Turbo benzinli otomatik sürekli 4 çeker T6 motor’u uçuyor. Yakalayabilene aşk olsun.
Rakibi sayılan Mazda CX-5 modelinin son versiyonunu ne kadar beğendiğimi test yazımda eski sayılarımızdan Ocak ayında açıklamış biri olarak, Volvo XC 60 T6 AWD ciddi anlamda yeniden tasarlanan ön ve arka yüzü ile beraber rakiplerine nefes bile aldıramayacak kadar güçlü olduğunu İstanbul-Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşünde fazlası ile bana ve arkadaşlara ispat etti…
Öncelikle, Volvo’yu her anlamda ama her anlamda böyle bir araç yaptığı için ve bu tarzda araçları da yapmaya devam edeceği için kutlamak istiyorum. Bu büyük bir başarı diyebilirim. Tamamı ile sınırları kaldıran ve Dünya için üretilen araçlar … bu araçlar tüm dünya’da aynı kalite ve aynı motor seçenekleri ile satılıyor, üstelik güvenlik konusunda Continental ve Bosch firmalarına danışmanlık yapan mühendisler tarafından yıllar boyu süren ar-ge çalışmalarının neticesinde. Yeni Volvo XC 60’ın tasarım anlamında ön yüzünün ve arka tarafın ne kadar kuvvetli olduğunu resmen ben buradayım diyen bir araç olduğunu görüyoruz. Bu anlamda premium segmentte olan lüks anlayış ve eşsiz malzeme kalitesi ile üretilen tasarım, gerek dışarıda kullanılan malzeme gerek se içeride yer alan tüm malzemelerin kalitesinin yüksekliği hak edici şekilde sizlere sunulmakta.
Öncelikle güvenlikten hiç bir şekilde ödün vermeyen Volvo, XC60 modelinde ise Suv olan bu araçta savrulma ve sürücü tarafından yapılacak olan ufak tefek ama sonucu büyük olan hasarlı kazarları önlemek amacı ile en yukarıda üretilen araç diyebilirim. İstanbul – Ankara arasında yapmış olduğum test sürüşüm esnasında zaman zaman çıkmış olduğum yüksek süratlerde yaklaşık 220 – 230 km hız ile kısa zamanlı yol alırken önümde aniden fren yapan bir aracın çıkması ile frene basarak aynı şekilde direksiyonu yaklaşık 200 km hız ile kırmam ile beraber XC60 AWD beni olayın içerisinden kurtarmak sureti ile ufak bir yalpalanmayı hissettirerek başarı ile aracı yolda tutmaya ve yolcuları dahi bunu çok fazla hissetmemesini sağlayan aslında önemli bir unsur. Başka bir model ve araçta tahminen o hızlarda ben o hareketi yapamazdım. Yapsaydım bile sonuç bu denli başarılı olmazdı diye kesinlikle düşünüyorum. Kaldı ki arkadaşlarımda bu konuda benimle hem fikirler…
Yani Volvo XC 60 T6 AWD modelini aslında başımdan geçen bu ufak olay ile aslında tümünü özetledim gibi geliyor. Öncelikle aracın direksiyon yapısı ve kullanım hissiyatı mükemmeldi. Vitesler sorunsuz şekilde hissetirmeyecek şekilde aracın ivmelenmesi ile beraber çok hızlı geçiyor. Aracı Eko modunda, Normal moldda ya da Sport’ta kullanırken gaza yüklendiğinizde mod farketmezsizin XC60 sizi koltuğunuza yapıştırıp, km göstergesinin 150-160 km ve çok daha yukarılara tırmandığını görebiliyoruz. Bunu yaparken XC 60’ın yeni T6 benzinli motorunda asla bir yorulma asla bir güç kaybı hiç bir şekilde olmadı. Bu bakımdan T6 benzinli versiyonu bu yükü SUV bir araçta en iyi performasını gösterten motor olduğunu da söyleyebiliriz.
Bu arada XC 60, İngiltere’de yayın yapan otomobil yayıncıları tarafından 2018 yılında en iyi orta sınıfta Suv Crossover seçildi. Euro NCAP’ta ise güvenlik ödüllerinde sınıfında en iyi genel performansa sahip olan en yüksek puanları toplayan otomobil oldu. Yeni Volvo XC 60’da özellikle daha büyük olan navigasyon ekranı ve 360 derece kamera açıları ile size göze hitap eden konforu sunmakta. Yeni XC60’ın yeni arka yüzü çok başarılı olduğu kadar tam anlamı ile bir aile otomobili Suv olduğunu da kanıtlıyor. Yeni direksiyon yapısı görüntü ve büyüklük olarak klasik Volvo sürüşlerini anımsatmakta. Sanırım yeni tasarımda bu düzeltilebilir. Daha sportif olan bir direksiyon yapısı iyi olur.
Doğal ve lüks malzemeden üretilen yeni XC 60, hakiki ahşap ve gerçek metal ile bir araya gelerek İskandinav kalitesini lüksünü şüpesiz yansıtmakta. Bu arada yeni XC 60’ın bir diğer özelliği de havalı süspansiyon sistemi. Arka bagaj kapağını açtığınızda hemen sağ tarafta olan yükseklik ayar tuşuna basılı tutarak aracın yalnızca arkasını aşağı indirip yukarıya doğru kaldırabilmeniz için bir imkan sunulmakta. Genel olarak rakipleri X3, CX-5, F-Pace ve Macan’a göre belirli bir fiyat avantajını da sağlıyor.