Test Sürüşü ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay
KTM 790 DUKE… Türkiye’deki ilk test sürüşünü geçtiğimiz günlerde basın lansmanın da davetli olan basın camiasından arkadaşlar ile beraber gerçekleştirdim. Öncelikle. bu test sürüşünden zevk aldım. Uzun süredir bu zevki verebilecek bir model özellikle KTM ve bu CC’de açık söylemek gerekir ise kullanmamıştım. Yamaha Tracer basın lansmanında en son kullandığım ve KTM 790 DUKE’ adına rakibi olan Tracer’ın bu denli bir sürüş keyfini bana verdiğini sunduğunu işin doğrusu hatırlamıyorum. KTM DUKE 790 modelini kısaca tanıyalım; 2 silindir DOHC paralel twin motora sahip. 799cc gücünde olan Motor 105 beygirlik bir güç üretiyor. 6 vitesli ve debreaj kullanmadan vitesi ufaltıp büyültme imkanı var. Ön tarafta 4 pistonlu 300 mm büyüklüğünde Fren kaliperi yer alırken, arka tarafta ise 2 pistonlu 240 mm fren kaliperi var.
Yine ön tarafta 120 70 ZR 17 lastik ebadı yer alırken, arka tarafta 180/55 ZR 17 lastikler bulunmakta. Motorumuzun kuru ağırlığı ise 174 kg. KTM 790 DUKE modelinde 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Sport, Street, Rain ve Track modları. Track modunda motorun üzerinde yer alan ABS dahil tüm güvenlik sistemlerini tamamı ile iptal ederek bir kullanım sunuluyor. Aynı zamanda ön gösterge panelinde 5.5 inç TFT ışığa duyarlı bir ekran yer alıyor. Yine viraj ABS sistemi ve SuperMoto modu bulunuyor. MSR motor freni sistemi yer alıyor. Motor tasarım anlayışını “Meşter keskinliğinde tasarım” mühendislik yapısında almakta.
KTM DUKE modellerine baktığımızda 125cc, 200cc, 390cc ve 1290cc şu ana kadar yer alıyordu. Bu arada yer alan CC boşluğu yeni ürün gamı ile beraber KTM 790 DUKE ile kapandı. Bu arada yer alan CC boşluğu özellikle geniş bir kitleye hitap ettiğini de söyleyebiliriz. Sunmuş olduğu kapsamlı bir performans paketi sayesinde KTM 790 DUKE şu an rakipsiz olarak görülüyor. Aynı şekilde KTM 790 DUKE için Viraj zevkini Doruğa çıkaran motosiklet unvanı kullanılıyor.
KTM 790 DUKE hem virajda hem de kalkış anında bu anlamda çok iddaalı bir motosiklet. Paralel çift silindirli motor, viraja duyarlı elektronik kontrol sistemine de sahip. KTM 790 DUKE ‘un üzerine ilk oturduğum an itibarı ile sanki sürekli bu motoru kullanan biri olarak hiç bir agresif tavırı olmadan çok rahat ve ilk kullanımda dahi kendimi bir o kadar güvende hissettiğimi, üzerinde rahat hareket edebildiğimi söylemem lazım. Ağırlık dengesi bence çok iyi bu kazandıran unsurları arasında yer alırken yön olarak vermiş olduğunuz komutlara anında uyan bir motosiklet. Yine ABS ve fren sistemi bu anlamda çok iyi özellikle ön fren kuvvettli. Motoru kullanırken ellerinizi bırakıp çok rahat selfi çekebilirsiniz. İşin şakası ben işim gereği yaptım…
Asfalt kullanımı adına dizayn edilmiş KTM 790 DUKE ile Şile’nin ralli etalarına az da olsa çok az bir giriş yaptım. Ucundan tadına bakmak adına. Bakalım toprak yolda bu motor nasıl diye? Çok rahat gerçekten etapları çok rahat aslında zevkli bir kullanım ile tamamlama imkanı sunabilen bir motor aslında. Virajlara hızlı girip çıkabildiği bu anlamda çok doğru. Yerden yüksekliği ve sürüş tasarımı bakımından kullanırken hiç bir rahatsızlık vermiyor. Keza depo ve sele tasarımı bu anlamda size rahat bir sürüş sunuyor. Arka’da oturan yolcu biraz yüksekte olacak gibi. Belki arka yolcunun ağırlığı uzun kullanımlar da size biraz binebilir. Motorun sesi güzel. Bildiğiniz DUKE sesi. Bir Naked olarak göze dolu dolu geliyor.
Biraz MT-07 ve MT-09 arası bir görüntüye de sahip aslında. Kawasaki de rakibi var mı ? bilmiyorum. Fakat bazı markalar için ciddi bir hezimet olacağının kanısındayım. KTM bu model ile Türkiye’de güzel pazar yakalayabilir. Bunu değerlendirmek gerekiyor. Ürün çok iyi. KTM kullanıcıları zaten özellikle 390 cc den motorunu yükseltmek isteyen arzu edenler için biçilmiş bir kaptan. Artık 790 DUKE var, farklı bir markaya gitmelerine gerek kalmadı. Ben bu motor ile Şile yollarında köylerinde güzel bir gün geçirdim. Biraz rüzgar biraz da yağmur olmasına rağmen iyi geldi. Sürüş özelliği bakımından her motorda olmayan kendine has bir zevke sahip. Zaten motordan beklenen aranılan da bu…
Fakat motosikletler doğru kullanılmazsa bu iyi olmaz…